Lager en tråd på Neuphoria Therapeutics Inc. Dette er et farmaselskap som satser innen angstlidelser. Forenklet så er hovedbildet at standardbehandling nå er SSRI, og det har kommet lite annet på markedet siste 20-25 år. Det satses veldig sterkt innen psykedelikabehandling, men der er det stor konkurranse, og det er svært tvilsom at det vil komme noe folkemedisin ut av det av flere grunner.
Neuphoria satser innen a-reseptor modulatorer som er ment å påvirker transmitterbalansen på en fordelaktig måte slik at man får mindre angstsymptomer. For mer informasjon rundt det medisinske så legger jeg ved lenker fra selskapet.
Hovedstudien til Neuphoria er Ph3 (AFFIRM-1) med bruk av BCN210 (a-receptor NAM) mot generell angstlidelse (SAD) der topplinjedata forventes innen Q32025.
I tillegg til dette så har NEUP en avtale med MSD for utlisensiering av MK-3334 (a-receptor PAM) som behandling mot Alzheimers sykdom der de får betalt for milepæler. De har fått 20MUSD up front, samt 10MUSD for phase 1 og fikk 15MUSD for oppstart Ph2 nå i februar. I tillegg har de igjen 450MUSD i potensiell utbetalinger. Dette gjør at selskapet selv melder at de har runway til Q32026.
Selskapet er kun priset til 9MUSD, og det synes jeg er attraktivt grunnet ingen finansieringsrisiko i det korte bilde og mulig oppside både i form av Ph3 readout nå snart og også potensiell flere milepælsutbetalinger.
Jeg har aksjer i selskapet. Biotekselskaper er svært risikofyltte, og det er stor sjanse for å tap store deler av investeringen.
For mer om selskapet: