Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Fin stigning siste uken :slight_smile:

1 Like

Ritu blir bra for NEXT https://t.co/fOSeDRfqIF?amp=1

1 Like

First biometrics har gjort en avtale med PayGOV.US har next sensor
https://t.co/APen6M7nNy?amp=1

1 Like

Det er to forhold som jeg gjerne vil trekke frem med Next:

1.) Det er fint at Next fra og med 01.01.2018 går med overskudd på hvert produkt man selger.

  Det er derfor underlig at dette ikke gjenspeiles i kursen. Er det fordi markedet ikke kjenner til den     særdeles hyggelige omveltningen dette fører til for selskapet?

2.) Dersom noe er engstlige for at det kan komme en emisjon i selskapet for å dekke opp den kommende invetseringen som ble varslet i høst, må den skje på et betydelig høyere nivå for å lokke frem investorer. Det betyr at fagens kurs bør være rimelig sikker og ha liten nedside.

Kan du begrunne dette utsagnet?

1 Like

Dersom Next skal ha muligheter til å hente inn nærmere NOK 100 millioner i dagens marked, må det skje til en kurs som ligger høyere enn dagens. En emisjon på lavt kursnivå er vel ikke noe hat-trick???

Jeg skjønner. Selskapet vil jo få mer penger jo høyere kurs, men investorene vil vel bli lokket frem i større omfang jo lavere kursen er :wink:

Nettopp, Morti. Du skrev det jeg ikke visste, men ikke hadde helt klart for meg hvordan jeg skulle forklare! Takk for det! :grinning:

1 Like

Den første “ikke” skal ut! Beklager!

1 Like

Lettelsesrally i dag da

Inn på morningen og ut imorgen “lette” 12-15 % :face_with_raised_eyebrow: ??

Jeg blir mer nysgjerrig på et selskap hvis aksje faller i kurs mens alle selskapets produkter nå etter sigende skal omsettes med pluss som resultat. Det kan etter min mening bare bety ett av to:

Enten så har det ikke gått slik som adm. direktør har prediket eller så har det ikke gått opp for markedet ennå. I det siste tilfellet kan dagens kursnivå være det siste lave nivået. Teknisk sett er kr. 54 et støttenivå. 200 dagens gjennomsnitt passerte 50 dagers for noen dager siden. Dette bruddet er vanligvis et meget sterkt kjøpssignal. Etter det steg kursen noe, men er nå tilbake der kjøpssignalet ble gitt.

Neste stopp er kr. 64. Dersom kr. 64 brytes, er vi i ukjent terreng, det vil si at da kan kursen stige ganske mye i tiden fremover. Nå gjenstår kun å vise at dagens støttenivå holder.

1 Like

Tror markedet venter på emisjon før kursen kan begynne å stige

det tror jeg også Holmes, men jeg tror den blir på 60kr. Hva tror du?

1 Like

Dersom noen ikke medvirker til at kursen løfter seg til kr. 60, så blir det vanskelig å selge inn en emisjon til kurs kr. 60. Hvorfor tegne seg i en emisjon 20 % over dagens kurs?

Husker du hva kursen lå på når ola köpte på börs og hva han betalte på emisjon. 43 på börsen og emi ble satt på 60kr!! :slight_smile:

Interessant! Jeg kan ikke historien til Next noe særlig. Generelt kan jeg legge til at det er sjelden at emisjonskursen legges høyere enn dagskursen. I så fall skal det være en utrolig positiv interesse i markedet for å kunne gjennomføre noe slikt. Jeg oppfatter ikke at interessen for Next i øyeblikket er spesielt positiv og stor. Men det kan lett endre seg ved gode nyheter.

Selv har jeg alltid likt selskaper som er glemt, undervurdert og underestimert; som en Skagen-andel.

Det kan ta tid, men dersom aksjen tar av, går det ofte raskt oppover og varer gjerne en god stund.

2 Likes

Jeg vet at det vanligvis er sånn at man setter den under, men jeg tror den blir på 60kr eller at man gjör emi mot eksisterende aksjonärer og da tror jeg også kursen vil gå opp, men jeg kan ta feil . Jeg tror vi finner det ut snart. Jeg vekter meg opp idag etter jeg solgte endel på 58-60kr

Hva tenker folk her om NEXT idag? Den har hatt et fall siden mandag men har ligget mellom 48-50 siste døgnet. Har vi sett bunnen og vi får en vekst fremover?

Vurderer mer kjøp, da jeg har litt for høy snitt på dagens aksjepott… :confused: