Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Jeg har sjekket litt for å finne ut oppdatert status rundt Nordic Ocean Resources (NoRA).
Dessverre viser det seg at dette var noe NOM startet med i 2008 og som døde ut i løpet av 2014-2016.
De har søkt om leterettigheter, men enda ikke fått noe. Siden de søkte første gang har reguleringene og omstendighetene endret seg, og NOM har sendt inn oppdaterte søknader flere ganger.
Se vedlegg (funnet på eInnsyn.no)

Ocean Week i Trondheim - anmodning om møte med statssekretær Hiim.pdf (438,0 KB) .

150120_Oppfølging NFD.pdf (478,7 KB)

Nordic Mining ASA - Søknad om rettigheter til geologiske undersøkelser og kartlegging av mineralressurser på norsk kontinentalsokkel - Anmodning om informasjon.pdf (200,1 KB)

Sluttrapport (DokID 2309837)_Redacted.pdf (19,6 KB)

Ja, det er egentlig veldig synd for NOM var de første til å løfte denne ballen.
Problemet er at de kun er en håndfull personer og de har mer enn nok å gjøre med Engebøprosjektet.

Marmine-prosjektet kan jeg ikke finne noe som helst om på nettet, altså av resultater på samarbeidet.

Fra forumet.

Ja, NOM har fått konkurrenter her. Men lovgivningen for lisenser o.l. er rykende fersk (om den er vedtatt enda…?), så alle stiller likt. Bortsett fra at NOM, som jo har vært med på leken lenge, har samarbeidspartnere og innsikt allerede, og kanskje klarer å gripe gode sjanser. Trenger ikke så mange personer med innsikt for å holde på ballen, og pengene og ansettelsene kommer når ting er mer konkret.

Snart oppdatert DFS ?

Vet ikke mer enn hva de har selv har sagt; i løpet av Q1. Jeg tipper slutten av mars

Iflg. aksjonærlistene har tyskerne (clearstream banking) gjort sitt inntog i Nordic Mining, som kan forklare noe av kursoppgangen i det siste. Jeg så at de har vært inne på finansavisens forum og etterspurt informasjon om “Norge Mining”, som jo er et annet selskap. Kan virke som om de har kjøpt seg opp i feil selskap? Hva tenker dere?

Tyske aksjonærforum er faktisk full av misforståelser om nordic mining.
Clearbank er en gruppe anonyme investorer, så de har ikke kjøpt så mye hver når totalen er under 900k. Topp50 viser jo et stort nettosalg.

Noen som har funnet noen tyske Reddit forum? :joy:
Det er jo helt nydelig inkompetent om 13,5 mill omsatte aksjer kommer av en misforståelse mellom
Norge og Nordic.
Håper virkelig det ligger noe mer bak dette enn det.
Det er vel i morgen eller mandag vi får svaret på nye topp 50 etter gårdagens?
Ellers er vel oppdatert DFS på gang om en mnd eller to. Også kan vi vel regne med bedre grunnlag for å få ombord partnere i år enn i fjor når DFS kom samme dag (omtrent) som det gikk opp for verden at Corona ikke bare var et kinesisk problem.

Det er tydeligvis litt buzz rundt Norge Mining i Tyskland. Jeg mener det kan være en løs kobling med inntoget til clearstream banking i Nordic Mining men som Donatello nevner så har det jo vært et stort nettosalg på topp 50 (det er mandags aksjonærliste vi har foreliggende idag), så det aller meste av de 9,5 millionene aksjer som gikk rundt på mandag er vanskelig å redegjøre for.

Hadde vært veldig greit med noen avklarende nyheter før helgen :slight_smile:
Dersom de ikke kommer, så kan det vel bli et stygt tilbakefall… om det hele er en misforståelse :sweat_smile:

Her er fra tyske fora. ene linken handler om “Norge” Mining

image

1 Like

Høres litt for utrolig ut.

Flott!!! Moro Fulgt denne aksjen i 5-6 År. Solgte mine aksjer ved brudd Opp. Dette bruddet opp er stort for Nom som har ligget i en Fallende Trendkanal. I veldig mange år . Gruvedriften nærmer seg og Mcap er latterlig Lav. Denne Kan bli Stor i 2021

Satt for meg Noen Nivåer jeg vil kjøpe på. Nom har høy Rsi og trenger litt avkjøling . Lets The Hunt Begin :partying_face:

Væresegod Og Lykke Til.

Kan dog komme et nytt Moment opp men den Reisen blir jeg ikke med på. Med et surt Makro kan man være Heldig å fiske billig. Og. Kanskje en aksje for deg @Nocturne ?

3 Likes

Samme her.
Vært med siden 2014 og solgte litt nå.

Regner med tilbakegang, eventuelt en nyhetstørke etter DFS og før finansiering er på plass. Kan gi grei inngang igjen midt på to-tallet håper jeg.

1 Like

Har solgt litt rundt oppgang og gode nyheter tidligere. Nå venter jeg litt og ser an om vi kommer litt høyere opp for oppdatert DFS.

1 Like

NOM begynner å røre på seg.
Større utenlands investor øker kraftig.

Clearstream Banking har dukket opp på 10.plass aksjonærlisten til NOM. Tror de begynner å se verdiene som kan dukke frem med tanke på Keliber som blir første produsent av high-grade lithium i Europa

Ser ut som clearstream er på oppe på 7. plass
ASP er også kommet inn på 33 plass.For de som kjenner ham.

2 Likes

Er det nå nom skal starte himmelferden da ?
Har ikkje følgt med nå nye, noe nytt i Finland ?

Begynner å gå unna her nå

Å Ja ASP Ja. Ja vi kjenner Til Han. Tror jeg venter med inngang. Dere er advart. Teknisk Overkjøpt Også.

Be Carefuel. Lykke til. Jeg kommer ikke til å si Mer her på Tråden. Bare at jeg kommer til å følge Aksjen videre Teknisk.

Lykke til dere.

3 Likes