Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

har en kompis som har Nissan leaf, i vinter har han flere ganger ved -18-22 grader ikke fått ladet bilen og ved -12-15 fikk han rundt 10 mil max og da brukte han nesten ikke varmeaparatet. Snakket med han i helga han sa att han aldri vil ha el bil igjen, han følte att han ble smårar av å hele tiden fokusere på dette med rekkevidde. Bilen hans er 14 mnd gammel han hadde spurt på innbytte på ny bil der han kjøpte den og selgeren der hadde tilbydd han 170000 for bilen. Han betalte 274000 for bilen for 14mnd siden! han hadde gått derfra i sinne ringte til en annen forhandler og fikk 276000 i pris der. Han hadde sjekket med andre som har hatt el en stund og mange blir møtt med att : du må regne med ett forholdsvis stort verditap fordi det stadig kommer nye batterier som gir lengre rekkevidde og du sitter dessverre med “gammel” teknologi. Så han konkluderte med att det hjalp fint lite med gunstig innkjøp og mange fordeler når bruktbiltapet er så stort. Naboen hans har kjørt golf i alle år og han har hatt ett tap på ca.32000 på år på de to siste bilene sine.

2 Likes

Nel ASA har falt tilbake mot gulvet i en stigende trendkanal. Videre oppgang indikeres og dagens kursnivå kan være en god inngangskurs.Aksjen tester støtten ved ca 2.77 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 2.77 kroner vil utløse et salgssignal. Aksjen anses teknisk positiv på middels lang sikt.

http://www.nordnetbloggen.no/norden-topp-10-90/11/03/2016/

1 Like
  • Det er en viktig milepæl for oss å levere nullutslippsbilen Mirai til kunder i Norge. Vi tror dette er starten på noe stort, og vi mener at denne teknologien vil spille en viktig rolle for å erstatte fossildrevne biler i fremtiden, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge i en kommentar.
1 Like

For de som ikke har fått med seg dagens presentasjon for DNBM:

Spennende. Jeg er todelt. Ønsker rask avkastning, men det er også interessant å være inne i et selskap som satser på teknologiskifte.

4 Likes

Så den nå nettopp, :wink: likte ikke helt at han direkte sa at det ikke var noe poeng for dem i seg selv å stille som eier til fuel station. men hint om nye produkter som skal annonseres i nær framtid er jo positivt!

1 Like

Usikker på om det å eie fyllestasjoner er viktig, tror det er lurt å overlate det til eierne av de eksisterende fyllestasjonene.
Dette kan jo kombineres med ladestasjoner for elbiler. Hva med små desentraliserte produksjonsanlegg kombinert med hurtiglading?

Så kan NEL konsernet stå for utvikling og produksjon?

Forøvrig interessant eksempel fra Tyskland hvor elkraft tidvis er gratis fra 10-18 om dagen pga overproduksjon av sol og vindenergi. Da er jo hydrogen virkelig grønn energi (ja, jeg vet at hydrogen er en energibærer og ikke energikilde…).
Tror jeg må være inne i NEL.

1 Like

Haudemann er ute av topp 30 listen i NEL.
Sannsynligvis solgt seg helt ut

3 Likes

NEL kom jo med en fin melding idag. Typisk at jeg gikk ut for 2 dager siden med altfor lite avkastning, 300kr eller noe :stuck_out_tongue:

3 Likes

Nel har tildelt seg selv en kontrakt hvor de selv må stå for 49% av kostnaden… :wink:

6 Likes

fin dag for dere i Nel +10%

1 Like

Trenger mer enn som så for å komme i null. Snittet for mye opp under oppgangen sist så ligger på 3.6. Men holder på å snitte ned nå

Det kan jo være begynnelsen på noe

1 Like

Sinnsyk sterk avslutning da !

Jeg traff skikkelig i dag, solgte på 3,19, -9,5%…

Har vært litt for treg ved tidligere oppturer, følte jeg timet bra i dag, helt frem til siste halvtimen…
Går den ned igjen hopper jeg gjerne på, hvis jeg ikke øker i AXA-FUN-GIG.

Det som er så kjipt nå, ang Nel, er at no kommer det til å bli opprettet 3-5 nye Nel tråder på ho hver eneste time.
Hugser ossen var sist da den gikk til 5kr.
Da var rene Nel viruset på HO

3 Likes

Spetalens kompanjonger ut av Nel - Spetalen kjøper

Det har onsdag morgen kommet en kjøps- og salgsmelding fra sfæren rundt den profilerte investoren Øystein Stray Spetalen, der det fremgår at eierskap i hydrogenselskapet Nel skifter hender.

Ferncliff-sjef og NEL-styreleder Martin Nes har gjennom selskapet Hanekamb Invest solgt sine 3.146.547 aksjer i selskapet til kurs 3,53 kroner per aksje. Samtidig har finansdirektør Lars Christian Stugaard gjennom selskapet LCS AS solgt sine 1.752.991 aksjer til kurs 3,58 kroner.

De to har etter transaksjonene ingen aksjer i selskapet.

Øystein Stray Spetalen selv øker imidlertid sin eierandel. Han har kjøpt én million aksjer til 3,60 kroner per stykk. Spetalen sitter etter dette på 75.211.285 aksjer, tilsvarende 11,05 prosent av det totale antallet Nel-aksjer

og så dukket det jo opp informasjon om en mulig tvist med skatteetaten igår kveld. Spent på markedets reaksjon.

3 Likes

Rt -6,45% 3,19
Samme som jeg gikk ut på…
Traff jeg med mine antakelser? Tilbake til tretallet? Uff!

1 Like

Virker som om euforien har lagt seg, og at markedet nå krever mer håndfaste bevis for at NEL faktisk ekspanderer for et marked som faktisk kommer.
Pr nå så brenner de emisjonspenger på vekst, hvor den eneste kunden de har er et joint venture hvor NEL selv eier 49%.

1 Like

Når spettet øker så føler jeg meg trygg med å sitte viderw