Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

jeg tror det er bunn, köpte selv mer på 54 og 48, men det har jeg trodd det lenge så du må ikke stole på meg ;). hvordan kan man se om storebrand har solgt alle next aksjer, jeg tror det er de som ligger og dreper kursen?

1 Like

Vil ikke akkurat si at den negative trenden siden okt 2016 er brutt, men har i det minste vært higher lows siste par månedene. Kanskje nå er tid for en litt spekulativ inngang:

1 Like

Har brutt opp og så ned gjennom skyen. Fortsetter kursen ned en dag til vil det komme et salgssignal i det X9 allerede har krysset ned gjennom X26, og F26 da vil krysse ned gjennom kursen. For meg ser den nedadgående trenden kanskje ut til å være brutt, men det har ikke skjedd noe definitvt den andre veien enda. Må ha brudd opp av skyen på volum.

1 Like

Forrige brudd opp av skyen var jo falskt, hvordan ville du tradet det bruddet?

Jeg hadde kjøpt når X9 krysset opp gjennom X26 og F26 lå over kursen og gevinstsikret på brudd ned fra skyen, eller når X9 krysset ned gjennom X26 og F26 lå under kursen. Litt vanskelig å si i ettertid hvilken av disse to som kom først. Såvidt jeg kan se, så ville man kommet ut bittelitt i pluss på den traden.

Selve skyen viser støtte/motstand og hvilken trend aksjen er i, men er nok ikke noe god ide å trade ut i fra alene. Du må bruke de andre indikatorene (blå/mørkerød/grønn) som kommer med den. Det kan kanskje være interessant å gå over til et mer kortsiktig tradingintervall hvis man tror aksjen skal snu.

Jeg holder på å lære meg hva det vil si å bruke 30min / 1 time /2 timers intervaller, og har vel egentlig funnet at 30 min gjør at jeg må følge med mer enn jeg har tid til. Tror 1 / 2 / 4 timer er mer aktuelt. Har ikke kommet til en konklusjon.

X9 = blå kjapp
X26 = mørkerød treg
F26 = grønn forsinket 26 dager

1 Like

https://www.jobstreet.com.my/en/companies/865421-tactilis/jobs ser etter 21 nye :slight_smile: noe er på gang.

1 Like

Order på 10mill sensoer er ikke så langt ifra tror jeg, next venter nok på den för de henter mere penger.

Despite numerous advancements in technology, the issues of identity theft, unauthorized access to sensitive areas and data, as well as the management of foreigners and migrants are all serious challenges for governments, companies, and individuals. The problem costs many billions of Euros annually as most identity solutions have fallen short – notably passwords, PINs, identity cards and passports - whilst popular are all highly fallible, inconvenient and susceptible to accidents, loss or theft. TACTILIS is an electronic design and manufacturing company specializing in miniaturization and biometrics technology. The company has analyzed the present shortcomings and constraints in the ID sector and has developed a solution that addresses current issues and barriers. The TACTILIS solution is based around a credit card-sized computer incorporating a powerful CPU, large memory, an ISO-compliant biometric fingerprint sensor and a variety of input/output interfaces. The TACTILIS Computer Card implements the biometric capture, store and match within the card itself, making it a standalone device with the capability to replace all current forms of identification. It does not require the use of a database, is backward compatible with existing infrastructure, remotely upgradeable and can be used in any location and any time. Tactilis has also developed a highly-portable wireless carrier product that can be used in conjunction with the card that provides power together with communication functionality through Wifi, Bluetooth, USB, NFC, GPS and RFID. Tactilis’ main clients are system integrators in the USA and Middle East. One USA customer manages a government benefits programme for over 13million members whilst the Oman-based customer produces passports, ID documentation and financial cards for multiple countries. In addition, Tactilis has a large-scale smart-city project with the island of Madeira (Portugal) where the Tactilis card is used as a secure platform for daily life applications. Tactilis is also works with international airports to improve security and is currently implementing a pilot programme with the second largest airport in the USA. TACTILIS executives have significant global manufacturing, marketing and management experience in the microelectronics and ID security sector.

1 Like

Noe å se fram til :slight_smile:

https://www.nextbiometrics.com/investors/next_investor_relations/capital_markets_day/

1 Like

NEXT - CONTEMPLATED PRIVATE PLACEMENT

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=447203

Er litt emisjonsmaskin dette, her er bump av forrige som en refresher>

image

1 Like

Kanskje det blir siste nå som de «tjener» penger.

3 Likes

Det er på en måte imponerende at selskapet har klart å holde aksjen så relevant selv om den har sunket så mye fra toppen.

Market cap i dag med 16,4 millioner aksjer er 775 millioner.
Hvis de klarer å lande emisjonen på f.eks kr 40 blir det da 3 millioner nye aksjer.

Spennende å se.

the
Private Placement has been successfully completed, raising gross proceeds of NOK
120 million at a subscription price of NOK 42 per share (the “Subscription
Price”).

1 Like

Nå begynner den å bli verdt å se på igjen som fianisiering er iorden.
12,6% rabatt sier vell litt om at interessen er synkende i markedet…

Det kan du si, samtidig så slapp de å gi rabatt ift low som var rett under 40 før jul

3 Likes

Fingerprint cards er nå nede i 8(!) kroner, eller 2,5mrd mcap. Next har 770mnok i mcap.

1 Like

Takk DN for at disse artiklene nå er sperret bak en paywall :slight_smile:

DET er sykt å tenke på.

1 Like