Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEXT BIOMETRICS GROUP ASA - Tekniskanalyse

OHS i tilfellet noen misforstår

1 Like

Holder denne tru? Fint å fylle på litt i såfall.
Kursen ligger å hviler på MA200 nå.

2 Likes

6,66 var kanskje en bunn? :smiling_imp:

Screenshot 2021-10-06 at 12.59.54

1 Like

Foreløpig touchet bra på linjen og ma200 :crossed_fingers:

2 Likes

Noen som har info om denne artiklen?

Bergen Carbon Solutions, er den han tror går flere hundre ganger :slight_smile:
Han er også storaksjonær i Next og har trua der også som han sier !
Han trader mye ut og inn med andre kontoer enn den han har i Next med over 5 mill aksjer.
Han trader i Next mente jeg og si, med andre kontoer enn den han har 5 mill i Next med.

1 Like

Så bra, takk! Jeg antar at han har folk som trader litt men at den største posten ligger stille.

1 Like

Lurer på om han blandet selskapene og egentlig mente det var Next som skal gå flere hundre gangen :thinking:

1 Like

Kan være grei r/r her

4 Likes

Tenker for egen del at det er best rr med posisjon ved brudd av «basen» her nede.
Ulempen er selvsagt ved veldig bull melding.

2 Likes

Vi møter teknisk motstand rundt 8kr nå. Noe overkjøpt og strukket i dag-chartet så forventer en konsolidering her mellom 7,40 og 8,00kr før videre oppgang. Den har nå vist en formidabel evne til å holde kurs og vi har nå surfet rundt glidende snitt i godt og vel 3 mnd. En reaksjon var å forvente og det fikk vi. Spenningsmomentet for meg er om vi nå klarer å holde oss over de glidende snittene og at disse “stables” i riktig rekkefølge under oss. Dette vil ta noe tid (2-4 uker kanskje), men det gir oss samtidig grunnlag og rom for en mer konstruktiv og rolig stigning fra disse nivåene vi nå er på og opp til tidligere høyder (i nyere tid - ca. 10kr) og over.

Ryker 8kr på vei opp så er det i praksis ingen motstand å snakke om før vi er ved tidligste topp ved 10-11kr. Og over der har flere av oss indikert en ca. 2-3 dobling helt opp mot 30kr under de riktige forholdene. Så får vi se. Spennende med sånne bevegelser i NEXT - vi får følge med på aksjonærlister om det er interessante endringer der.

4 Likes

Takk for analysen!

Spennende nå i NEXT om vi snur her ved ca. 7kr. Synes vi ramlet litt for langt ned ifht hva jeg forventet på forhånd. Kudos til @vcp som gikk ut rett over 8kr. Vet ikke om tiden er inne for å kjøpe nå. Vi har sust opp gjennom alle glidende snitt og nå har vi sklidd ned gjennom de og stoppet på MA50 enn så lenge. Jeg tror dette er et nivå for kjøp men det er litt uklart makroforhold for tiden som plutselig kan spille inn.

Må innrømme at jeg begynner å se negative signaler i chart på endel aksjer jeg følger. Dvs. de ser ut til å bunne ut / er oversolgt men at de også kan ligge på kanten av et kommende stup / fall. Er jammen ikke helt sikker hva vi står ovenfor.

Snur vi her og kommer oss over 7.20 igjen så synes jeg dette begynner å se bra ut og vi burde da være klare for 10kr (og aller helst over) :slight_smile:

1 Like

Sjelden jeg treffer slik.

Jeg tok litt på støtte selv denne uken. Ble en shakeout. Alltid positivt når den vender.

Har ikke hatt eller har troen på noe indeks krakk og har benyttet muligheten til å plukke litt lavt hengende. Så får vi se hvordan det spiller seg ut.

2 Likes

Jeg har selv størst vekting i scenarioet at dette er en vending og at vi vender ved støtte og skal jobbe mer med glidende snitt og finne nytt fotfeste før videre oppgang. :hugs:

1 Like

Hadde vært morro å fått med seg en god melding. Spretten denne :ok_hand:

Synes vi har ventet lenge nok på godmelding ja :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like