Her var det ikke mange som ville holde på aksjene sine ser jeg.
For 15 min siden var det ca. 4 ganger så høyt volum på kjøp ift. salg
Er bare en klassisk sell on news. Men godt å se at man bygger stein for stein. Må nok litt kraftigere meldinger til for å gi aksjen en løft
Lite pullback mot støtte. Så langt en knapp 1/4 av vol inn.
Fin teknisk, tror denne er på vei ut av base, mot ath
Tror også den skal opp, ref mitt chart i teknisk forrige uke. Tenker å la denne ligge porteføljen til 25kr en plass, med parallelle swinger på veien.
Hva var mcap på ATH?
Tviler på at han mener ALL time high
Nå i farten husker jeg at det er 3 emisjoner på til sammen mnok 440. Hehe, all time high rundt 150kr hadde vært fint det også.
Edit. Det var en emisjon i fjor også kom jeg på, så ca. mnok 500 fra emisjoner de siste årene.
Eg vil ikke ha noen kvantesprang oppover, eg vil ha en rolig reise basert på økende inntekter til selskapet, på den måten får vi en reise som forankres i selskapets utvikling.
høyeste mcap noensinne var rett over 2,7mrd nok. i det herrens år 2016, oktober.
Det tilsvarer ca 3ganger dagens kurs. (sett i forhold til antall aksjer. Med en veldig stor klype salt mtp warrants, opsjoner, konverteringer og fandens oldemor som jeg ikke klarer å ta høyde for)
caveat emptor: next har eksistert før? og hadde gjenoppstandelse i 2015?)
Dette er i følge tradingview scriptet jeg har som teller litt på aksjer og markedskapitalisering, så du må stole på datasettet til TV og at jeg kan å skrive skript
In other news: lurer/fantaserer på hva det kan bli verdt å ha 2 design wins i snart verdens mest folkerike land. Et land som har uttalt mål å håndtere identifikasjon med biometri.
og litt bakgrunn/historikk. (ikke en problemfri reise dette(for india))
Prøver meg på en aldri så liten teknisk analyse. Spennende å se den kommende uken om vi har støtte i trendkanalen, eller om vi skal ned å teste noen andre støtter.
Fundamentalt ser 2021 veldig spennede ut. Har tatt noen lodd i NEXT i håp om mange gode nyheter og kontrakter det kommende året.
Hadde close under 50dagers i går, samtidig kommer det inn en del kjøpere nå. Volumet er ikke stort.
Hvem vet hvilken vei hønen sparker.
Burde snu i området her.
Satser på litt oppsving i neste uke i forkant av Q1-rapporten. Og ikke minst at rapporten inneholder positiv info
NEXT Biometrics: Invitation to presentation of Q1 2021 results
Er det noe å forvente på rapporten som ikke markedet allerede vet? Har de for vane å komme med nyheter?
De bør iallfall vise til faktisk reduksjon i driftskostnader som tidligere kommunisert, samt vekst i omsetning. Får vi et hint om hvem den mystiske samarbeidspartneren er vil selvsagt også dette være positivt (selv om mange mener å vite at den katten allerede er ute av sekken).
For oss som trur på selskapet og fremtiden her, så er det flotte muligheter å kjøpe mer på desse nivåene ♂
NEXT Biometrics: Disclosure of voting rights at the Annual General Meeting
Har dere troa på pluss i regnskapet i morgen?