Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL Hydrogen (Teknisk analyse)

Hadde verden vært et fornuftig og logisk sted, hadde ikke børsene i USA stått i ATH. Vi får som vanlig se til uka om det blir en ny H&S som den for 4 måneder siden eller ei.

1 Like

Elsker det, nel PISSER på bjørnene

1 Like

Hvorfor elsker du det? Kan ikke se at du har aksjer i selskapet.

Abundance mentality. Når NEL lykkes og drar inn verdier og aksjonærer fra utlandet til oslo børs hjelper det også indirekte mine aksjer.

Edit:

Hvis NEL kommer seg gjennom også neste uke uten å bryte ned gjennom 20, så begynner den å bli fristende:

1 Like

Resten av september blir avgjørende for NEL.

Den hadde allerede invalidert H&S setupen i chartet, og var i ferd med å banke opp gjennom double top formasjonen, før den fikk en “double whammy” med repemi og shortangrep (Les: Short and distort) på Nikola.

Klarer den å komme seg gjennom denne perioden og få fulltegnet repemi på tross av alt, så heller jeg mot å tro at bunnen er satt for lange tider fremover.

Ooohh… Litt make or break for NEL her nå. Tung bevegelse ned fra det som kan se ut som en dobbeltopp rundt 23kr. MA50 i ferd med å brytes nok en gang og MA100 ligger og lurer like under på ca. 18kr.

Med det tunge bakteppet rundt NKLA og anklagene (så kan man jo diskutere hvor mye dette skal bety for NEL men risk og usikkerhet er risk og usikkerhet…) så synes jeg totalen rundt NEL nå gir et bilde av en mulig nedtur for å teste glidende snitt og tidligere contention-områder. Føler meg trygg på at MA200 og området 14-15kr vil holde bra og det vil også gi en test av dette nivået som ny og robust (?) støtte. I et evt dropp ned dit får vi også dekket inn et lite gap som oppstod mellom ca. 16 og 17kr.

Har TR’er for rep-emien men disse ser jeg ikke for meg å bruke. Jeg tipper vi straks ser NEL på rep-emi kurs (18.54) med risiko for videre fall.

3 Likes

Analysen / prediksjonen står seg enn så lenge. Vi tester nå MA100 og nærmer oss gapet mellom 16 og 17. Da er avstanden kort ned til forrige topp rundt 15-15.50 og MA200 på ca. 14.00.

Vi kan også finne støtte her rundt 17-17.50 men den sjansen tar jeg foreløpig ikke. Ligger selv med kjøpsordrer mellom 14.25 og 15.60. Så blir jeg å se det an om det blir mer kjøp HVIS vi kommer dit ned.

(Til de som tar dette bokstavelig - ja, jeg synser og det er litt av poenget med TA - synse og se mulige utfallsrom basert på de til enhver tid gjeldende variabler og signaler) :slight_smile: Lykke til!

Alke synser jo i dette gamet, selv de som sitter å styrer milliarder av kroner :slight_smile: Hyggelig å se en begrunnet analyse fra noen her inne også, ikke bare denne skal opp/ned bare fordi :slight_smile:

Den er nå nede ved et støttenivå som MÅ holde om den ikke skal bryte over i et solid bearish outlook i det kortsiktige

Derfor er dette også et veldig interessant sted å prøve en trade med litt stram stoploss

Når jeg ser på volumbarene til venstre i chartet så er det praktisk talt et gapende hull mellom hvor vi ca. er nå og ca. 12-13kr hvor det tidligere har vært endel omsetning. Synes bildet ser veldig risky ut just nuh.

EDIT: Men også store muligheter for den med god risikoappetitt :slight_smile:

1 Like

Bearish BIAS inntil det motsatte er bevist.

Gått inn i en tradingrange. Siste rally opp for å teste tidligere high hadde økende volatilitet i pris på vei opp. Man kan tydelig se store svinginger i pris på vei opp. Dette er et Bearish tegn. Reaksjon til nedsiden skjer på økende volum hele veien ned. Turen er også brattere og kjappere. Ingen trendendring på daily enda.

Hvis man har forsøk på rally, skal bunn testes igjen pga karakter og volum som kom på vei ned.

Våger meg på en trade her :stuck_out_tongue:

Lykke til :joy:

#ballsofsteel

En liten posisjon og stram stop loss :slight_smile: Mer som trening enn noe som vil move the needle voldsomt.

Om støtte nivået på 17 - 17,2 ryker her nå. Kan vi se kursen ned mot 15 kr ganske raskt (lite støtte i dette området).

Spent på hvor mange av Clearstream aksjonærene som vil kaste kortene, nå som aksjen er inne i en tydelig fallende trend.

1 Like

Med dagens nyhet, så trader den under viktig støtte, da ser det straks ganske shaky ut

Fort 200ma her, ser det ligger en tung volumbar rundt 12kr,…kanskje vi skal ditt?

positiv divergens rsi og stoch kan dras frem som argument for å prøve en long-trade her

Det går an, men som Defender sier over, så jobber man med volumprofilen i motvind, så man skal være litt varsom.

P&F sier følgene.

image

1 Like