Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Mining (NOM)

nom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007fb26c664038>

Da kom emien, eg har ventet på denne, vil vurdere å søke ny inngang nå når denne kom

Var emisjon nå før jul forventet?

Ja eg mener det, Nom deltok i Keliber emien og opprettholdt sin eierandel, derfor mener eg det var ventet, er ikke så mye peng i Nom, enda vertfall

Tror eg prøver å kjøpe meg noen lodd, er jo ikke emi frykt på en stund, og en rettet emi mot ekte peng, er bedre en krise emi

Er tiden inne for Nom nå da ? Stiger fint, tok ett mote knippe med snitt 4,07 nå

http://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/forecasts?s=NOM%3AOSL

Mulig jeg skal selge noen Gig og kjøpe litt i NOM.

Klart for rally i NOM igjen?

Keliber kan fort vise seg å bli en viktig asset?

Når vi snakker finner og batteri

http://www.fortum.com/en/mediaroom/pages/biggest-battery-in-the-nordic-countries-commissioned-in-jarvenpaa.aspx

Nå trodde jeg det skulle komme en dårlig Nokia vits :smiley: Får bidra jeg da

Hehe, tenkte å delta konstruktivt. Finnene har jo ligget med brukker rygg noen år, så at de er nytenkende er kanskje ikke så dumt.

Det startet med lyttetid på noen timer, kom opp i en uke og nå er vi nede i noen timer igjen…vel, da er mobilen riktignok i bruk, men de fleste er kjempehappy hvis en slipper å lade fra morgen til kveld…

Men det er jo ikke fordi ikke batteriene jemnt og trutt blir bedre, det er jo fordi vi har en helt vanvittig bruk av cpu-sykler og båndbredde på smartmobilen ift hva en hadde DRØMT om for 10 år siden

Ja men… det er jo ikke mindre irriterende for det…
Hva med å lage mobilen 5-10 gram tyngre og 0,5-1 mm tykkere? :grinning:

Haha ja det kan du si.

Du kan jo bare kjøpe de deg modellene med 4000mah+ batteri?

Jeg kjøper ikke telefon, det gjør arb giver, har nå første utg av iPhone 6plus, på tide å bytte synes jeg da :grinning:

Artikkel fra e24 om samme prosjekt i Järvenpää fra i går:

Nærmer det seg ny emisjon i Nom ?
Eg tror den kommer tidlig i q3.

Nom hadde 66MNOK ved utgangen av q4, ett kvartal som det ble brent 10millioner i.
Brennes det like mye i q1 og q2 så er vi nede 46, skal Nom opprettholde eierandel i Keliber, så er vi nede i noen og 30, så kommer ferdigstillelse av PFS

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170407.OBI.20170407S33

Eg har sagt det før, og sier det igjen, det haster med å få Keliber på børs, for så å redusere eierandel til fordel for finansiering Engebø drift.

Keliber næmer seg slutten på DFS med produkt i diverse laboratorier hos kunder. Produksjonskonseptet i Nordic RutilePFS begynner nå å bli klart. Selskapet varsler at man nå klarer produksjon i henhold til business case.

Prisene og etterspørselen etter litiumkarbonat er langt forbi Kelibers business case. Det er prisøkninger i markedet for rutil med langtidskontrakter på høyere nivå enn man har sett på lenge.

FInnes det noen oppdaterte analyser?

Har ikke følgt med på Nom på en stund, men registrer at der rører seg litt i positiv retning.
Kunne kanskje være ett godt tidspunkt å vurdere Nom igjen, samtidig som det er langt frem, og en finansiering som fortsatt står uløst.