Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Omtrent nede på den støtten jeg mente uansett

3 Likes

Var jo en fin dag for shopping :grinning:

2 Likes

NEXT klarer seg bra må jeg si!

5 Likes

DnB har kjøpt jevnt og trutt sist uke. Topplista er jo alltid stabil og fin :grin:

4 Likes

Nærmer vi oss en bunn? :pray:

2 Likes

Det må på plass avtale og kroner inn.

2 Likes

Supply chain er bottle neck her, de har mer ordre enn de kan levere:

Similar to quarter two, orders booked for the third quarter were forty percent higher than we were able to deliver, due to the same supply chain challenges. Our backlog of orders would have taken us to more than NOK 17 million in Q3 revenues, and with considerably higher margins.

We have a strong cash position and our OPEX spending will remain at the present, low level. The supply chain challenges are expected to ease in the medium term, both due to internal efforts and external factors. Going forward we expect to continue to secure further design wins on a consistent basis, which is the basis for future revenue growth.

Despite the present challenges we remain very confident that we are on the right track to make this company successful.

1 Like

Da kan det ta lang tid før det løser seg, for feks chiper er vel ett stykke unna å være på bedringens vei enda?

Mellomlang sikt, men med mcap på usle 595 mnok og 116 mnok i cash skal det ikke rare vindpustet av optimisme til for at kursen skal gå en del her ut året og neste år.

Supply chain er et problem for hele bransjen, men likevel prises f.eks IDEX til 3,5 milliarder.

3 Likes

Jeg lastet opp i dag, synest volumet tar seg fint opp og en tydelig vendings candle i chartet.

Fine 45% opp til forrige topp og denne er en sv aksjene på ose som har spenstig fjør​:wink::ok_hand:

2 Likes

Når du er inne på det @holmes
Du kjenner begge selskapene, hva er hovedforskjellen på de vil du si?

Stor forskjell i verdsettelse som du påpeker, men er dette som følge av at idex har mer attraktive produkter/større kunder etc?

IDEX er kommet lenger innen betalingskort som potensielt er et stort marked HVIS det endelig slår gjennom. NEXT er litt mer defensive, og bygger stein på stein innen flere markeder.

2 Likes

Jeg vil ha en giga ordre fra FBI / the military industrial complex. Ca rundt juletider, en alle nyttårsraketter’s mor 🧑‍🚀

3 Likes

New NEXT Biometrics Design-win and initial purchase order for Latin American market

7 Likes

Woop woop 🧑‍🚀

2 Likes

Spenn setebeltene!

1 Like

Avtalen er fin den mtp fremtiden, men det må litt mer juice til for å få rakettfart ser det ut til :grinning: Synes det virker som hard akkumulering om dagen og har vært slik en god stund nå stund. Får vel la tiden jobbe for oss. Topp 50 er iallefall bunnsolid

2 Likes

Jeg driver å setter meg litt inn i dette caset. Er spesielt interessert i å finne info om teknologien, evt konkurrenter, triggere som kan forventes fremover.
Noen som har info om dette og tips til hvor man bør starte letingen for info?

Kan være lurt å se tidligere kvartalspresentasjoner, skal være på nettsiden deres. Ofte prat om teknologien til selskap på presentasjoner, men da i positiv retning og de vil nok ikke nevne hvor de evt er dårlige. Men les på nettsiden deres, skal stå litt om produktene der, så kan du jo finne andre lignende selskap og sammenligne

Takk. Har lest kvartalstallene, men ikke sett på presentasjoner. Hvilke andre selskaper vil du si er direkte konkurenter?