Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Selskaper som har “Mining” i navnet gjør man best i å holde seg unna. Burde i hvert fall ha kalt det “Resources” eller noe sånt. Dette har vært regelen helt siden Mark Twains tid. Nesten like ille som luftfart.

3 Likes

Går mot emikurs denne også, nå mangler det bare ei tragisk melding vedr.høyesterett.

1 Like

En gruve er et hull i bakken med en løgnhals på toppen er ordtaket. Alle single asset mining selskaper er høyrisk. Må si jeg ikke hadde trodd denne ville falle så hardt

5 Likes

De eldste aksjene jeg solgte i dag har jeg hatt i årevis. I retrospekt burde jeg ha vært litt mer aktiv, men jeg har hatt stor tiltro til prosjektet og tålmodig ventet gjennom en politisk prosess som tok uhørt lang tid. Jeg hadde aldri trodd at det virkelige tapet skulle komme så nær målstreken, med ferdigstilling av finansiering til absurd rabatt, men nå er vi her.

Jeg har solgt hele posten min. Om kursen stuper videre til uka slik noen spår så kjøper jeg meg nok inn igjen. Om kursen mot formodning skulle stige tegner jeg for alt jeg kan i reparasjons-emi. I mellomtida kan jeg nyte den første helga på mange år som ikke-aksjonær i NOM.

3 Likes

Hør hør
Ikke vært med like lenge, men gikk på et helsikes tap idag. Er sugen på å overtegne deluxe rep emi og se om man kan bli med inn igjen…

1 Like

Fjordsøksmålet til retten 18. september

Den 18. september i år kommer striden om gruvedumping i Førdefjorden opp til behandling i Oslo tingrett. Naturvernforbundet og Natur og Ungdom har saksøkt staten for tillatelsen til å dumpe opptil 250 millioner tonn gruveavfall i fjorden.

– Det blir en historisk rettssak. Vi kan ikke tillate at en av de siste intakte vestlandsfjordene blir brukt som avfallsplass for gruveindustrien. I september tar vi saken til retten for å sikre rettsvern for Førdefjorden og annen sårbar natur, sier Truls Gulowsen, leder i Naturvernforbundet.

Godt det ikke er noen samer på Engebøfjellet, men hvem vet hva barna i natur og ungdom kan oppnå i disse tider, og med dagens regjering der SV har stor innflytelse.

Summons to Extraordinary General Meeting - Subsequent Offering

Men kan man selge nå. Fremdeles ha rett på repemi? Trodde man måtte sitte på aksjene for å kunne tegne utifra det man hadde

Du måtte eie dem 2mars.

Dersom du eigde aksjer ved stengetid
2.02 så får du dine retter

Last day including right: 2 March 2023

Ex-date: 3 March 2023

1 Like

Jeg ville også følgt med i markedet, hvis salgspresset blir for stor så kommer den kanskje nærme 0,6 i markedet og du kan handle opp der. Plutselig senere så er den under 0,6 og rep emi avlyst

1 Like

Bare husk at rep-emisjonen omfatter 216.666.667 nye aksjer. Børskursen må jo ligge under 0,60 mer enn noen få dager, og volumet bør være betydelig, dersom kurs under 0,60 skal begrunne avlysning av rep-emisjonen.

Rasjonalen bak evt avlysning er at folk kan handle aksjene over børs istedet.

1 Like

Du mener 0,60??

Ja. Korrigert nå.
Takk skal du ha.

Er kostnadsestimatene til prosjekt justert ihht inflasjon og andre økte kostnader?

NORDIC MINING ASA: NEW SHARE CAPITAL

NORDIC MINING ASA: APPROVAL OF PROSPECTUS

2 Likes

Ikke mye aksjer som er kommet ut enda, men ser det er plenty av villige kjøpere på Shareville ihvertfall. Aksjen ser jo veldig billig ut nå sett opp mot forrige uke :sweat_smile:

Må vel regne med kanskje 600-700 millioner aksjer til som skal dumpes ut ila neste par dagene før det roer seg…

Tror du det blir så mange? Ca halvparten ble vel tatt av japanerne og et par andre, disse blir vel ikke spyttet rett ut igjen, og nærmer seg 200 mill aksjer omsatt idag… jeg tror og håper vi har under 500 mill igjen som skal ut…edit: vi har nå passert 230 mill aksjer omsatt.

1 Like