Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Noc's Corner (Teknisk Analyse på Youtube)

Har begynt å følge med på vidoene dine for å blant annet lære mer om TA, veldig bra :smiley:!

Kunne du ha tatt for deg Scana en gang :slightly_smiling_face:? Har vært bagholder med en post i Scana en stund nå, da jeg basert på dårlig magefølelse og så og si null peiling på TA trodde at bunnen var rundt 2,4ish. Den har lenge vært i en nedadgående trend, men den siste tids kursutvikling sier meg at et kursmesssig trendskifte er på gang i Scana :slightly_smiling_face:

1 Like

Takk @Keefer og @Andyboi for tilbakemedingene . Deres ønsker er notert :slight_smile:

2 Likes

ønske om ny kikk på targovax nå som vi har closa over wedgen du snakket om i sist TA :slight_smile:

2 Likes

God morgen godtfolk!

I denne ukens markedsoppdatering skal vi se på bl.a. Scana, Polight og MPCC.

Enjoy, like and share :sunglasses:

P. S @Keefer : hvor høyt tror du MPCC kan gå? :thinking:

7 Likes

Takk! Regner med du får ganske gode seertall denne uken :wink: Jeg er enig med deg i at det er markedsforhold som gjør at det tekniske bildet kan bli vanskelig å lese for mye ut av, men tror at så lenge vi har et så stort misforhold mellom tilbud/etterspørsel som vi har, og MPCC som tonnagetilbyder tegner lange avtaler opp mot 5 år fremover i tid, så tenker jeg at denne delen av verdikjeden som MPCC representerer, og innen feedersegmentet som det ikke er det største fokuset på å bygge nytt i, så tenker jeg at dette selskapet vil gjøre det svært bra også dersom markedet skulle få seg en knekk. Jeg har tidligere sagt at den fort kan passere 30 på et års sikt, og vi er ganske mye høyere nå enn vi var da jeg satte det kursmålet. Om du ser på P/E for 2022 og 2023 så er det konservativt vil mange mene. Motstandsnivået på 21 ser kanskje ut til å touches nå as we speak og nr. 3 på listen over de mest omsatte selskapene.

1 Like

Interessant!

Husker jeg satt å tenkte i går at det var dårlig gjort av deg å få meg til å se på denne :grinning_face_with_smiling_eyes:

Må innrømme jeg kjenner litt FOMO når jeg leser om hvor stort press det er på dette markedet for tiden; men heldigvis har jeg lært å ikke jage moment. Kommer likevel til å følge litt med på denne for jeg er interessert i å se hvordan chartet utvikler seg :slight_smile:

2 Likes

Hehe, enig i at det er litt dårlig gjort, men tenkte kanskje du ønsket å få en liten boost i seertall også :wink:

1 Like

God morgen folkens!

Hadde desverre store problemer med å lage dagens video. Alt fra software kræsj, mye bugs under redigering og eksportering, lyd som droppet ut og mange av skjermopptakene måtte gjøres på ny.
Satt oppe til langt på natt i går for å fikse issues og klarte det i stor grad, men vær klar over at det er lyd og bilde issues enkelte steder (primært under Kahoot analysen).

Håper likevel noen får noe ut av det. Ha en fin dag! :slight_smile:

8 Likes

God morgen. Ønsker alle en riktig fin dag :slight_smile:

6 Likes

God morgen!

I dagens video; Kitron, H&M og 2020Bulkers.

Enjoy!

6 Likes

God morgen folkens!

Hva har oljeprisen med Drillo-is å gjøre?

Se om du får svar på dette i dagens video… :wink: :man_shrugging:

4 Likes
5 Likes

I dagens video går jeg gjennom et chart man absolutt burde følge med på.

Vil historien gjenta seg? :thinking:

I tillegg analyser av: S&P500, OBX indeksen, Brentoljen, Bitcoin, Polight, Kahoot og Scatec :slightly_smiling_face:

5 Likes

Hei. Når kommer neste analyse. Venter i spenning. Så frem til disse

4 Likes

Hei du!

Takk for tilbakemelding. Det ble ganske tidkrevende å bruke helgene på å lage disse videoene så jeg bestemte meg for å ta en pause på ubestemt tid. Hvis det er aksjer en ønsker mine TA betraktninger på så kan jeg alltids poste charts her, ellers poster jeg endel charts på twitter :slight_smile:

5 Likes

Hva med en aldri så liten krypto-oppdatering? BTC rundt et viktig nivå :grin:

1 Like

Mr NOC. Trenger en TA på Cereno please ? :heart: Cereno Scientific B
Ta gärna med Clinical Laserthermia Systems AB ser. B i samma slängen :slight_smile:

God morgen @erpe80 :slight_smile:

Må bare først si at når jeg ser et 15 min chart og det ser slik ut, så pleier ikke akjen å være noe for meg pga. likviditeten.

La oss derfor se på weekly; weekly chartet ser pent ut; konsoliderer mellom 4.015 og 4.90. Brudd på disse nivåene vil signalisere videre retning. Moment indikatorene ser ut til å ha bunnet ut, men trenger en uke til for å bekrefte dette.

Det som er vanskelig å se her er om korreksjonen / konsolideringen er ferdig, eller om det er en B vi ser på i en ABC korreksjon. Foreløpig sier jeg ABC er ferdig, og at man kan begynne å se etter brudd på 4.90 pga. denne ukens candle. Men vent og se hvor den closer weekly, skal jeg tippe så tror jeg ikke du får brudd opp denne uken. Trenger mer tid… :slight_smile:

Clinical Laserthermia Systems AB – denne ser ikke like hot ut, potensiell bullish wedge formasjon, men i tilfelle så er det lenge igjen før kursen bryter opp. Hvis jeg tenker rett her er vi ferdig med B leg i en ABC og skal nå danne C leg (ny leg ned). Alternativt kan man tolke prisen som i en mindre trekant innenforbi wedgen. Brudd til oppsiden av trekanten vil potensielt gi brudd opp av wedge, men slik moment ser ut så tror jeg ikke det er sannsynlig på kort sikt (forutsatt det ikke kommer nyheter som ødelegger det tekniske bildet da :slight_smile: )

2 Likes

Tack mannen

1 Like

Bättra till sig i cereno nu ?
https://tekinvestor.no/t/cereno-scientific-crno-b