Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Noc's Corner (Teknisk Analyse på Youtube)

Takk for kompliment @rosk82 - kjekt at du fant det morsomt :grin:

Syns du klarte å legga fram info på ein god måte, uten å gjøra det for tørt. Noe som kanskje er viktig med dagens generasjon. Og sikkert greit for folk som er helt nye og kikker etter informasjon på norsk.

Lett humor, tok ikkje deg sjøl høytidelig. Samtidig blei det ikkje for påtatt og “over the top”.

Veit ikkje om du har erfaring fra før, men du virka ganske avslappa i videoen.

Tror ikke det er så mye slike kanaler som dette i Norge, så kan hende du har truffet et vakum som bare må fylles :slight_smile:

Blir spennende å se fremover når du begynner med litt TA for noobs. Vet ikke hvordan du har tenkt å gjøre det, men en ide kan jo være å gi en innføring på en spesifikk indikator i begynnelsen av en video, for så å vise praktiske eksempler på charts du går igjennom?

1 Like

Yes, målgruppen er de ferskeste i gamet. Jeg følger en god del engelske kanaler som driver med TA, men har ikke funnet noen som gjør det på norsk så mener det er et hull som kan tettes… :slightly_smiling_face:

Jepp, det er planen - har alt laget en intro til Tradingview og så er planen å fylle på med ulike temaer innenforbi verktøyene :slightly_smiling_face:

2 Likes

Herlig shoutout :smiley:

1 Like

God morgen!

Ny video ute nå - i god tid før markedet åpner :wink:

8 Likes

A post was merged into an existing topic: Cambi notering

Oppdatering av chart fra videoen over :scream:

4 Likes

Bra initiativ dette her! :raised_hands::raised_hands::raised_hands::ok_hand::ok_hand::ok_hand::+1::+1::+1: Fortsett med dette!

Man danner seg liksom et bilde av hvem man diskuterer med måned inn og måned ut. Så ja jeg ble også litt “tatt på sengen” når jeg hørte stemmen :joy::+1::+1:

3 Likes

Takk! Lærte å bruke parallell Channel, sparer litt tid :smiley:

1 Like

Friday came early… like og del :stuck_out_tongue:

6 Likes

God morgen!

Ny markedsoppdatering ute nå til morgenkaffen - (click-bait-thumbnail inkludert :thinking: )

5 Likes

God Morgen!

Still going strong - ny video ute før markedet åpner. Ha en fin uke! :v: :wink:

7 Likes

Foreslår et afsnit med fokus på biotech med gennemgang af de største navne på OSE (TRVX, NANO, PCIB osv.).

1 Like

Det kan hete Dum og Dummere!

Neeeeida

Joda

Nice, subbed!

1 Like

USA lukker efter tab af ca. 5 liter blod så det er bare at ha’ smertestillende klar ved åbningen i morgen; godt man har rigeligt med kontanter stående klar til at bundfiske efter panik …

Arh, Nano kjøpet mitt på tampen av dagen blir nok ikke bra… Samtidig, falt såpass mye at jeg vet det kommer en bounce før eller siden.

Anyway, kikket på XBI chartet - lenge siden jeg har sett på det og Oh my som det har falt? Og tidenes HS på gang på daily… :scream:

Det er et godt forslag @aborum men jeg kan bare uttale meg om Nano. De andre kan jeg ikke godt nok men jeg kan selvfølgelig se på dem rent teknisk. Så på PCIB i går og synes ikke det så så hot ut. Lar det være med det.

3 Likes

Så det samme. Kan bli en liten smell for medisinselskapene i morgen. De skulle laget en 2x bear HELSE, da hadde vi seriøst blitt trillionaires

3 Likes

Hehe, ja… Finnes vel inverse ETFer på helse i US? Denne formasjonen er sjeldent så perfekt…

Når den er det pleier den i min erfaring ikke å slå til. Alle ser liksom på det. Men slår den til så vil man ikke være med ned!

Vi trenger en bounce her og danne høyre skulder… Legg merke til 20 dagers snitt som vender ned mot 50 dagers… :blush:

Bounce for å danne bearflag, rejection på 50 dagers. My Oh my… Tidenes enkleste short.

Markedet har vært spesielt over lengre tider nå. Vekst, ESG og andre aksjer uten spesiell inntjening har vært populære. Mange aksjer har gått på hype, fomo og kule tickers.

Tanker om potensielle sektorrotasjoner til verdi, sykliske eller finans aksjer? Kanskje du kan se litt på de sektorene?

2 Likes