Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NoBrain on Shareville

Samlet aksjeportefølje

En fokusert og balansert portefølje bestående av maks 20 verdipapirer i minst 4 ulike sektorer. Porteføljen har en medium-høy risiko med en middels-lang tidshorisont. Verdipapirene er fordelt på 2 ulike kontoer hos Nordnet:

  • Aksjesparekonto: Aksjer innenfor EU/EØS som er notert på Oslo Børs.
  • Investeringskonto Zero: Aksjer utenfor EU/EØS som er notert på Oslo Børs, samt børsnoterte fond (ETF-er) i USA (Nasdaq, AMEX, NYSE og CBOE) og Canada (TSX).

Porteføljeoversikt

En oversikt med den nåværende prosentvise aksjeallokeringen i porteføljen finnes på min bloggside:

Investeringsstrategi

Beskrivelse av min investeringsstrategi:

Emisjonsguide

Informasjon om emisjoner i selskaper på Oslo Børs:

Tidligere skrev jeg også månedlige porteføljerapporter, men dette valgte jeg å slutte med i mars 2020. Jeg vil imidlertid fortsette med å kommentere alle mine handler på Shareville. I tillegg vil jeg oppdatere porteføljeoversikten på bloggsiden med den nåværende prosentvise aksjeallokeringen hver gang jeg gjør større endringer i porteføljen.

5 Likes

Har oppdatert siden som beskriver investeringsstrategien min og skrevet mer om:

  • Samlet aksjeportefølje hos Nordnet
  • Fokusert og balansert portefølje
  • Rebalanseringsstrategi
  • Risiko, overvåkingsliste og kursmål
  • Stop loss
  • Personlige regler for å poste og kommentere på Shareville
3 Likes
2 Likes
2 Likes
3 Likes
5 Likes
6 Likes
3 Likes
5 Likes

Bra rapport, jeg liker de månedtlige rapportene dine. Alltid god lesning. Kjipt året trynte på slutten, men det er jo noe vi alle har til felles!

3 Likes
14 Likes
5 Likes
8 Likes
2 Likes
4 Likes

Ser du har endel billige aksjer i porteføljen. Tror du kan få veldig godt betalt når det går opp for folk at olje og oljeservice er blitt for billig. Har du sett noe på gjeldfrie aktører i dette markedet som TGS eller Subsea 7?

Med fare for å høres ut som Hegnar så styrer jeg unna seismikk da jeg ikke forstår markedet (og prisingen av enkelte selskaper) :laughing: Har vært inne i enkelte seismikkselskaper tidligere og tjent en liten slant, men valgte å fjerne samtlige av disse fra overvåkingslisten min for et par år siden.

Når det gjelder subsea så har jeg hatt to selskaper på overvåkingslisten siden juni 2018 (jfr. http://nobrain-shareville.blogspot.com/2018/06/manedsrapport-juni-2018.html).

  • Subsea 7 som er et solid selskap. Selskapet fremstår rimelig priset - spesielt nå som aksjekursen har falt under 100 NOK. Dette selskapet passer for en en verdi-investor slik som deg selv. En utbytteaksje som man kan ha i porteføljen og sove godt om natta :slightly_smiling_face:
  • DOF den rake motsetningen, et selskap med en massiv gjeldsbyrde og derfor forbundet med svært høy risiko (jfr. https://e24.no/boers-og-finans/dof/motvillige-banker-kan-gi-laanetroebbel-for-dof-aksjen-stuper/24626991) . Dette selskapet passer bra for de mange spekulantene på dette forumet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Med unntak av et par mindre trades i begge selskaper så har jeg aldri gått tungt inn i subsea-sektoren (ennå). Bakgrunnen for dette er at bedringen innen sektoren synes å ta lengre tid enn ventet. I utgangspunktet så var det snakk om en bedring i 2018, som så er blitt skjøvet til 2019 og deretter til 2020.

Subsea 7 rapporter om en gradvis bedring i 2019 (jfr. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Subsea-7-Ser-gradvis-bedring-i-markedet) så tiden kan snart være inne for å ta en litt større posisjon.

2 Likes
6 Likes

Takk for du deler, gøy å lese andre investorer sine betraktninger.

3 Likes

Liker mye her, men å ta ut OET nå, rett før regelendringene tror jeg potensielt du kan angre på. Vi får se. :slight_smile:

3 Likes