Nei, men det er fristendende. Har allerede litt for mange selskaper jeg er investert i, så måtte ha solgt noe annet.
- Nokia har inlett en översyn av strategiska alternativ för sin Digital Health-verksamhet, som ingår i Nokia Technologies.
Såå M&A noe av de 15 milliardene fra Apple går til.
Dette er et felt som jeg syns er meget spennende og bra de satser!
Enig, @Janno og de har jo allerede kjøpt opp Withings, som jo har noen fantastiske produkter. Der Withings satset, satser Nokia enda sterkere (var vel snakk om en dobling av antall ansatte på dette området).
Nokia har mye på gang, ingen tvil om det.
Mens salget av smartmobiler faller, øker Nokia andelen i i “Dumme mobiler” ?
Her er webcast fra messe-eventen
https://www.nokia.com/en_int/about-us/news-events/mobile-world-congress-2018/press-analyst-info/webcast
Ellers er det mye nytt som skjer hos Nokia, se bare på hva de har av nyheter de siste to dagene. Legg spesielt merke til samarbeidet med Facebook og planene om oppkjøp av Unium.
Begynner å bli litt oppmerksomhet rundt Nokia.
CEO i Nokia, Rajeev Suri, kjøper 575309 aksjer for €5,2563 pr. stk = €3.023.996. Må vel kunne kalles et rimelig heftig innsidekjøp.
Nokia på 5GWorld, tar en liten gjennomgang av hva vi har i vente. Anbefales.
Snodig at Nokia ikke stiger mer på nyheten om samarbeid med Tencent.
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @koe (9 likes)
Gratulerer!
Du er ute @koe ?
Hva har Ericsson som ikke Nokia har? Siden den har gått 50% i år og Nok ca 25%.
Q3 skulle vist bli litt dårlig, men going forward så tror jeg vi vil se økte inntekter mens 5G og IoT rulles ut.
“Nokia did not assign licensing rates for devices like laptops, PCs, routers and other telecommunications equipment yet and they will be determined separately on a later date. Fixed Wireless Access for 5G is set to go live later this year in the United States for broadband services, and 5G smartphones are set for release next year.”
Jeg er ikke helt ute, har enda Nokia i “porteføljen” til barna, som er mer langsiktig. Føler meg rimelig sikker på at Nokia til dagens kurs er et røverkjøp. Men samtidig har jeg litt tid for den går ikke så fort, men de starter for fullt i USA med 5G nå på slutten av året. Jeg tror ikke jeg vil vente så altfor lenge. Skal definitivt inn med mer her.
Dersom man tror 5G vil gi avkastning fremover, er Ericsson absolutt et godt alternativ de også. Det blir en vurderingssak på hvem man tror kommer til ha den største biten av kaka. Jeg mener oppsiden kanskje kan være litt større på teknologisiden (som f.eks. telefonene) for Nokia sin del. Ericsson er også priset høyere enn Nokia, sett i forhold til estimater for 2020.
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @koe (7 likes)
Gratulerer!
Noen som vet noe om helserisiko knyttet til 5G?