Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Man skal ikke ta noe for gitt, men samtidig viktig å ikke undervurdere Ola Rollén som er største eier. Se hva han har gjort med Hexagon

Screenshot 2020-09-08 at 13.29.47

2 Likes

Litt volum her hadde gjort seg

Screenshot 2020-09-09 at 14.17.41

2 Likes

Mindre selgere nå. Tipper en del volum ved neste ordre.

1 Like

Aksjen har bare hatt to golden cross i sin historie, spent på om vi snart får det tredje i løpet av de kommende ukene. Et av signalene ga svært god gevinst (+164%), og det andre ga tap (-47%). Total gevinst 36,7%, ikke så imponerende i seg selv, men bra målt opp mot aksjens utvikling fra start på
-97,3%.

Screenshot 2020-09-11 at 08.52.21

Zoomer inn på dagens situasjon

Screenshot 2020-09-11 at 08.55.52

2 Likes

Tok noen flere idag, men føler meg litt sånn passe trygg på dette så tørr ikke klemme skikkelig til.
Hva tror du @holmes, noe grunn til å stole på selskapet mener du ?

Stol aldri på selskaper :slight_smile: men jo det ser spennende ut så får man finne sin egen risikoterskel her. Liker at ledelsen har fokus på kostnader og inntekter på kort og mellomlang sikt og ikke bare store visjoner og drømmer. Hvis de leverer etter planen så kan det bli veldig bra.

2 Likes

Hva skjer nå ?

Aner ikke hva som står i innlegget over, men ligger an til å bli en flott dag for oss Next aksjonærer :+1: Har 20% gevinst så langt på et par uker.

4 Likes

En liten haussenyhet her nå så sier det PANG!

2 Likes

NEXT Biometrics receives follow up order from business partner Newland Payment Technology

Ikke like “sexy” som en del andre biometri selskaper og avtaler kanskje, men et stort og voksende marked.

Ikke veldig sexy med melding på slaget kl 09:00 heller :man_shrugging:t3:

1 Like

Oppsiden om de fortsetter å få nye ordre og aksjen blir populær igjen er sexy nok da :joy:

En “tikkende bombe” i positiv forstand

Next ser moden ut for et rykk nordover

En ny ordre fra Credence ID på høymarginsproduktet FAP20 hadde gjort seg.
Den forrige kom i mai:

“The order is a first step for NEXT to grow with high-quality partners, such as Credence ID. NEXT sees this as an important entry point into selling more than 100,000 sensors per year, with this partnership alone, and to secure a stable base of recurring revenues.”

Har vi noe idè om utsalgsprisen til FAP20?
Så langt i år har jeg registrert 11 000+ FAP20 salg:

image

1 Like

NEXT Biometrics receives initial purchase order for customised FAP20 finger-print readers from new business partner NCS Pte Ltd (NCS) in Singapore

1 Like

Dette trengte vi nå :partying_face:

Som bestilt av @Dataminer

Fin melding med ny kunde - NCS Pte Ltd.
Vi registrerer 12500+ FAP20 salg YTD.

Denne bestillingen viser hvor stort potensial Credence-avtalen har (100 000 sensorer årlig).
Det er 10 X så stort som rammen for denne avtalen (10 000 sensorer over 2 år).

Jeg skulle gjerne visst hvor de setter beløpsgrensen i forhold til børsmeldinger. Jeg tenker da spesielt for gjentagende bestillinger fra eksisterende kunder. Nå fomler vi litt i mørket frem til Q3.

De trenger ca. 150M i brutto salg med 35-40% margin for å få dekket inn årlig kost på 60M.
Jeg tror de er et stykke bak per i dag, både på margin og brutto salg.

Samtidig er det liten tvil om at nåværende CEO og CFO er på veldig god vei på å nå målet på kostnadssiden. Det kommersiellet fokuset deres kan minne om en viss annen dyktig CEO (Mr Schneider i PHO).

Jeg tror de vil klare å nå målet på 60M/år på kostsiden i år.
I løpet av 2021 vil de forhåpentligvis få betalt i form av store ordre på høymarginsproduktet FAP20 fra årets nysigneringer.

Selskapet er jo nesten konkurspriset med MCAP 160M.

2 Likes

Flott utvikling i dag da endelig! :rocket: