Kan noen oppdatere meg på triggere i NOM. Hva kan vi forvente på Q4 i uke 47?
Hva kan evt sette kjepper i hjulene for Engebø?
Oppgangen stoppet vertfall momentant da eg tok meg ett knippe lodd, så en trigger kan være om eg selger igjen
Krampetrekninger fra motstanderregimet i kveld.
Håper de ikke trenger noen metaller når de skal ut å fiske, de bruker kanskje bare bambus?
Men er dette siste emien som trengs da? I så fall kan det godt hende det er flott kjøp.
Men dette har jeg sagt i årevis: Det er ALLTID muligheter for alle slags omkamper i den delen av landet.
Særdeles uoversiktlig chart.
Neppe siste emi, det kommer en til snart.
Men, det kan bli etter en eller flere av disse viktige milepelene:
DFS Engebø (ventet i slutten av november)
IPO/finansiering Keliber (før jul?)
Konsesjon Engebø
Investeringsbeslutning Engebø
Det kan også bli emitert mot enkeltstående aktører/offtakemotpart.
Dette er key. De guider også i investorpresentasjonen at byggefinansieringen skal være løst i Q2, like lenge som pengebingen skal vare etter siste emisjon. Spørsmålet er da, kommer videre drift til å finansieres ifb. med byggefinansieringen, eller skal de hente mer penger i markedet, og hvordan? Noen som kjenner til prosessen? Det er nok neppe siste emisjon, men neste blir sannsynligvis på høyere kurser.
problemet med NOM er at de har en lei tendens til å komme med emisjoner på lavere og lavere nivåer.- lar det være en advarsel.
I beste fall utsteder de obligasjonslån for å finansiere utbyggingen.
Det er jo sistemann inn før selskapet går i gang med lånefinansiering som blir vinneren her.
Finansiering tror jeg blir noe slikt:
60% lånefinansiering.
40% kontanter. Offtakepartnere kjøper andeler i Nordic Rutile.
CFO resignation
Nyhetsartikler november 2019
https://www.swedbank-aktiellt.se/analyser/2019/11/26/nordic_mining.csp
Updates from Keliber Oy
Beklager til alle nomer, den snudde da eg kjøpte, så vet dere årsaken til ar den stoppet på 2,2 eller hva d var
Er det noen her som har peiling på hva planlagt byggestart for Keliber var i utgangspunktet?
Sånn ca. nå. Så er utsatt med over 1 år. Får litt følelsen av at de er i knipe og at finansieringen ikke gikk så bra.
Syntes ikke det var så gale.
Leste på Keliber sin fulle melding at de har tatt i betraktning vinteren for å optimalisere bygging. Dessuten gir det bare bedre tid til Detaljplanlegging som de burde få igjen for i Byggefasen.
Ja, det kan man si. Får håpe at NOM ikke opplever flere forsinkelser nå.
Litt debunking fra Nom: https://d2zbxcnktjvvs5.cloudfront.net/1573561566/presentasjon-nordic-rutile-prosjektbeskrivelse.pdf?fbclid=IwAR1sjVXSUhjAThDCZsfHJpByVUTx_brM3K-WLZzc23UPOz18YGGdOkR-6vU