Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Finnes det noen nye analyser av Nordic Mining?

Den siste jeg vet om er SB1Ms analyse som kom i februar 2021:

Unrisked TP på 14 kroner.

We view near-term triggers to be: 1) final decision around the AMR case, 2) update to the DFS, 3) firming of offtake agreements, and 4) development financing. Risking the Engebø project with 50% probability, and valuing the Keliber stake as per the latest transaction (also book value in NOM’s balance sheet), we reach a risked SOTP of NOK5.7/sh for Nordic Mining, implying that the share is currently trading at a 50% discount. Assuming no risking, we estimate NOK14/sh in value. Note that these estimates are based on the previous DFS, and are subject to change in the upcoming update to the DFS, for which we expect the NPV to be scaled down following a capex reduction of some 1/3rd.

Etter dette er det følgende status på de fire punktene:

  1. AMR tapte rettssaken de anla mot NOM (dom kom 21. oktober 2021)
  2. Update på DFS kom som resulterte i nesten $100 mill dollar billigere anlegg på Engebø. samt profittmargin på 68% ($51 mill dollar overskudd per år)
  3. Signerte offtake-avtale for all rutil de første fem årene
  4. Finansieringen er i gang og i følge kvartalspresentasjoner så ligger det meste klart og bare venter på siste avgjørelse fra NFD som er ventet å komme før februar.
8 Likes

Summons to Extraordinary General Meeting 4 February 2022

https://sunnfjord.kommunetv.no/live/256
Ikke glem live webcast av NOMs presentasjon av prosjektet ovenfor sunnfjord kommunes formannskap i dag klokken 14

1 Like

Synspunkter på hvorfor aksjen faller ca 5%?

Steget mye på kort tid og trenger kanskje litt konsolidering tenker jeg.

2 Likes

Ingen spesiell grunn annet enn oppgangen tidligere i uken som sikkert dro med seg en del tradere.
Synd at de kanskje ikke vet om den kommende NFD-avgjørelsen.

1 Like

God trøkk idag også med store volum. Drar hvertfall meg opp fra en ellers rød/nøytral dag :grin:

1 Like

Enig. Nå vet jeg hvordan fotballfans føler det når laget deres vinner.
Spent på hvordan kursen går når NFD-vedtaket endelig kommer.

1 Like

Kunne det vært en ide for NOM å komme seg over på hovedindeksen? Ser Rana Gruber (dog er de på Growth, ikke Expand) har søkt om overflytting. :thinking:

De er innafor mtp kravene og det burde vel kanskje åpne for litt mer institusjonelle å ta sine posisjoner?

Regner med det er planen ja :slight_smile:

Lump sum contract signed with final EPC partner for Engebø construction

2 Likes

Nordic mining starter bygging Uke 7, umiddelbart etter kommunestyremøtet 17. februar hvor de vil vedta byggeløyvene som SV og MDG midretallsanket i formannskapet 20. januar.

(Her er forresten link hvor en i SV forklarer hvorfor han anket saken: SV-intervju på spansk talkshow — Kapwing )

6 Likes

Invitation to the presentation of the Q4 2021 results on Tuesday 8 February 2022 at 10:00 (CET)

Noen med “fat finger” i dag? :joy:

Da ble det noen få ekstra aksjer på meg ihvertfall.

1 Like

Forhåpentligvis har noen med lavt snitt solgt seg ut og byttet seg ut med noen med høyere snitt.

Jeg liker å tro at desto høyere snittkurs aksjonærene har, desto lavere er sannsynligheten for større tilbakegang (aksjonærer er generelt dårlige til å selge med tap fordi de ønsker å ta igjen tapet i den aksjen de tapte i, istedenfor å ta det igjen i andre aksjer).

Minutes from Extraordinary General Meeting

1 Like

Disclosure of large shareholding

1 Like

Shit is getting very real

4 Likes

Oppstart om under to uker!

3 Likes