Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Det er en ting jeg ikke har skjønt angående Next og det er om DELL avtalen er fremdeles aktiv eller terminert?

1 Like

Den er aktiv og gir 25% i gros margin. Fra minus 6 for et år siden.

1 Like

Det er på tiden att du ser på q2 presentasjon och cmd som de hadde i mars om du virkelig vill vite hvordan ståa er med NEXT nå. Det er helt annen selskap etter at Ritu tok over etter min mening.

https://www.nextbiometrics.com/investors/financial_reports_presentations/

Mvh Kana

@Kana, det skal jeg gjøre :smiley:

1 Like

Next har opplevd en oppgang i aksjekursen på nærmere 60% fra bunn til topp for et par dager siden. I løpet av få uker. Det skjedde enda raskere enn jeg trodde. Jeg forutså en oppgang på bakgrunn av tekniske signaler, men ikke en så kraftig en…

Et par av de store investorene kjøpte seg opp ytterligere i denne perioden, heriblant Tvenge.

Kana: Har du noen formening om hvorfor denne oppgangen kom nå? Er det India-utsiktene som frister stadig flere investorer?

1 Like

@Argus
Tips skriv @ og så k, så kan du påkalle kana

1 Like

Hei Argus

Next er nå på vei inn i India etter 2,5år med sertifisering, inntekter kommer q4 19. India er veldig viktig, markedet er på 3-5 mill sensorer i 2019 og 5-10mill i 2020 og aps er ca 19-31 dollar per sensor med marginaler på 40%. tenk deg inntektene om de tar 30% av det markedet. Jeg tror de har sensorer som er ca 50% billigere en konkurrentene av det jeg har sett på nettet, så jeg forventer egentlig att det ikke skal vare noe problem å ta 30-50% av markedet.

Tactilis er på vei å rulle ut smart kort, de har kapasitet på 5mill kort i året nå og skal öke det med 20mill til på slutten av året. Det meste av ledelsen har også blitt byttet ut og nå sitter det en veldig bra ceo som gör som hun sier. Next har også fått ny styreleder Magnus Manderson.

Det er ikke bare India, jeg tror virkelig att det er nå det løsner. Jag kan ta feil men jeg tror ikke jeg gjör det nå :wink:

Mvh Kana

Fra Dnb

Ritu Favre fra Next Biometrics forklarer hvorfor smartkort-segmentet er prioritet nr. 1. - Det er her vi ser størst vekstpotensiale, sier hun på #dnbtmt #aksjer Se hele presentasjonen:

Next Biometrics Group ASA - Registered share capital increase

Oslo, 17 September 2018: On 5 September 2018 the board of directors of NEXT
Biometrics Group ASA (“NEXT Biometrics” or the “Company”) resolved to increase
the share capital of the Company by NOK 187,240 in connection with the exercise
of a total of 187,240 share options, including the 132,240 share options by
Eurostores AS announced in the stock exchange notification on 4 September 2018.

The share capital increase has today been registered with the Norwegian Register
of Business Enterprises (Nw.: Foretaksregisteret). The new registered share
capital is NOK 19,430,575, divided into 19,430,575 shares, each having a nominal
value of NOK 1.00.

About NEXT Biometrics
NEXT provides advanced fingerprint sensor technology that delivers uncompromised
security and accuracy for the best possible user experience in the smart card,
government ID, access control and notebook markets. The company’s patented
NEXTActive Thermal principle allows the development of large, high quality
fingerprint sensors in both rigid and flexible formats. NEXT Biometrics Group
ASA (www.nextbiometrics.com) is headquartered in Oslo, with sales, support and
development operations in Seattle, Silicon Valley, Taipei, Prague and Shanghai.

For additional information, please contact:
Investor Relations:
Ritu Favre (CEO), [email protected]
Knut Stålen (CFO), [email protected]

Media:
Tom Beermann, [email protected]

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=459619

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180917.OBI.20180917S122

1 Like

SONGA TRADING INC er inne i Next med 350000 aktier, noen som vet vem som er eier av den? :slight_smile:

Er det Arne Blystad?

https://www.proff.no/roller/songa-trading-inc/oslo/-/IGB3F0O0000/

Jepp!

1 Like

Takk :slight_smile:

Fett å kjøpe aksjer nede på 48-tallet i går. Kjøpere kom i inn og sendte kursen opp fra støttenivå på 48,00 kr . Akkurat nå ligger kursen (51 kr) på den fallende linjen(som jeg uansett tar med en klype salt). I dagschartet krysset 50-dagers snitt 150-dagers snitt og ligger an til å krysse 200-dagers om hele opplegget ikke krakker. Ser ok ut!


2 Likes

Forsetter fint med 3,7 % oppgang i dag. Volum fortsetter å være helt ok, som i går. Dvs. ikke høyt, men vesentlig høyere enn de dagene hvor den ble solgt ned mot 48 kr.

2 Likes

Ny topp 20

https://www.nextbiometrics.com/investors/next_investor_relations/

1 Like

Har du tilfeldigvis noen eldre lister liggende?

@Calusari
Eg ser det som eit F flagg.
Bryter vi opp, kan den gå til ca 60kr.

image

1 Like

Her kommer den närmaste jeg har

1 Like

Makes sense. Jeg hadde liksom ikke bestemt meg helt, men bevegelsene i går antyder jo at du tegner mer riktig.

@Kana Takk!

Mulig det er litt tidlig på morgenen, men jeg fikk ikke total prosent på 65,8% til å stemme med resten av lista fra Magnus vG.

Top 5 e relativt uendret. Eurostores, Nomura International, Torstein Tvenge, Norus AS & JP Morgan(Handelsbanken) har økt en del. Songa og Svenska Handelsbanken er ny på lista, Det er utstedt 187 240 nye aksjer i perioden, mens topp 20 har økt med 415 358 aksjer.

1 Like