Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Dette er definitivt en gamechanger for selskapet. Jeg har stor tro på Next i tiden som kommer, på flere områder. Før ryggbruddet toppet kursen ut på 138 kroner oktober 2016. Om en større andel av pc markedet nå skal bruke next sensorer må det jo være en enorm oppside her. Tror nok at det kommer mange gode nyheter her i tiden fremover, bare å glede seg :slight_smile:

3 Likes

bare å sitte dønn rolig her nå som reprisingen såvidt er i gang.

1 Like

Eg er eg egentlig mest sur for at eg ikke har enda flere :thinking:

1 Like

Viktig å være fornøyd med det man har. Eg hadde 70k aksjer før jul, men tok ein derisk pga eg følte markedet sko ha seg ein ned tur, men hoppa heldigviss på igjen men med “berre” 20k aksjer. Det er bedre enn 0 :gem:

2 Likes

Noen som kan sei noe om det fundamentale i aksjen?
Har selskapet nok penger?
Hva forventes det ca av inntekter dei nærmeste år?

Mcap under 500mill så skulle tru her kan være litt oppside.

:face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Det gikk jo bra :rofl::rofl::joy::joy:

2 Likes

Smak litt på denne ;

« *Selskapet skriver at «denne løsningen er ventet å bli obligatorisk for PC-produsenter verden over når Microsoft lanserer sin Modern PC-protokoll i andre halvdel av 2021».

Mcap på under en halv milliard, høyere opp eller :thinking:

3 Likes

En kjent analytiker Finansavisen har snakket med, som ikke lenger dekker selskapet og derfor ikke ønsker å navngis, uttaler at fingersensorløsningen kan potensielt åpne et massemarked for Next.

– I et «blue sky»-scenario vil en betydelig andel laptoper konvertere til løsninger som er i samsvar med Microsoft sin nye standard, som igjen kan bli adresserbart volum for Nexts’ fingersensorløsning.

4 Likes

Siden Next aksjonærene ( enda ) ikkje har råd til abb, så limer eg inn hele teksten som kom i finansavisen kl 1930 ikveld ;


Nina Skalleberg

19:36 - 8. feb.

Next Biometrics-aksjen skjøt opp som en rakett på Oslo Børs mandag etter at selskapet meldte om sin første innkjøpsordre for et nytt fingersensorprodukt for PC-er utviklet sammen med bransjeledere.

Ifølge selskapets adm. direktør, Peter Heuman, vil produktet gi økte inntekter pr. sensor, bruttomarginer og potensielt høyere volumer.

– Det gleder meg å se at Next sammen med partnere igjen er i forkant av utviklingen i den biometriske industrien. Denne utviklingen har endret arten av PC-virksomheten vår, sier Heuman i Next Biometrics.

Next Biometrics tilbyr avansert fingeravtrykksensorteknologi som gir sikkerhet og nøyaktighet innenfor smartkort, myndighets-ID, tilgangskontroll og bærbare datamaskiner som PCer, tablets og mobiltelefoner. Selskapets patenterte teknologi muliggjør salg av høykvalitetssensorer til massemarkedskompatibel prising.

– Positivt for aksjen

Like etter nyheten ble kjent steg Next Biometrics-aksjen over 40 prosent.

Oppgangen fortsatte utover ettermiddagen og Next-aksjen endte som børsvinner med en oppgang på formidable 75 prosent, til 5,74 kroner.

Kursoppgangen priser techmyggen til en markedsverdi på 435 millioner kroner på Oslo Børs.

Det selges flere hundre millioner laptoper hvert år. En kjent analytiker Finansavisen har snakket med, som ikke lenger dekker selskapet og derfor ikke ønsker å navngis, uttaler at fingersensorløsningen kan potensielt åpne et massemarked for Next.

– I et «blue sky » -scenario vil en betydelig andel laptoper konvertere til løsninger som er i samsvar med Microsoft sin nye standard, som igjen kan bli adresserbart volum for Nexts’ fingersensorløsning.

Analytikeren mener likevel det er mest realistisk at mange laptoper fortsatt leveres uten fingersensorløsning.

– Selv om Next har dette designet, er det mange, store kinesiske og europeiske selskaper man ikke må avskrive som konkurrenter for dette volumet.

– Next har gått fra å være et selskap vi hadde store tanker om, men som endte med å bli et selskap som leverte til et mindre kjent marked. Hvis de nå kan levere teknologien til det store massemarkedet, er det positive nyheter for aksjen, legger analytikeren til.

Forventes å bli obligatorisk

Next-sensoren er i samsvar med Microsofts SecureBIO-krav, og er utviklet sammen med den globale teknologilederen Broadcom. En av Nexts’ viktigste PC-OEM-kunder (original equipment manufacturer) har vært med og finansiert utviklingen og allerede valgt løsningen for flere bærbare plattformer, samt sendt ut sin første bestilling.

Ifølge børsmeldingen fra Next forventes det at fingeravtrykksløsninger blir obligatorisk for dataprodusenter over hele verden når Microsoft lanserer sin moderne PC-protokoll i andre halvdel av 2021.

Next Biometrics samarbeider med flere PC-OEM-produsenter for å ta i bruk den nye fingersensorløsningen.

– Det er også gledelig å se den store interessen denne høyverdiløsningen skaper blant våre kunder, og at vi har oppnådd enda en «design-in» fra en global OEM med forbedret inntektspotensial, sier konsernsjefen i Next.

Next Biometrics har hovedkontor i Oslo, med datterselskaper i Seattle, Taipei og Shanghai.

3 Likes

Det er litt vanskelig å forestille seg men det ser svært positivt ut dagens nyhet. Denne har de patent på også leser jeg.
Kan jo fort bli en het oppkjøpskandidat også. Det er sprøtt hvor fort ting snur… meget bull!
Takk for deling.

Takk!! :slight_smile:

1 Like

Noen som har en teknisk analyse ?

:man_shrugging:t3::blush:

Stor motstand på 60 kroner :money_mouth_face:

1 Like

Vinflasken til deg går i posten når den brytes :ok_hand:

1 Like

Ja venter på Aksjeanalyser skal komme med den på fredag :nerd_face::man_shrugging:t3:

1 Like
1 Like

Hva er det med norske eks-idrettskjendiser og teft på aksjemarkedet🤔

NEXT Biometrics Group (NEXT) steg kraftig med 75.00% og sluttet på 5.74 kroner. Vi må tilbake til 9. oktober 2015 for å finne en like kraftig oppgang. Den gangen steg aksjen med 83.51%. Omsetningen var dessuten meget høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 57 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer 12 ganger gjennomsnittlig dagsomsetning. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og har støtte ved cirka 4.00 kroner.

Andre som hugser Next fra 2015 som det her blir referert til, om ikke, se gjerne på chartet fra den tiden