Woah, så grisette da ?
Fy f…
Røm skipet
Det er for sent.
Aldri for sent å rømme😉
Trøsten får bli at det blir repemi for aksjonærer pr 2 mars på samme vilkår. og er uten/eksklusive denne retten pr i dag. (synd å si det, men bekrefter bare for meg, at en fragmentert aksjonærbase er en ille dårlig ting når du skal hente penger)
Antall aksjer i rep.emi er litt under 1-til-1 mot dagens antall aksjer, samtidig som aksjene i rettet emisjon er mer enn 6-til-1 mot dagens antall aksjer.
Det er vanskelig å skjønne at de måtte gi så avsindig rabatt. I det minste ble sluttsummen stor nok til at gruva omsider bør bli en realitet, dette er ikke en konkurs, men utfra rabatten ser det ut som om styret tenkte dette var redningen fra en konkurs.
Det er noe som skjer når den eksisterende aksjonærbasen er fragmentert, små og uten sterke eiere som kan forsvare sin rettmessige andel. Jeg hadde ventet på dette, men det ble laaangt verre enn ventet.
Fordømt surt at det er slikt, for dette er egentlig et fantastisk prosjekt. Har vært sterk i min tro på ledelse og utførelse de siste 3-4 årene. Og de har vært veldig grasrot og, så dette er grisete, og som forventet, bare litt styggere enn jeg turde håpe på. Bare på grunn av at det ikke er noen sterke eiere fra før.
Håhå snakker vi rabatt!
For de som eier aksjer her kan det være lurt å selge i dag. De nye aksjene kommer ikke før tidligst mandag, da skal det selges ned mot kanskje under emisjonskursen
Godt innspill - eksisterende aksjonærer kan plukke tilbake aksjene neste uke, trolig i lende 30-50% billigere enn i dag. I tillegg får man som eier i går tegningsretter og da mulighet å tegne til 60 øre etterhvert i en rep emi. Merk også at rep emi kan bli avlyst dersom aksjen over børs handles til under 60 øre i en periode. Det kan fort skje når turbotraderne fikk over 80% tildeling på tegningen i går kveld.
80 % tildeling? Oi. Da skal høygaffelen fram tenker jeg.
Redd dette og tilsvarende blir den nye normalen i det norske aksjemarkedet. Selskapene dreneres for penger pga utbytte evt så må storaksjonærer selge aksjer til formuesskatt, deretter vil de største eierne ha tilbake pengene sine/aksjene og kjører kjipe emisjoner for å hente inn penger og samtidig sikre seg rabatterte aksjer. Ikke sikkert dette er så treffende i dette tilfellet, men vil tro at det blir en trend fremover.
Ser det omtales at det ble 83-84% tildeling. Annenhåndsinfo.