Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

nå la du jo ved nok kontekst i svaret til meg til at det er forståelig hva du mente med posten.
Med tillegget gir det mening uten å være bais eller meningsløst inlegg. Nais. :+1:

Var umulig for meg å skjønne hva du ville si eller spørre om den første posten. Så da er det nok ikke håp for meg :slight_smile:

Edit. Det var jo ikke du som hadde posten jeg spurte om. Så da skjønner jeg fortsatt ikke hva OP ville.

Men da fikk vi værtfall se din tolkning av meningen. Som forøvrig er en annen en min tentative.
Det motstrider jo fint svaret ditt om at det ikke var noe å tolke der :wink:

Melding om grønn skipsfart fra staten:

1 Like

Eg liker ikke nel, men nå er eg inne med 5,7.

2 Likes

Kva er det du ikkje likar med NEL, men som framleis gjer at du veljar å investere?

Eg har aldri forstått meg på prisingen, men velger å ta en trade nå ettersom det virker som nel blir «frikjent» etter eksplosjonen, kanskje det gode drivet kommer tilbake i aksjen som var i forkant av salgene og hendelsen i Oslo

1 Like

Viktig å ha i tankene hva et evt innside salg vil gjøre med kursen fremover. Ikke sikkert det skjer, men Løkke har vel hatt mulighet til å selge i noen uker nå (?). Og resten av de ansatte har vel mulighet til det nå/snart?

NSkjønner at noen ikke liker energikomponenten NEL.
Men, NEL er tross alt en komponent i produksjonsfasen av ren energiformer.
Når HMS er godkjent vil H2 energi komme til å dominere markedet i framtiden

Litt av mer om hvorfor eg har valgt å kjøpe meg en liten post i nel, er den store interessen fra Tyskland.
I tillegg til clearstream sine 25 prosent som skal være fordelt på ±10 investorer, så registrerer eg at det er god aktivitet på tyske børsforum rundt aksjen.
Selv om eg ikke forstår meg helt på selskapet, så veit eg at Tyskland er langt fremme i arbeidet med klima arbeidet, så om tyskerens ser potensialet i Nel, så nytter det ikkje å sitte igjen å gruble på mulighetene uten å ta sjangsen.

Aksjen er idag utsatt for short angrep, noe som igjen vil forsterke rekylen opp, om det kommer gode nyheter på plass, nå som det ser ut som Nel ikke er skyld i eksplosjonen, så vil eg anta det kommer tilbake med konkrete gode oppdateringer rundt det, og at det i Tyskland forhåpentligvis er noe gjerde.

3 Likes

Sitter også med en følelse av noen skjuler seg bak de tyske investorene. 7500 roboten jobber iherdig for dem, og de øker noe vanvittig.
Hadde jo vært hyggelig med en skikkelig shortsquiz i forbindelse med en knall nyhet ang. Yara, Ørsted, Engie etc👍

Shortsquiz høres spennende ut. Tok selv master i Bermudashorts tidlig på 2000-tallet så skulle klart meg greit. Er det alle mot alle eller lagquiz?

3 Likes

Alle mot alle :nerd_face:
Squiz - blanding av squash og quiz

1 Like
1 Like

Clearstream over 29 prosent

Det må være spesielt å shorte ett selskap som er i ferd med å bli kuppet av tyskerene.

2 Likes

herregud, de har økt med nye 4%… Dette er ganske spesielt ja.

1 Like

Er ikke Clearstream bare tyske småsparere? Tilsvarende nordnet

Nei. Det er det nok ikke…

Er typ 11-12 investorer slik jeg leste det, det utgjør jo ganske mye i %-andel, men forstod det slik at de fleste var under 5% så de ikke trengte å flagge, er veldig nysgjerrig på hvem disse er

Kan ikke være "små"sparere ihvertfall mtp. antall aksjer i selskapet og mcap. :grin:

Det går nordover på bra volum

2 Likes

Mindre volum enn det pleier å være i NEL slik som de siste ukene, men er iallefall grønne prosenter :sweat_smile: