Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Vanskelig å regne på caset, og det var ikke spesielt denne meldingen som gjorde at jeg eier aksjen. Bransjekollegaene i Norden har mcap 2-6 milliarder (også nedtrykt kurs) så en normalisering mot disse tenker jeg er første steg.

1 Like

6-7-8 ?

Mcap tilsvarende Idex på 2,3 mrd. vil gi en kurs på over 40 kroner aksjen. Dette er bare starten på en lengre reise tro nå jeg. :slight_smile:

Edit: 30 kroner aksjen blir vel mer riktig

2 Likes

NEXT Biometrics Group (NEXT) steg 27.18% og brøt 7.00 -grensen. Sluttnoteringen ble 7.30 kroner og aksjen har ikke vært høyere siden mai 2019. Den siste uken har aksjen steget hele 143%. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt, har støtte ved cirka 4.00 kroner og en videre oppgang indikeres.

1 Like

NEXT Biometrics receives order for 20,000 sensors for payment devices in India

3 Likes

Orgasme, blir bra når det kommer mld om store volumer, alt drar

1 Like

Noe får orgasme, selv sliter jeg med for tidlig avgang 🥲

2 Likes

Tok ut 15 k på 8, resten blir

2 Likes

Jobbes mye rundt 8 her, hva sier ta ekspertisen ?

Hadde jeg vært lastet opp til ripa eller behøvde pengene så hadde jeg sikkert tatt bort litt risiko, men på litt sikt har i hvert fall jeg mye høyere ambisjoner enn 8 kroner, og vil nødig gå under 50k aksjer. Nå skal det også sies at jeg er en langsiktig og tålmodig investor som ikke har solgt en aksje på flere år :wink:

2 Likes

Tok med meg beløpet eg sikret for, inn i pgs på 4,8.
Mulig eg flyttet alt tilbake til Next senere idag, men kunne egentlig tenkt meg å se den korrigere litt ned og la rsi hente seg inn igjen litt, så håper egeltig den drøyer noen dager med videre oppgang

2 Likes

hej! skriver på svenska(kan inte skriva norska).

hittade er här via “kana”,
angående marcet cap i framtiden.
på Pc sidan så är det väldigt positivt,
om Next säljer sina senorer för 100 kr st där, och tar marknadsandel på 2,5% (säljs ca 275 miljoner pc varje år och växande)
så blir det 5,5 miljoner sensorer per år och 550 miljoner kr per år, om man då tar värdet 550 miljoner gånger 12x så blir det ett marknads värde på ca 6 miljarder(man brukar räkna på 12x ibland på en del snabb växande företag).

sedan kan next ta mer eller mindre betalt eller får mer eller mindre andel av pc marknaden.

tack för mig. mvh Joel.

5 Likes

Gikk ikke helt veien i dag…

Q4-2020 tall om 2 uker, noen som har noen forventninger til disse tallene?
Jeg har ikke fulgt med så lenge her, så er litt spent på hva som forventes.

Tror ikke det er veldig store forventninger til Q4, det er jo først nå i år det har begynt å løsne med nye ordre

1 Like

vill säga att troligen är q4a under 10 miljoner men men det är numera optimistikt inför framtiden i next…

1.Indien börjar öka…vad har dom för tankar framöver där.
2.Pc sidan verkar ha vänt rejällt från h2 2021…kan bli enormt? tankar från next där…vad räknar dom med för andel och är det “bara” premium fps? pris på dem? avtal med flera? hp? dell? fler?
3. fap20 verkar next tro på mest…hur ser det ut framöver där?
4. smart card marknaden verkar långt borta?
5. payment delen har next lämnat.(verkar vara försenad för fpc och idex också).

har ni några funderingar runt q4an?

finns numera en framtids tro i next iaf från min sida.
synd på 7 kr men jag ligger kvar med mina miljoner och många många fler miljoner i förlust.

tack för mig. ha de bra! /Joel.

3 Likes

Eg tenker at q4 ikke er så interesant, der er vel cashburn på høyde med kvartalene før.
Der fokuset no er, er at dei leverer i tråde med det som har vert guidet, og nå var vi fått bekreftet st det gjør dei.
India og andre kommer forhåpentligvis med høyere volumer etterkvart, og med fortsatt fokus på kostnader, så vil dette bli bra.
Men det må større volumer til i kontrakten før det
blir pengemaskin, men med mcap på en halv milliard så er det lite som skal til for at denne fyres igjen.
At Next i løpet av kort tid skal krabbe mot milliarden i første omg, det tror eg :ok_hand:

4 Likes

Holder helt med det!

2 Likes

Dette tror jeg er markedet for NEXT och fingerprint sensorer på Windows datorer.

3 Likes

TPM issues

OEM BIOS initialization instructions and TPM lockout policies are OEM-specific. We performed steps to identify and document the potential issues for each hardware provider. We also communicated to our users that clearing a TPM will cause their private key to not work in Windows Hello for Business.

1 Like

Når jeg leser deres Q3 presentasjon 2020, så har de tydelig redusert kostander, og noe av det de “håper” på virker å ha skjedd nå i Q1-2021.

Hvis de har klart og fortsette kostandskutt og øke salget i Q4-2020, så kan det være en fin pekepinn på hva vi kan forvente oss i Q1-2021 gjennomgang.

Ser ut til at de er på vei til å å break-even på aksjene, at de nærmer seg positiv cashflow.

Jeg er ikke ekspert på regnskap, men jeg ser positivt på utviklingen de har gjort gjennom 2020.

Andre som har noe innspill til regnskapet Q3-2020 vs hva vi kan forvente for Q4-2020?

1 Like