Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Nordic Mining ASA (EN Expand:NOM) - Interim report per 30 September 2022

4 Likes

Jaja. De får bare trade de som er så tøffe i trynet til det, men gitt MC i dag så tør ikke jeg å røre beholdningen. Plutselig er det noen litt større som har en fungerende kalkulator og ser galskapen her :wink:

1 Like

De fleste venter vel på emisjonen som kommer, mange ser dessuten ut til å ville selge ned for siden å kjøpe på antatt lavere emisjonskurs regner jeg med.

1 Like

Hadde vært helt konge om finansieringen går i boks uten emisjon, men er vel ønsketenkning

1 Like

By looking at e-mail from 8th June 2021, “Nordic Mining enters into agreements with partners for Engineering, Procurement and Construction for the Engebø project”, it says:
“The LOIs comprise lump sum EPC contracts covering around 70% of the total plant and mine capital expenditure of USD 203.4 million. The parties plan to formalize the final EPC contracts by early Q3 2021.”

8th November 2021: “Lump sum EPC contracts signed for Engebø construction” informs that LOIs have been signed into actual contracts, and: " In total the four lump sum EPC contracts will cover around 75% of the total plant and mine capital expenditure of USD 203.4 million."

So far Fjordavegen Holding AS (which consists of 2 of 4 EPC partners) has funded the project by equity deal of 132,5 MNOK which is USD 12,9 million, so only 6,3 % of the mentioned capex.)

What am I not understanding here? Why aren’t those EPC partners funding 75 % of the project as mentioned?

Whoops, I’ve read this upside down. It’s about CAPEX, not funding. It’s anyway great that 75 % of project CAPEX is already contracted for lump sum. This makes the 280 MUSD full project funding not take too much hit by e.g. inflation.

Court ruling appealed to Supreme Court

1 Like

Uten at man skal vektlegge det så alt for mye er det litt interessant at kun 10-11% av innkommende anker til høyesterett blir avgjort “i avdeling”.
En del flere anker blir dom avgjort i ankeutvalget, men uansett er det statistisk sterk overvekt at en anke blir avvist.

Ting skal være på stell når man kommer til høyesterett og der føler jeg meg trygg på at det har ikke AMR og advokatgjengen deres :joy:

En del statistikk i siste årsrapport (også vedrørende behandlingstid etc):
https://indd.adobe.com/view/24d7bc27-6c7f-4685-929f-7656ea15a82d

image

image

3 Likes

Nordic Mining partners with Metso Outotec for comminution circuit for Engebø Rutile and Garnet

Final agreement signed with Hatch and Sweco as Project Management Consultant for the Engebø project

Financial calendar

Starter året med et rykk

image

2 Likes

Positive takter, men det kommer jo i seneste laget for Engebø. Dersom NOM engasjerer seg i andre prosjekter kommer det jo NOM til gode b.l.a

4 Likes

Forsøk på å bryte nedtrend

4 Likes

Æ kan like det!
Er sykt spent på emisjon, håper det blir en fet deal til oss småsparere.
Hvis det mot formodning ikke skulle bli emisjon i den grad jeg tenker så skulle man jo fyllt opp mer her på disse nivåer!

Det er vel ingen kommuniserte muligheter utenom emisjon etter hva jeg husker. 65millioner dollar blir endel nye aksjer i tillegg til Iwatani sin del, pluss entreprenørlånet senere. Kommer annpå kursen selvfølgelig.

1 Like

Nordic Mining ASA: Binding garnet Offtake Agreement with leading international distributor of industrial abrasives

5 Likes

Pent lite rykk på denne meldingen, det kan vel etterhvert settes en bunn som man kan finne en endelig finansieringsløsning med.

3 Likes

Er vel noe med høyesterett som må avklares, før emisjon ? Siger vel tilbake tradisjonen tro.

Vet ikke om det har kommet noe mer siden dette utspillet

1 Like