Alle som får handlet på dagens kurser, vil trolig tjene godt på sikt. Alle forutsigende spåmenn har formodentlig solgt på varsel om emi, eller sågar shortet Nom med fet gevinst. Gratulerer alle som flytter til Sveits. Det må da varra parradise?
Her er det bare å holde seg borte til de har fått gang på drift og begynner å betale utbytte.
1.4mrd i mccap, overpriset så det holder.
Overpriset? Hva mener du kursen skal være mtp de nettopp fikk over 900mill til å gjennomføre hele prosjektet. For meg så håper jeg selv kursen skal gå i underkant av emisjons beløp slik at rep. Emi blir kansellert og jeg kan få kjøpt aksjer under emi pris.
Kan du sette opp analyse/regnestykke som viser dette?
Du trenger bare å se på nav og mcap. Kjøper ikke denne over nav uten risikorabatt. Pluss estimatene for prosjektet er gamle og ikke inflasjonsjustert. Eneste som er justert er estimerte inntekter da det faller i noms favør mtp valututviklingen og jernmalmprisen.
Rettelse, garnet og rutile
De har nå en god Buffer for eventuelle kostnadsoverskridelser . Gruva skal driftes i 40 år med høye Marginer. Kursen i dag er en Vits.
Ja visst du ikke bryr deg om GAV er det bare å gi gass🙂
Blir vel noen runder i retten før det eventuelt kan skje.
De har allerede fått tillatelse til å drifte. De må altså Tape om det IKKE skal skje.
Vennligst gi meg en forklaring på hvorfor jeg skal ta hensyn til GAV ? Når jeg investerer i NOM.
På samme måte må de vel vinne FOR at det skal skje?
De har allerede vunnet i Ting retten og Lagmannsretten. Så ja det har skjedd. De dommene er ståendes.
Det gjelder flere aksjer på Tekinvestor
Det gjelder alle, pga midlertidige forsinkelser hos leverandøren
Nordic Mining ASA: Financing conditions for long stop date under USD 100 senior secured bond satisfied
Har de allerede fått aksjene tilgjengelig?
Fra artikkelen:
Finanstilsynet taus om saken
Det var ellevill handel i Nordic Mining-aksjen fredag i forrige uke. Per da hadde aldri Nordic Mining hatt større omsetning over børs på én dag.
Det bidro til at enkelte stilte spørsmål omkring omstendigheter rundt handelen. Privatinvestor Svend Egil Larsen skrev på Twitter at det «nakenshortes fortsatt på Oslo Børs».
Larsen viser til såkalt udekket shorthandel. Det er ukjent hvorvidt det faktisk skjedde udekket shortsalg i Nordic Mining-aksjen.