Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

ASP er bare støy, og tilfører sårt behøvd likviditet i aksjen. Forventede FUNDAMENTALE nyheter vil ta denne oppover regardless av hva han måtte finne på.

Joda som jeg sa skal jeg følge aksjen. Men å dele ut informasjon til den mannen er helt uaktuelt for meg.:gem::gem::gem:

1 Like

Dele informasjon?

Clearstream var i går opp som
5. største aksjonær.
Forøvrig ikke store endringer blant topp 20.
Største aksjonær Nordnet Bamk har lettet seg med 335 tusen aksjer de to siste dagene

Use of electrical dryers significantly reduces CO\2\ footprint at Engebø

1 Like

Invitation to the presentation of the Q4 2020 results on Tuesday 16 February 2021 at 10:00 (CET)

Miljøvernere prøver seg desperat på omkamp etter omkamp

“– Norge er et av verdens rikeste land og er i en god posisjon til å stille strenge miljøkrav til selskaper. Nå sitter det to Venstre-statsråder i regjeringen som skal avgjøre klagene på tillatelser som er gitt til Engebø-prosjektet ved Førdefjorden. De har fortsatt sjansen til å trekke i nødbremsen, rette opp tidligere feil og bringe Norge i takt med internasjonal industripraksis, sier Anne-Line Thingnes Førsund, styremedlem i Naturvernforbundet i Sogn og Fjordane.”

"Førstnevnte har klagen om driftstillatelse til Nordic Mining på sitt bord. Rotevatn vil få klager på vedtaket om utslipp av kjemikalier til Førdefjorden til behandling. Miljødirektoratet sa nylig ja til utslipp i Førdefjorden, blant annet av stoffet SIBX, som ifølge Havforskningsinstituttet er giftig for vannlevende organismer og kan ha skadelige miljøeffekter.

BT har bedt Nybø og Rotevatn om kommentarer, og fått svar på e-post.

På spørsmål om regjeringen vil innføre forbud sjødeponi, viser miljøministeren til avtalen mellom regjeringspartiene. Her fremgår det at ingen nye utslippstillatelser vil bli gitt i denne regjeringsperioden.

«De tillatelsene som allerede er gitt, vil fortsatt gjelde», skriver Rotevatn."

2 Likes

De kommer til å gjøre livet surt for NOM når de skal ut i markedet for å finne investorer

Vi får krysse fingrene for at det skal godkjennes samme dagen som høie har en viktig tale å holde. Burde gå lett under radaren. :laughing:

Hva skal godkjennes? NOM har jo alle godkjenninger nå

Nordic Mining ASA (EN Expand:NOM) - Interim report per 31 December 2020

2 Likes

Ser pent ut teknisk nå, gjør det ikke?

1 Like

Keliber secures EUR 40 million investment from leading international mining company

2 Likes

Nordic Mining ASA: Contemplated Private Placement for participation in Keliber EUR 40 million equity raise

Nordic Mining ASA: Private Placement of NOK 80 million successfully completed

Nordic Mining ASA: Key information relating to subsequent offering to be carried out by Nordic Mining ASA

Jeg kjøpte aksjer i går her. :stuck_out_tongue:

Jeg trodde faktisk NOM kom til å la seg utvanne tbh.

Men nå blir jo virkelig NOM et selskap med to føtter å stå på, for Keliber kan fort bli en kjempesuksess

1 Like

Bra offensivt! Får fjernet emispøkelset frem til finansiering av Engebø også, kan gi litt ekstra kjøpstrykk? Spent på hvordan aksjen reagerer i morgen!

1 Like

Kanskje burde også NOM ha splittet opp deler av selskapet for å synliggjøre verdier. Noen tanker for dere som kjenner selskapet godt?

I tillegg til Engebø og prosjekt på havmineraler har de jo også Alumina patenten som burde ha en form for verdi i disse ESG tider. Utdrag fra DN artikkelen nedenfor:

• Listeelement

Med doktorgrad i CO2-fangst leder forsker Suni Aranda prosjektet som sikter mot utvinning av alumina på en måte som bruker mer CO2 enn det slipper ut og er uten farlige avfallsstoffer.

1 Like

Ja, NOM er rene kinderegget :slight_smile:

Jeg tør ikke spekulere i om NOM skiller ut NORA. På den ene siden letter det finansiering, på den andre siden vil vi nok ha cash-flow fra Engebø som kan finansiere store deler av initiell virksomhet der, så vi kan beholde mer av kaken. NOM sikter vel på å bli et mineralkonglomerat, og det taler for å beholde NORA selv.

3 Likes