Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Setter pris på om du kommer med hele resonnement og ikke bare utdrag og antydninger slik du gjør nå, @Evilfreud. Agendaen din blir (for meg) utydelig og innleggene dine havner fort i spam-bøtta. Gjør hva du vil med det men som en med moderator-tittel forventer jeg faktisk mer enn hva du har produsert på de siste innleggene.

4 Likes

De andre Next sensorer er på 5-8 dollar, du glemmer at det er flere faktorer en bare en sensor. Størrelse og kvalitet. Pærer mot pærer og ikke pærer mot epler. Sensorer er ikke sensorer. Anbefaler at du setter deg bedre inn i dette.

1 Like

Aner ikke hva du har røyka.

Flere store investorer reagerte igårkveld når FA artikkelen ble tiljgengelig, så vi startet å grave , samt sendte en lengre mail til IR hos Next.

Svarene finner du i posten over. Om du vil være kanonføde må du bare det for min del. Jeg vet at tall blåses opp og volumet idag har bevist at flere aktører har brukt morgentimene på å selge.

Så lenge sensoren følger standarden den skal følge så er det eple mot eple.

Her er du på bærtur.

Finnes det noe bevis på at Next får 5dollar pr sensor? Se på regnskapene dems, 27% driftsmargin. Det er lavt om eventyret stemmer.

Da taper Tvenge mye penger også, føler virkelig synd på han. Syns du skal vare mer edruelig i dine påstander.

Jeg hater bestillingsartikler som lefler med tall som ikke er korrekte. FA saken var bestillingsverk, Store volum gikk ut og naive (sansynligvis) småinvestorer ble kanonføde.

1 Like

Det vet du faktisk ikke, kom med bevis!

1 Like

Sett på volumet eller idag vs andre dager?

kan ta med utsagnet fra Atle P. Han er ganske god på hvem som kjenner hvem.

Dette har vi sett mange ganger i Next!

Uansett, jeg tror sunn skepsis er viktig i aksjer som plutselig hypes i media. Dette er et godt eksempel på hvor man kan gjøre enkel DD og finne ut at ting ikke stemmer. Når man kontakter IR vil man få mer svada som egentlig bekrefter det man alt har funnet ut.

Sunn skepsis kommer man langt med.

Hele poenget her er at dere kommer med antagelser. Din/deres subjektive mening/meninger, men du legger det frem på en måte som at dette har skjedd med 100 % sikkerhet. Det vet du ikke. Man skal være litt forsiktig med hvordan man ordlegger seg, når man kommer med slike «angrep».

2 Likes

hvis du sikter til meg så er det vanskelig å bevise noe annet enn at man som privatperson kan kjøpe 1 sensor billig. Da vet man at de som kjøper 100.000 sensorer betaler MYE MYE MYE mindre.

Røyker ikke (hverken det ene eller andre). Det er fremferden og metoden jeg reagerer på - og kanskje litt budskapet. Men samme det. Resten av det og hele topic’en hører mest hjemme i PM’er uansett.

1 Like

Prisen pr sensor er vel i tråd med selskapets webcast uttalelser.

Atle er jo troverdig, overrasker meg at du kjøper den dritten hans. Påstandene han lirer av seg er jo intet mindre enn latterlige.
Men, vi bruker heldig vis forskjellige kilder😄

2 Likes

Tenkte mer på dette: Man er jo på volumet idag at noen bestilte den artikkelen for å selge seg ut.

joda, dette var bare et eksempel på at det er en link mellom FA og Next.

Volumet idag er ekstremt høyt vs vanlig dag, og nå faller kursen tilbake. Sjekker vi aksjonærlistene om 2-3 dager tror jeg vi vil ha fasiten. Tirsdag eller onsdag neste uke skal det være rimelig tydelig.

1 Like

Sunn skepsis er vel ikke så att andre har røyka. syns du ska beklage deg og være mer edruelig i dine påstander.

1 Like

Alle påstander rundt pris er dekket opp med linker hvor man kan kjøpe ulike sensorer. Utenom stort volum og hausende artikkel er det ikke mulig å bevise at noen har solgt seg ut. Den fasiten får vi i aksjonærlistene om et par dager.

At du eier aksjen og synes det er dumt at noen ikke er enige og faktisk tar seg tid å sende mail til IR i selskapet samt sjekket litt hva som er mulig å oppdrive av priser i markedet. Vel beklager. Det er sundt i lengden.

Jeg skal beklage at jeg ikke postet funnene her igårkveld når vi diskuterte det på XI. Det burde jeg gjort, da hadde kanskje flere latt være å kjøpe på pumpen idag.

1 Like

Har du vært short Next i dag? ref. xi-chat

2 Likes

@Evilfreud : Takk for omsorgen du har for oss og innsatsen du gjør - kanskje noen unngår en nesestyver pga det du skriver her. Prisverdig! Men noen ganger er det måten man har rett på som betyr mest - ikke det at man har rett. For meg er det fortsatt litt underlig fremferden din (slik du oppleves gjennom teksten og det jeg leser her) - virker på meg som du prøver å overbevise snarere enn å informere. Og det er den lille forskjellen jeg reagerer på. Du er moderator her på TekInvestor - uansett hvilken tråd forventes det mer av deg enn andre skribenter. Noen av de siste postene dine er mer propaganda enn informasjon i mine øyne. Herved er jeg ferdig snakka. Tilbake til #next_ol

4 Likes

Jeg bryr meg ikke om kursen i dette tilfelle, det var mere dine bevis når det egentlig var påstander som jeg ikke var fornøyd med. Dette med pris pr sensor har du heller ingen bevis på, så syns du være mer edruelig når kommer med dine påstander som bevis.

2 Likes