Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Føles ikke helt bra å sitte utenfor nå, noe som brygger?

image

2 Likes

Det fundementale smile:

1 Like

Ok, men da er det greit å vite hvor mye de solgte over hvor lang tid…

Altså hvor lang tid brukte de på å selge den siste millionen kontra de andre målings intervallene på 500k?

Det er bare å sjekke datoene i disse meldingene så kan man regne om til solgte per dag.

1 Like

det tok 6,5 måneder fra 3 til 4 mil og 5 måneder fra 4-5 mil :slight_smile:

2 Likes

Lurer på hvor mange sensorer IDEX har solgt

Det er ikke bare antallet som er viktig, next kommer til å selge sensorer fra 4 dollar til 31 dollar. 4 dollar ca for vanlige pc, 5-10 dollar for smart kort og 19-31 dollar for gov sensorer i India. Det er viktig å ha i hode. :slight_smile:

1 Like

Oslo (TDN Direkt): Idex venter fortsett at bestillingene vil komme shortly, og har gjort bestillinger for å møte det, sier selskapets finansdirektør Henrik Knudtzon til TDN Direkt under DNBs TMT-konferanse onsdag.

-Vi har bestilt komponenter og sensorer, og så har vi sendt til produksjon hos de som sammenstiller modulene. Så er vi avhengig av å få en ordre før vi sender til kunden, så det venter vi vil komme i løpet av kort tid, sier han.

Finansdirektøren sier kommersielle diskusjoner avgjør bestillingstidspunktet.

-Våre kunder er de som lager kortene, og så er det bankene som trykker på knappen og bestemmer seg for å gjøre dette. Så vi er avhengig av våre kunders kunder for å få ordrene. Denne prosessen er relativt forutsigbar siden vi snakker tett med våre kunder, men akkurat timingen har vi ikke helt kontroll på. Vi trodde det skulle komme shortly i første kvartal i mai, og vi tror fremdeles det samme, men siden det er et helt nytt marked ser vi at det tar litt tid. Men usikkerheten er mer på akkurat når enn om, sier Knudtson.

Han sier selskapet pr andre kvartal har tre-fire kvartaler med runway for kostnadene.

[email protected]
TDN Direkt, +47 21 95 60 70

De har jo solgte noe utenom smart cards

De har solgt mest till pc, men de er på gang med smart kort og gov sensorer. Ritu har sagt att vi vill se intekter fra gov i q4 og jeg tror att vi vill se intekter fra smart kort sensorer till q3. Jeg tror vi vill se en ökning av omsättning, marginaler og mange pm framover. Det er nå det skal gå fremover!!

1 Like

en bra dag for Next :slight_smile:

Æsj nå håper jeg don suger kan baisse litt hardere så vi kan få en ny dipp å kjøpe på

2 Likes

Ser veldig overkjøpt ut… Bunnfiske på 40? :stuck_out_tongue:

2 Likes

jeg bryr meg ikke om den går till 40, på lang sikt skal denne mye mer opp en 47, min første del mål blir 63 :).

inte hör på meg, hör på Tobbe Rosen https://www.youtube.com/watch?v=u3Eu5lhbZ5I&feature=youtu.be&t=20m5s !!!

1 Like

Dette er ment for Next!!!

Philippines plans initial enrollments after $563 million national biometric ID scheme signed into law

@holmes, jeg var med i oppgangsperioden til Next opp til 165 NOK. Jeg solgte meg også ut på 165 NOK da jeg mistet troen. De solgte jo ikke en dritt.

Helt ærlig sak, er det ikke?

Mulig caset har endret seg men de selger jo fremdeles ikke særlig store kvanta…

Jeg følger litt med og vil vurdere en inngang hvis salget tar seg betraktelig opp. De har jo hatt ferdige produkter i mange år, men lite volum på salgssiden. Da er det, mener jeg, noe som skurrer.

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Kana (12 likes)
  1. @holmes (5 likes)
  1. @TekBot (3 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Frodoen (2 likes)

  2. @H.L (2 likes)

  3. @Don_suger (1 likes)

Gratulerer!

1 Like

Jeg er ikke uenig i mye av det du sier om next for 2år siden, men de har ikke rettet seg så mye til markedet som de gjør nå. De er nå 100 ansatte med mange flere prudukter enn noen sinne. Dell har bare värt en kunde for å bevise sin teknikk. Det markedet de er på vei inn i nå er det markedet Next og spesielt Ola Rollen har värt inntresert i. Next er nå på vei inn i India etter 2,5år med sertifisering, inntekter kommer q4 19. Tactilis er på vei å rulle ut smart kort, de har kapasitet på 5mill kort i året nå og skal de öke det med 20mill til på slutten av året. Det meste av ledelsen har også blitt byttet ut og nå sitter det en veldig bra ceo som gör som hun sier. Next har også fått ny styreleder Magnus Manderson. Jeg tror på dette selskapet nå og jeg tror att dette bare er STARTEN. 98% av min inngang er på 40ca, i det siste 1/2 året og det fordi jag mener at selskapet er på nye veier.

Mvh Kana

1 Like

Takk takk :slight_smile:

1 Like