Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

tar med en siste artikkel:

https://uploadvr.com/hands-on-walking-dead-ar-our-world-pokemon-go-zombies/

Finally, the only reason we’re really considering this game worth covering, are the AR features. Similar to Pokemon Go you can have the phone’s camera superimpose zombies (instead of Pokemon) into the real world. However, from what I can tell, it works a lot better than it does in Pokemon Go.

Niantic is still clearly the market leader in this genre of game. The recent occlusion tech demo we saw and the prototype real-time multiplayer AR games (Tonehenge and Neon) show a lot of promise from a technology perspective. But as it stands in the current market, The Walking Dead: Our World, fueled by the cross-generational popularity of its brand and the idea of a zombie apocalypse, certainly has what it takes to carve out a chunk of the market for itself.

1 Like

Synes det ser lovende ut og dobblet posten min i dag. Blitt en liten investering nå. 2.5 % av portefølge. Spilldata fra helga vil nok gi en bedre indikasjon på suksess for spillet eller ikke. Kursen er ganske rolig til spillaksjer å være.

1 Like

Enig, hadde jeg ikke vært helt ute av markedet for øyeblikket ville jeg nok vært inne selv. Relativt lavt priset akkurat nå, og mottakelsen ser ut til å være bra.
Tror Q3 vil være blå tall på bunnlinjen for Next Games.

oppfølgingsartikkel, der tester begynner å irritere seg over paygate mtp tid. Det gikk litt for raskt.

https://www.forbes.com/sites/insertcoin/2018/07/13/the-walking-dead-our-world-falls-into-a-mobile-trap-pokemon-go-avoided/#2e4d7ae4777f

2 Likes

enda en artikkel

Thing is, I’m not sure many people will end up using the AR mode all that often. Despite some clear advances in technology, camera-based AR still feels as gimmicky here as it does in Pokémon Go. It’s much faster just to play Our World in the dusty warehouses and dirty back alleys that make up the default in-game settings, particularly if you’re out on the sidewalk on a commute. Within an hour after the initial download, the AR mode begins to feel like a chore.

Good thing, then, that Our World remains fun even without it.

And last but not least, you can join groups and use an in-game chat channel to discuss tackling group objectives. It’s a great idea, but this morning I joined a random one and stumbled into a heated argument about whether there’s a “couch mode” for playing when you don’t feel like walking around the neighborhood. (There is.)

Tempers flared. Names were called. Finally, one of them left the group. If that doesn’t capture the true Walking Dead experience, I don’t know what does.

1 Like

appannie rapporterer om en god dag i går:

1 Like

Ligget å duret rundt 20-tallet overall i US i hele helgen. Da snakker vi mellom 40-50k DL pr døgn. Pangstart kan man vel si.

appannie daily ranks viser litt rødt for gårdagens tall. Forrige var kun grønne tall:

Men sterk i USA:

Hvilke andre land gir forventet mest inntekter?

http://lab.reflection.io/data-vis-market-share.html

1 Like

glimrende trenger nesten bare å følge med på USA og Kina (helt ute der), Australia + noen land i europaomtrent, så nå at antall installasjoner på android tikker oppover og har nå nådd 500k.

image

2 Likes

Tror Japan også er en av de “store”, men er nok endel bak US/kina. Av en eller annen grunn er de helt grå på kilden jeg hadde.

appannie som jeg bruker har disse som sine mest populære land og der er Japan med. De som har blå bakgrunn er bare de jeg har plukket ut for å se nærmere på.

image

ny artikkel:

konklusjon:
I was really looking forward to getting into another AR-augmented game that lets you do something more meaningful in the great outdoors. But Our World doesn’t have the staying power to replace the others in my affections. However much Next Games spent on the Walking Dead license might have been better spent on crafting a decent game. There’s room for a game like this in the world, it’s just not this one.

Går så det griner på IOS enda. Ny topplassering på revenue, 160 plass i US.
Til sammenligning så har ikke Goodgames/stillfront sitt Big Farm vært over plassering 500 (på iphone) de siste tre mnd. Spillet blir nok riktignok mer spilt på Ipad tenker jeg, men sammenligner litt alikevel.
Nextgames ser for øyeblikket relativt billig ut om dette holder seg.

laster ned spillet nuh, skal teste senere idag. evt imorgen.

Teknisk ser det mer spennende ut enn på lenge. Nedadgående trend har brutt opp, så får vi se om den etablerer seg i den nye trenden jeg har tegnet. Ellers er alle signalene i skyen positiv nå. Den har brutt opp forbi MA50 og MA150, og MA200 står straks for tur. Volumet har også dratt seg til, så ser bra ut om dette fortsetter.

Motstand nå ligger rundt 9-9,1 og sammenfaller veldig bra med fib 0.610

1 Like

http://hugin.info/173741/R/2206244/857526.pdf

Q2 ute. Var litt skuff.

• Ikke mye info om BR spillet, kun et par screenshots. Står at det skal være ute i et åpent marked, men klarer ikke finne info om det noen plass på nettet.
  • NBC universal spillet er i produksjonsfasen, men fremdeles ingen info hvilken franchise dette gjelder.
  • ingen tall på nedlastinger, kun ARPDAU (0,35EUR), som er veldig bra, men uten DAU tallet sier det egentlig ikke så altfor mye.
  • OK greit underskudd, selv om dette var forventet.
  • Cashburn på heftige 9,4M EUR! Nå må pengene begynne å renne inn ellers venter nok en ny emisjon.

Blir vel greit ned idag tenker jeg.

1 Like

Var ikke det forventet? siden spillet dems kom i Q3?

Fryktet litt at kursen ville falle kraftig før resultatet kom. Er på enda en ferie og følger lite med. Er spilldata mye ned i usa?

Forventet dårlig resultat ja, men forventet mer fra rapporten når det gjelder info. Antall nedlastinger trodde jeg kom. Bladerunner spillet er i softlaunch, men alt de serverer er 3 screenshots. NBC universal spillet er i produksjon nå. De har før vært tidligere ute med å annonsere hvilken franchise de jobber med, men her er det nok sikkert NBC som velger når dette offentliggjøres.