Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Tenkte vi trengte en plass å diskutere NEL her :wink:

2 Likes

Kanskje du kan starte med å fortelle litt om NEL og hva de driver med - har ikke hørt om de før :smiley:

3 Likes

58 posts were merged into an existing topic: NEL fundamentale forhold

Synst Nel er spennende, har en liten post her.
Ikke satt meg veldig gått inn i caset, men etter at Nel kjøpt opp dankse H2 ( emi penger ) så har Nel inngått to avtaler med denne her som den største :

"(Oslo, 10 July 2015) H2 Logic A/S, subsidiary of NEL ASA, has executed a binding
technology transfer agreement with Mitsubishi Kakoki Kaisha, Ltd. (MKK) listed
on the Tokyo stock exchange and a member of the Mitsubishi Group companies.

The agreement includes a technology transfer and adaption of the H2Station® CAR
-100 product for the Japanese market with the aim to achieve the first station
in operation during 2016. H2 Logic A/S will license the CAR-100 technology to
MKK and assist in adapting the design for use in Japan. The collaboration is to
expand MKK’s position in becoming a major player in supply and construction of
hydrogen fueling stations in Japan, and will provide H2 Logic A/S access to the
Japanese market "

Kommer det H2 stasjoner over hele japan neste år ? :smile:

Bare ver obs på at det her sitter mangen med emi aksjer til 1,55 , og tipper det er desse vi ser forsvinne ut i markedet, når det har vert litt salgspress siste uka.

3 Likes

Jeg kjøpte meg inn i NEL i dag. Det var høyt volum, så det virker som om noe er på gang. Så magefølelsen sa at dette kan bli bra. Investtech sier også at dette kan være lurt. Jeg krysser fingrene, og håper dette blir innertier :slight_smile:

2 Likes

Har fulgt med litt. Bra mulighet dette kanskje… Har hvertfall 0 tro på El Bil fremfor Hydrogen…

2 Likes

Satt å vurderte den eg også, men det ble ikke kjøpt noe.
Får se den ann til uka

2 Likes

litt usikker på framtiden for hydrogen med tanke på at oljeprisen har sunket betraktelig. men hvis oljen blir dyrere så blir kanskje interessen større for et alternativt! men case NEL er fortsatt dagsaktuelt!

1 Like

Hvorfor har du ingen tro på el-biler?

Carbon Footprint er jo større enn for mange biler på fosilt brennstoff… Google litt på Lithium gruver og veien til batteri så skjønner du at du erstatter pest for kolera… Også trist at Lithium utgraves fra Bolivia…Vi er jo ikke så glad I å hugge regnskog… så… Hydrogen tror jeg mer på… Vindmølle er fra et Fysisk ståsted og rein bullshit…

Men må lese meg opp på Hydrogen, vet ikke hva det koster av energy å lage… vet heller ikke alle avfallsproduktene… Når man Brenner Hydrogen så er avfallet H2O… greit… men hva er avfalet når man lager H2 ? slike ting må man jo tenke på…

1 Like

Kommer ikke noe slik som 60-80% av strømmen i verden fra fossile brennstoffer? Uansett det å bruke alt overskudd av strømmen vår på Tesla-eierne på Oslo vest istedet for å selge det til utlandet som kanskje kunne vært det lureste.

Det er for det meste kun i vesteuropa at strømmen produseres på en “grønn måte”. I Asia et det vel bare kullkraftverk som gjelder!

Stemmer… men dette er jo bare drivstoff betraktningen… Hvor mye forurensning er det i produksjonen av en Tesla… Og da særlig Lithium batteriene… Belona Hauge er tiårets klimaklovn slik han har hauset denne jævla Tesla Forurenseren… Uopplyst ville vært en mild mate å beskrive dette klimaklovneriet…

1 Like

Husker at jeg så Hauge en gang på REMA.
Jeg la også merke til en seilbåt med navn Bellona så gikk på tomgang! :recycle:

1 Like

Spennende å følge utviklingen innen “solar fuel”

U.S. researchers have developed a new, highly efficient solar energy system for splitting water into hydrogen and oxygen, a breakthrough they say could lead to a major increase in the supply of hydrogen fuel.

2 Likes
1 Like

NEL stiger i dag. Det ser ut til at nedsalget til NRD er ferdig.

Denna skal hauses… For nå begynner jeg å få litt her :stuck_out_tongue:
Neida… tar litt lodd fremover. Tror ikke det trenger være dumt. Brytes RSI 50 for alvor så starter sirkuset.

1 Like

Innlegg av: Sveistrup (08.11.15 20:56 ), lest 483 ganger
Ticker: NEL
Endret: 08.11.15 20:59
H2 LOGIC PART OF NEW €68 MILLION
http://www.nel-asa.com/h2-logic-part-of-new-e68-million-hydrogen-mobility-europe-project/

H2 LOGIC PART OF NEW €68 MILLION HYDROGEN MOBILITY EUROPE PROJECT
November 8, 2015
Press release – H2ME project: THE MOST AMBITIOUS HYDROGEN MOBILITY

MEGA BULL @Gordon

1 Like

:wink: hei hå… :smiley:

2 Likes

Lurer på når vi får se Nel med en markedsverdi på 10 milliarder :moneybag:

1 Like