Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Hmm. Dette var et dårlig tegn. Salg her nede, venter det dårlige nyheter?

Kan være han slutter i Next. Har sett lignende ja…

Eller rett og slett trengte ca$h…

Hvordan hadde det vært om han hadde solgt rett etter en svært kursdrivende nyhet?
Inside osv…?

Edit: kursdrivende opp altså.

Edit2: spørsmålet gjelder også «dumping» rett før elendige nyheter.

1 Like

Solgt for 1.8mille, köpt for 1,25mille, ikke positivt akurat syns jeg.

Mulig han skal ut med litt skatt også

1 Like

Vært verre om han kjøpte for 1,8 mill og solgte for 1,25 mill😂
Jeg tror han selger for han trenger cash som nevnt eller slutter. Og da er det gjort før kursdrivende nyhet som er rett og rimelig så fremt ikke nyheten er negativ og det vil i såfall være selvmord for han og selskapet.

2 Likes

Opsjonene som ledelsen skulle få ref. generalforsamlingen skal vel forsøkes å få til lavest mulig strike pris. Greit å få ned kursen litt før de utstedes? rant… vet da balla jeg, men forbanner meg litt over å være ubrukelig selger i dette markedet. Jaja, shit happens and then you go konk. Dra meg i klaveret og den slags. Provoserende greier.

Salget var forresten 56% av volumet i dag.

1 Like

± 600 000 i skatt så kan være han rett og slett ikke ønsket å ta opp lån eller skyte inn noe særlig friske penger så jeg synes ikke det er helt nattsvart. Det beste for oss hadde så klart vært om han satset egne penger, men det er ikke alle som er i den situasjonen.

4 Likes

Takk for din forklaring Holms!

1 Like

Dette var skuffende, da er det bare å gjøre klar flaskepanten, å støttekjøpe på tirsdag

Ok her er teorien: og som @holmes er inne på.
500 000 opsjoner innløst til pris 2,49 nok. Som gir en total pris på 1 245 000 nok.

Solgte deretter 306 279 aksjer til pris 5,92 nok som da bringer inn 1 813 172 nok.

Dette skal jo han også skatte av (31%) og netto blir ca 1 251 088 nok.
Dvs at han finansierer opsjonene sine på denne måten. Det er kanskje innafor, eller?

Jeg tror ikke han kommer til å selge mer samtidig som vi kan se fram mot kursdrivende nyhet som ikke vil rammes av inside salg.
Er denne innafor?

3 Likes

Trulig inne på noe, men eg gjør uansett klar krigskassen til litt bunnfaste på tirsdag, tipper uansett det vil bli en dropp på denne

hmm hvorfor löser han opsjoner nå, han kunne vel ha ventet med det?

Opsjoner er noe som er avtalt på forhånd, både antall og pris. Nå husker ikke jeg hvilken GF denne er gitt på men tipper når kursen lå på rundt 2,49kr. Opsjoner har også ei tidsramme de kan løses inn på.

Det er over 700 000 opsjoner som ble løst inn ser jeg, hvem som fikk resterende står ikke noe om i børsmeldningen bortsett fra CFO.
En kan jo smøre litt på og spekulere ytterligere ved å nevne at det ikke er uvanlig å løse inn opsjoner lenge før fristen går ut, spesielt hvis det foreligger fusjonsplaner eller oppkjøp av et selskap. Men ja, det får bli en våt drøm inntil videre😂 god helg.

1 Like

Takk Zuba for dine tanker!

Det er kun en person som har opsjoner til 2,49 og ikke står på primær innsider lista (og derfor må meldes) Håkan Persson har kjøpt (les: konvertert) og :gem: :raised_hands: enn så lenge :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hvordan ser du at Håkan har køpt/konvertert?

Jeg er temmelig sikker på at det henger sammen akkurat slik som @Zuba beskriver det.

Han har solgt nøyaktig nok aksjer til å dekke kjøp og skatt, og sitter igjen med 193,721 gratis aksjer.

1 Like

Spiller ingen rolle så lenge selskapet leverer, husker fra Funcom så solgte alle så fort de hadde muligheten, det er raske penger for de ansatte som de antakelig ser på som en form for bonus?

2 Likes