Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

En lite fundering fra meg er hvorfor konvertere han nå, han kunne vel ha ventet med det?

Du ser ikke at Håkan har kjøpt direkte. Du må trekke den konklusjonen fra melding om konvertering og strikeprisen de er innløst på, og antallet som er konvertert. Så se på hvem som har opsjoner til hvilken strike (som står i andre børsmeldinger og prospekt) og sammenligne det med hvem som står oppført på primærinnside listen i et selskap og derfor ikke må meldes direkte, utover at konvertering er utført. (når det er sagt, han trenger heller ikke melde salg, så han kan ha solgt alt på samme dag)

Og i så måte, så gir det plutselig litt mer mening at han ikke utløste hele opsjonen på 300k aksjer. Men 248500. Som tilfeldigvis er rett under en topp 50 plass på aksjonær listene. Og de er jo ganske lett tilgjengelig til offentlig skue. Så han kan selge uten å lage haraball.

:logic: :vulcan_salute:

Ang tidspunkt for konvertering, så er det mange begrensninger på innside. Derfor er de gjerne enklest å gjøre handler rett etter kvartalsrapport for at markedet skal være likt informert.

Har ikke regnet på det, men mulig det er summasummarum mindre skatt dess lavere kursen er på en opsjonskonvertering, så du i praksis sitter igjen med flere aksjer? Forutsatt at du ikke har cash til å legge ut upfront for en konvertering + skatt neste år.

3 Likes

Takk for en utfyllende og fantastisk svar Sjakk!!

Spennende dag, tror på en litt dupp på åpning før den følger solen som stadig går høyere på himmelen

Hva tenker dere om at nr 2 og nr 42 på aksjonærlista er samme person. ? Greit at han trader som han gjør ?
Han sitter rolig ( stort sett ) med hovedposten sin ser jeg.

Helt ok, sørger for mitt volum i aksjen og samtidig var han en vesentlig årsak til at aksjen gikk fra 2kr og oppover

Inn i skuffen og sjekk saldo om 2 år så får andre prøve å spå Berg og daler på veien

1 Like

2, 15 of 42 sitter han på :slight_smile:

Da tar jeg denne mulligheten og öker min beholdning , så får vi se om det er rett.

Tas godt imot på 5.60,mulig bunn der ! Tatt litt selv i dag så får en se om det var lurt igjen :smiley:

1 Like

Får ha dette i tankene når man vurdere å selge eller køpe NEXT!

Fikk handla 31500 stk til 5,60kr. Lå lenge alene før de etterhvert kom inn. Håper ikke det er cfo sine😂

3 Likes

The sale of shares was related to exercising of options that has been awarded to NEXT management and employees.

Best regards,

Eirik Underthun

CFO

Next Biometrics

Phone: +47 93400334

4 Likes

2 Likes

NEXT BIOMETRICS GROUP ASA (NEXT)– MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

Var nesten :woozy_face:

tråkigt men inte överraskande tyvärr

Jaja det var visst CFO sine aksjer jeg kjøpte.

Klar tale der. Enda en aksje i skuffen😅

2 Likes

Fikk noen ekstra på 5.60 her også👌🏼 Har vi flere selgere under 6 eller er treet ferdig ristet?

1 Like