Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Med kutt i kostnader og nye ordre fremover bør det være liv laga.

Såvidt jeg kan tolke rapporten er det supply chain problemer som gir/ har gitt litt grus i maskineriet her på kort sikt. Veldig synd da dette er utenfor selskapets kontroll, men caset er det samme om man løfter blikket og ser fremover. Heldigvis er kassa full og kostnadene trimmet så kommer man seg greit gjennom dette.

6 Likes

Litt skuffet må jeg si, troverdighet er ikke høy med tanke på at de ikke har levert på mange år. Det finnes alltid en grunn til at det ikke går som man planerer hos NEXT dessverre. Nå håper jeg att de kan vende denne trenden snart.

Finnes vel litt støtte på 7.8, får se om den holder.

2 Likes

Kan bli viktig for NEXT

3 Likes

Relativt store bolker som kastes over bord. Var det store og langtekkelige oppstrøms utfordringer?

6 måneders utsettelse når det kom til den nye kunden var det jeg leste ut av rapporten, dvs ordre kommer i løpet h2, og ikke h1 som lovet.

3 Likes

Det er også det jeg leser av denne rapporten.

Ok takk, ikke så værst det, forutsatt at det leveres da. Får håpe så og at det også gjelder andre konkurenter.

1 Like

Skyldes utsettelsen kunden eller supply issues?
Vet du hvordan de har ordlagt seg ?

Supplay issu hos kunden, det er det jag har förstått. De har også problemer med supplay issues selv men ikke till den grad som denne store kunden har.

Klippet fra rapporten:

NEXT experienced a temporary set-back in Q2 2021 due to semi-conductor industry shortage of microchips, which had a negative impact on both some of NEXT’s customers’ ability to place orders with NEXT and NEXT’s ability to fulfil orders in a timely manner.

Er bare å sette på ventekaffi :coffee:

Additional design wins and purchase orders from both existing and new customers are expected to be announced during the remaining part of 2021.

3 Likes

Fin close på 7.95 lar seg høre etter en sånn dag som dette!

2 Likes

Imponerende avslutning!!!

Disse delene fortjener litt mer fokus syns jeg!


1 Like

Fra presentasjonen: Initial larger purchase order expected during 2021 (delayed due to supply chain challenges)

1 Like

Mange både store og små selskaper som er i samme situasjon som Next, for tiden.

Silvercoin kjøper også litt flere aksjer ser jeg. :slight_smile:

2 Likes

Tvenge familien har mere en 10.5 mill aktier i NEXT. Mye av dette er køpt i det siste. Håper de får rett!

De har fått ryddet opp økonomisk og trimmet kostnader. Fått ny og spennende partner. Teknologien står fortsatt stødig. Leveranser av komponenter forsinker jo alt fra pc skjerm og biler osv. så, jeg velger å fortsatt ha tro på Next. Det å se at andre med greit store poster også øker føles godt. La det løsne i leveransene og måtte det komme noen store ordre snart så de får litt ekstra vind i seilene. :crossed_fingers:

2 Likes

Tvenge familien hamstrer aksjer for millioner i Next. 6 stykker av dem på topp 50 listen nå :grin:

1 Like

Håper jeg kommer meg ut før familiemøte rundt middagsbordet er ferdig :sweat_smile: Men, fra spøk til alvor, veldig hyggelig å se at de hamstrer på :blush: