Ser ut som de som har overtegnet har fått inntil 18.4% mer enn de hadde tegningsretter.
Financial calendar
Hjelper ikke med flere årlige emisjoner heller da
Holdes oppe før levering av emiaksjene, dog lavt volum, men stigende kurs
New share capital registered
45 av topp 50 har økt i siste emi https://www.nordicmining.com/investors/20-largest-shareholders/
Sinnsykt så denne drar seg oppover, sterk med emisjon på 1,4
Nom fortsetter, alle kjøp må opp, stilt på forumene, skal nom til heaven ?
Edit: eg er forøvrig ikke inne
Hallo !? er eg alene i hele verden angående interesse for nom eller diskuteres den i lukka forum ?
Etter emien på 1,4 og aksjene er servert i markedet, så er kursen sterkere enn noen gang, og helt taust på alle fora, merkelig
Neida, du er ikke alene. Jeg er veldig fornøyd med kursutviklingen, men det er igrunn lite av substans å diskutere, hva som driver kursen nå blir ren spekulasjon men jeg håper på å få noen svar i aksjonæroversikter neste uke. Jeg venter spent og tålmodig på meldinger.
Siden jeg er her nå, jeg husker å ha lest en melding ang. et lithium selskap notert på TSX tror jeg det var, som slet og måtte gi mange ansatte fyken pga. vanskeligheter med å få finansiering til videre drift. Tenkte på det sånn apropos det @busk1 nevnte tidligere ang. spotpriser i keliber sin DFS var betydelig høyere en reelle spotpriser. Noen andre som så det?
Uanset hva som skjer, så er vertfall volumet i nom noe høyere enn det vi har vert vant med, å kjøperne må strekke seg, helt uvanlig fra hva vi vanligvis kan vente oss etter emisjoner.
Dette synst eg virker såpass interesant, at eg har tatt ett lodd her no, så ser eg spent hva som kan følge videre herifra.
Er det fra Naustdal eller Finland vi kan vente dei første triggerene nå ?
Enig, det er en uvant og jeg er spent på hva det kan være. Særdeles lukrativ emisjon så langt.
Hva som kommer først av DFS eller Keliber finansiering er vanskelig å si, men en av de to skal komme først og innen året er omme.
DFS Engebø
IPO/finansiering Keliber
Konsesjon Engebø
Investeringsbeslutning Engebø
Triggere i kø fremover. Økende omsetning lover godt.
At det for tiden er stille i omtalen av NOM tror jeg skyldes at det er mange som ennå har langt igjen før break even selv om mange har vært med på siste emi som har bidratt til lavere snitt. Like før DFS nå, og det er ingen signaler om at det skal drøye ut i tid.
Skal små volumer til for å drive kursen og det er meget mulig at inngangen på dette nivået kan sees tilbake på som historisk lavt.
Mange har denne liggende dypt inne i nederste skuff…
De flinkeste skribentene har vel stort sett holdt til på HO, nå har de fleste der flyttet diskusjonen over på Facebook.
Ganske så stille der også…
Tragisk at alt tar så mye lenger tid en estimert. DSF skulle egentlig leveres for et år siden. Ikke rart hvis noen kaster kortene underveis, men nå er det jo rett før… kanskje