Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Her var det ikke mange som ville holde på aksjene sine ser jeg. :slight_smile:

For 15 min siden var det ca. 4 ganger så høyt volum på kjøp ift. salg :slight_smile:

1 Like

Er bare en klassisk sell on news. Men godt å se at man bygger stein for stein. Må nok litt kraftigere meldinger til for å gi aksjen en løft :slight_smile:

Lite pullback mot støtte. Så langt en knapp 1/4 av vol inn.
Fin teknisk, tror denne er på vei ut av base, mot ath

3 Likes

Tror også den skal opp, ref mitt chart i teknisk forrige uke. Tenker å la denne ligge porteføljen til 25kr en plass, med parallelle swinger på veien.

4 Likes

Hva var mcap på ATH?

Tviler på at han mener ALL time high :wink:

3 Likes

Nå i farten husker jeg at det er 3 emisjoner på til sammen mnok 440. Hehe, all time high rundt 150kr hadde vært fint det også.

Edit. Det var en emisjon i fjor også kom jeg på, så ca. mnok 500 fra emisjoner de siste årene.

1 Like

Eg vil ikke ha noen kvantesprang oppover, eg vil ha en rolig reise basert på økende inntekter til selskapet, på den måten får vi en reise som forankres i selskapets utvikling.

4 Likes

høyeste mcap noensinne var rett over 2,7mrd nok. i det herrens år 2016, oktober.
Det tilsvarer ca 3ganger dagens kurs. (sett i forhold til antall aksjer. Med en veldig stor klype salt mtp warrants, opsjoner, konverteringer og fandens oldemor som jeg ikke klarer å ta høyde for)

caveat emptor: next har eksistert før? og hadde gjenoppstandelse i 2015?)

Dette er i følge tradingview scriptet jeg har som teller litt på aksjer og markedskapitalisering, så du må stole på datasettet til TV og at jeg kan å skrive skript

In other news: lurer/fantaserer på hva det kan bli verdt å ha 2 design wins i snart verdens mest folkerike land. Et land som har uttalt mål å håndtere identifikasjon med biometri.

og litt bakgrunn/historikk. (ikke en problemfri reise dette(for india))

8 Likes

Prøver meg på en aldri så liten teknisk analyse. Spennende å se den kommende uken om vi har støtte i trendkanalen, eller om vi skal ned å teste noen andre støtter.

Fundamentalt ser 2021 veldig spennede ut. Har tatt noen lodd i NEXT i håp om mange gode nyheter og kontrakter det kommende året.

4 Likes

@vcp, er det denne boksen som gjelder enda, evt ned mot 7.6x?

1 Like

Hadde close under 50dagers i går, samtidig kommer det inn en del kjøpere nå. Volumet er ikke stort.
Hvem vet hvilken vei hønen sparker.
Burde snu i området her.

Satser på litt oppsving i neste uke i forkant av Q1-rapporten. Og ikke minst at rapporten inneholder positiv info :thinking:

NEXT Biometrics: Invitation to presentation of Q1 2021 results

Er det noe å forvente på rapporten som ikke markedet allerede vet? Har de for vane å komme med nyheter?

De bør iallfall vise til faktisk reduksjon i driftskostnader som tidligere kommunisert, samt vekst i omsetning. Får vi et hint om hvem den mystiske samarbeidspartneren er vil selvsagt også dette være positivt (selv om mange mener å vite at den katten allerede er ute av sekken).

For oss som trur på selskapet og fremtiden her, så er det flotte muligheter å kjøpe mer på desse nivåene :construction_worker_man:‍♂

3 Likes

NEXT Biometrics: Disclosure of voting rights at the Annual General Meeting

Har dere troa på pluss i regnskapet i morgen?

1 Like