Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

NEXT Biometrics Receives Order for Government Program in India

NEXT Biometrics Group ASA – Registration of share capital increases following the private placement

NEXT Biometrics receives initial purchase order of 5000 FAP20 sensors from new partner

NEXT Biometrics Group ASA – Registration of share capital increase

NEXT Biometrics Group ASA – Last day of the subscription period in the subsequent offering

NEXT Biometrics Group ASA – Final result of the subsequent offering

NEXT Biometrics Group ASA – Disclosure of shareholding

NEXT Biometrics Group ASA – Registration of share capital increase following the subsequent offering

I tirsdagens utgave av nyhetsbrevet BørsXtra i regi av Lars Brandeggen, som når ut til cirka 12.000 lesere, ga Kristian Falnes to aksjetips. Han omtaler selv begge tipsene som litt «odde».

Next Biometrics

«Gjennomførte nettopp en “kriseemisjon” på 2 kr/aksje og hentet inn ca 60 mill. Market cap p.t. er ca 150 mill. Selskapet har skuffet i lang tid og er en såkalt “fallen angel”. Fremførbart underskudd og innbetalt kapital (som kan returneres skattefritt) er på langt over en milliard. Selskapet har fått ny ledelse og styre og skal fokusere på salg. Har liten innsikt i hvordan konkurranseposisjonen er i forhold til andre biometrileverandører, men det skal ikke rare kontrakten til før kursen dobles fra dette nivået. Virker som en grei risk/reward (lang “gratis” opsjon). Disclaimer: Har ikke vært aksjonær før emisjonen, men deltok i emisjonen med ca. 540.000 aksjer og har rundet av posten til 800.000 aksjer etterpå.»

2 Likes

NEXT Biometrics: Invitation to presentation of Q2 2020 results on Tuesday 18 August

NEXT Biometrics Group ASA – Interim report as of 30 June 2020

Ehm… what just happend ? :thinking: :grin: :crazy_face: :+1:

1 Like

Melding om at selskapet ser for seg «breakeven» tall i både 3.og 4. kvartal i år. Dette er vel et selskap som alltid har gått i minus(?) Om det er tilfellet kan vi være på starten av en reprising nå. Mcap ca 200mill med 97 mill på bok nå i juni…

1 Like

Prøver meg på en liten lottopost her igjen.

2 Likes

Har ta litt inn på duppen også, synst den er spennende eg

1 Like

Ble litt mer på 2,10 i dag

1 Like

Nå løsner det litt her igjen?

Drahjelp av Idex vi opplever idag?

Ja det tror jeg. Men Next er meget potent og kan gå russiske prosenter ved neste mld, salg av betydning f eks.
Samtidig tror jeg finansdirektør forsnakket seg noe og at de er i rute til å levere gode tall, kostnads kutt og økt salg er ikke bare noe en kan tolke feil heller. Jeg tror heller på forsnakkelse enn feiltolking. Time Will show og jeg har tatt plass til neste kvartalsrapport og plukker fortsatt på lavt to.

3 Likes

Det viktigste tenker jeg uansett er trenden, at de kan vise til voksende topplinje samtidig som de sparer inn på kostnadene. De har en ganske god likviditet som forhåpentligvis holder hele veien.

1 Like