Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Mining (NOM)

nom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007f47d60208d0>

image

smeller ned idag, hva er grunnen?

Var jo news i går, klart det skal selges.

Er jo en saftig sell the news som har skjedd her, Oslo Børs never change.

Saftig trademulighet til uken?

Edit:

Spekulativ:

Eg sitter hvertfall i minus her :cry: at man aldri lærer Nom reglene ass, selg på news, ikke nøl :joy:

Ser ut som jeg skulle ha dumpet alle NOM-aksjene mine da DFS Keliber ble utsatt og ikke bare 1/3 av aksjene. Nå er jeg i minus igjen.

“Lithium is hot, rutile is not” kan vel best oppsummere min kortsiktige vurdering av aksjen. Setter min lit til at Keliber sørger for at jeg er godt i pluss næmere sommeren 2018 når DFS Keliber blir publisert. I så måte håper jeg ikke NOM gjør noe så dumt som å selge eierandeler i Keliber nå for å finansiere de manglende 20 MUSD for videre drift og ferdigsstillelse av DFS Engebø. Bedre å vente til DFS (evt. IPO) Keliber når prisingen av Keliber blir mer korrekt.

Nå tror jeg det er like greit å bare kjøre en fortrinnsrettet emisjon på 3,50 NOK og få det overstått. Mon tro om ikke de burde tatt en ELE. Da ville kanskje kursen gått opp 300-400 % istedenfor den tragiske kursutviklingen som vi ser nå…

Er jo blitt tatt ut nye prøver på Engebø, som er til analyse i desse dager, kunne kanskje være håp en oppgang igjen dersom resultatene er av god kvalitet

Self blodrødt fra Nom, sikkert noen som er overrasket , så blir vel en rød Nom dag

Selv ser jeg på Nom som en langsiktig og bortimot sikker investering, aksjekursen fra dag til dag er ikke så viktig, det som betyr noe er at prosjektet/prosjektene går framover, om noen år, når driften er i gang både ved Engebø og i keliber vil aksjekursen vi ser nå være mangedoblet, og det selv om vi blir utvannet en del ved forestående emisjon.
Nom er ikke en traderaksje i mine øyne.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=439009

Payday? Kjøper mer om den ikke går på dette

Må da starte en agresiv stigning nå ?
Mye usikkerhet som nå blir redusert

Godmelding deluxe. Prosjektet er betydelig de-risket. Bør gå mye på dagens melding.

Sitter fortsatt eg, men burde kanskje sikret ?
Burde vel være muligheter dor at Nom etterhvert prises med langt lavere risiko ?

Ser virkelig ingen grunn til at denne aksjen skal trades under SMA200 i fortsettelsen.

Tar opp en ny posisjon med det grunnlaget.

Hva ligger kursen her nå sett opp i mot “gammel kurs”? på krona?

Kanskje er Nom aksjen som opplever en agresiv kursutvikling fremover ?

Etter samarbeidsavtalen med Barton Group (se http://www.nordicmining.com/nyhetsarkiv-oaax-vis-nyhet/category293.html?itemId=2737778) så er i alle fall min aksjemegler stålbull :grin:
the_cookie_monster_nom_nom_nom