Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Har ingen dyptgående kjennskap til hydrogen men sikkerhetsmessig så har jeg alltid hatt mine tvil rundt hydrogen som drivstoff med tanke på skadeomfang ved eventuelle kollisjoner/terrormål etc. Mulig noen andre med bedre kjennskap kan belyse dette noe mer?

Fant denne!

Har sett parkeringshus under bakkeflate merket med «gass under trykk, parkering forbudt» og man kan jo nå forstå hvorfor.

Her kommer det fordyrende regel endringer i etterkant garantert

Konklusjonen blir vel at Hydrogen er rimelig trygt, men har STORT skadepotensialet når det først går galt.

Bensin er jo ikke helt ufarlig det heller. Likevel ganske utbredt.

UnoX stenger vistnok alle Hydrogenstasjoner nå.

Kan noen bekrefte at dette er en Nel stasjon?

Det vil uansett alltid skje en reaksjon når slik skjer. Da BP og Deep water horizon ulykken skjedde i Mexico gulfen var det mange uskyldige olje selskaper som gikk i rødt påkommende dager/uker.

Uno-X
Ser ut til at NEL er med

Blir kanskje litt panikk i morgen uansett om årsaken er klar eller ikke

På lengre sikt tror jeg ikke det har noe å si så fremt det ikke kommer frem noe graverende bevisste feilgrep fra Nel sin side.

Alle drivstofftyper innebærer fare for eksplosjon og brann. Eksplosjoner og branner i fossilsektoren er det nok av eksempler på over mer enn et århundre, og i nyere tid er det ladebranner og teslaer som spontant tar fyr.

Hydrogenstasjonen i Sandvika har eksplodert, og brenner kraftig. Flere biler skadd, og vrakrester dekker deler av veien. Vi kom oss heldigvis forbi. Smellet ble hørt flere kilometer unna. 💥😮 pic.twitter.com/AIoWtO3drP

— Karl Oscar Strøm (@KarlOStrom) June 10, 2019
2 Likes

Du er litt sent ute;)

Ikke om du vil se video snuttet fra Karl :wink:

DEn ligger på VG og Dagbladet, har vært der siden nyheten kom.

https://e24.no/naeringsliv/nel-asa/eksplosjonen-i-sandvika-alle-stasjonene-fra-samarbeidsprosjektet-med-uno-x-og-nel-stenges/24638356

Hvorfor neves ikke HEX noe sted? Dersom det virkelig er en tank som har eksplodert så er det vel de som har levert akkurat den biten av stasjonen?

For øvrig, at Uno-X midlertidig stenger de andre stasjonene er forståelig. I en slik situasjon må de være i forkant mtp sikkerhet, og da er det smart å ta dette grepet før noen av mediene stiller spørsmål om hvorfor det ikke er gjort.

30 % ned i morgen?

Skal NEL 30% ned fordi det oppsto en eksplosjon i en uno x hydrogenstasjon i Sandvika ?

Hvor skal de med hydrogenbil fylle nå?

Som er levert av NEL, hvor NEL har hatt all installasjon og Service.

Derfor ned imorgen.

Det forstår jeg, men 30%
Finner forresten ikke noe info om at Hexagon har vært involvert