Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

The Life Cycle of a Mining Share

Venter spent på Definitive Feasibility Study (DFS) og børsnotering av Keliber som jeg tror vil bidra til å løfte kursen i NOM betraktelig. Vil da trolig selge 1/3 av beholdningen for å sikre gevinst (gitt at kursen går som forventet). Men som påpekt over er et usikkerhetsmoment hvordan de finansierer det videre løpet i Engebø (salg av Keliberandeler, emisjon, lån, partnere, …).

Ellers verdt å ha denne grafen i bakhodet når man ser på aksjekursutviklingen i gruveselskaper. Hvis NOM lykkes så kan det vise seg å bli en god investering om 2-3 år.

Begynner å svinge skikkelig nå:

Nyhetsartikler august 2017

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2017/08/nordic-mining-halverer-resultatet

1 Like

Nom er i farta, noe sosialt som ligger bak ?
Eg har ikke følgt med på en stund, men registrert at den siste tiden har vert i vinden

Er vel at både Keliber og Engebø virker mer og mer sikkert.

Men noe nytt om finansiering ?

Edit: spennede om Nom virkelig setter fart, eg har kjøpt litt nå i ettermiddag, eg har vert uheldig siste tiden, så det er kok toppen vi ser nå :joy:

1 Like

Lite volum da, men en styrke at kjøperene må strekke seg, slutt på årets høyeste

3 Likes

Aksjen stoppet litt opp da eg kjøpte, skal eg selge så den gpr videre, eller holde ut noen dager til med traden ?
Hadde håpet på ett fyrverkeri oppover femmeren

Sitter fortsatt her, og plukker en og annne aksjen.
Synst chartet ser spennende ut, men må sikkert noe news til for og sette fart aksjen.

1 Like

Noe liv i denne tråden da?

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171030.OBI.20171030S6

Vi kan slå fast at “Sell the news” er den eneste konstanten på Oslo Børs. Denne rapporten underbygger 125% det caset som har ligget til grunn i mange år nå, og kombinert med at det ser ut som om Keliber også går veien gjør det NOM til et selskap med gigapotensiale.

To grunner til at jeg ikke går inn akkurat nå:

  • Finansiering må avklares
  • Sunnfjord er en ekstremt næringsfiendtlig region for alt som ikke omhandler kjøpesenter, man er vant til å krangle bort de aller fleste initiativ, og leve på offentlige arbeidsplasser. Kombiner dette med fortsatt motstand fra miljøvernere og det vil alltid være en sjanse for at det blir satt foten ned for at de får lov til å starte driften.
1 Like

Det kan bety at man får emmisjon med veldig god rabatt og at oppesiden ved suksess blir bra.

Men kranglefanter,… er alltid farlig.

Eg har ei litt anna oppfatning angåande fiendligheten for industrien i sunnfjord. Det blir bygd enormt mykje småkraftverk, og fleire middels store kraftverk i denne regionen, det er også blitt etablert store næringstomter som i dag ventar på å bli utbygde, dette med “næringsfiedlighet” har nok blitt mjukna mykje opp dei siste 10 åra, eg trur båe politikara og folket i sunnfjord innser det at det ikkje berre går an å leve på kjøpesenter. For å kunne stoppe endel av utflyttinga er det ekstremt viktig for sunnfjord å gå for større prosjekt som fks engebøfeltet, eg er derfor lite bekymra for den delen.
Når det kjem til oslo børs og “sell the news” så syns eg det berre er ein fordel for oss som sitter med lengere perspektiv på selskapa, den dagen selskapa begynne å generere kronasje så kjem rekylen då er det vi som kan le sist.

1 Like

Eg har kjøpt litt mer idag, men som vanlig prøver eg og unngå å kjøpe på åpning da alle skal handle, og ventet til den fikk roet seg litt.
Emisjoner vil det blir flere av i Nom, men etterhvert er vel det også naturlig å tenke på andre finansielle løsninger også.
Mangen har søkt lykken i Nom siste åra, men det er vel først nå, at det kan begynne å faktisk nærme seg en interesant progresjon i caset

Jeg tror at det er en siste runde med innhenting av penger fra aksjonærer som skal til, og jeg har troen på at den vil kunne skje på en fornuftig kurs, forhåpentligvis klarer de å få nok volum.

Derfra og ut bør det være mulig å innhente penger på andre måter, gitt at en ikke er uheldig og får en finanskrise og kredittskvis midt i satsingen, spøkelset jeg alltid trekker fram er MTU som prøvde å bli mobiloperatør rett før finanskrisen slo til for fullt.

Men skulle det inntreffe for NOM kan de jo f.eks selge Keliberaksjer.

Eg har i veldig lang tid, vert for et del salg av keliber, men ting trekker ut også der.
Blir spennende å følge vertfall.
Kvinnherad har også ett potensial, men er vel foreløpig lagt på is

Jepp. Synes det er veldig fint at de viser evne til å fokusere og ikke bite over for mye.

1 Like

image

1 Like