Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Ingenting offisielt, men de leverer vel tanker til NEL?

Alle uno X sine hydrogen stasjoner er også stengt midlertidig.

Og NEL eier 39% av Uno X Hydrogen…

Vi får se hva de finner ut av. Ikke noe god reklame for hydrogenstasjoner, men tesla salget har vel ikke stupt selv om 1 eller 2 biler har brent ned ved lading

Mr. Market bruker nesten alltid å overshoote på nedsiden ved slike hendelser.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett det i aksjemarkedet, men i NEL som er en aksje som tildels er, og i morgen var, priset for at det skal gå knirkefritt. Den kan absolutt falle mye.

Dette har blitt påpekt tidligere.

Finner ikke noe info om at Hexagon har levert noe til uno x stasjonene.

Det er vel i så fall en drøy overreaksjon tenker jeg.

2 Likes

Finner ikke noe mer konkret enn artikkelen under, så det kan være jeg husker feil. De leverte i alle fall til NELs stasjoner per 2016. Uvisst om de er med på Uno-X stasjonene.

– Vi jobber også med utbygging av fyllestasjoner, og har levert tanker til Nels eksisterende stasjoner, sier Engeset.

…ikke bra.

Markedet har vist en tendens til å reagere kraftig på denne type hendelser. Er som en testperson innen utprøvning av ny medisin har død. Inntil man vet årsaken, lever markedet i uvisshet.

Mulig nye investorer eller eksisterende vil støtte kjøpe men?

Mulig en saftig god børsmelding før kl 0900 i morgen kan berolige markedet, men tvilsomt de vil ha info på dette tidspunktet.

Nå mener mange at NEL aksjen var litt oppblåst. Når dette kommer blir det knall og fall. Om man bør kjøpe eller selge vet jeg ikke.

Ja, en børsmelding før åpning med litt kalde fakta hadde hjulpet for å unngå de verste spekulasjonene og svingningene. I alle fall om det skulle være slik at man allerede vet at dette har skjedd i utstyr som ikke leveres av NEL.

DEt er ikke kalde eller harde fakta klar til børsåpning. En Nel bygget og drevet hydrogen stasjon har gått i lufta, ingen liv gikk tapt men brannvesenet har vel enda en 500meter sikkerhetsone.

Det blir kjipavika!

Ekspertene på anlegget har nok allerede en rimelig god ide om hvor problemet oppstod, eksempelvis om det var i relasjon til fylling/pumper, produksjon eller lagring. Om de har fakta nok til en børsmelding har du nok rett i at er tvilsomt, men alt av faktisk informasjon annet enn bildene og spekulasjonene som har sirkulert i mediene i kveld er interessant for eierne i en slik situasjon.

Vel prøv å regn på nåverdien, om det ikke er mulig så har du svaret allerede der.

Vanskelig å diskontere en kontantstrøm som aldri har vært positiv. Nel er ikke priset på det fundamentale, men på håpet om hva det en dag kan bli dersom alt klaffer. Saker som denne er en skikkelig drømmebuster. Blir ikke overrasket om kursen halveres før det stabiliserer seg, rundt 3 kroner er prisen hvor den fremstår som riktig priset såvidt jeg kan se.

Sannsynligvis blir det vel ikke fullt så dramatisk, gitt at Nel kan forsikre markedet om at det var en isolert hendelse uten gjentakelsesfare, men drøye 20% ned tror jeg vi minst må regne med

1 Like

Altså jeg vurderte å shorte den for halvannen uke siden. Men pareto skulle ha 11-15% rente så da stod jeg over. Angrer lett nå

1 Like

H2 Holding og F9 Investments kan se ut som har hatt flaks med sine ned salg i Nel.

Ja, de var heldig som fikk selge før lock up gikk ut.

https://newsweb.oslobors.no/message/479061