Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Invitation to the presentation of the Q2 2024 results on Tuesday 27 August 2024 at 10:00 (CET)

Nordic Mining ASA (EN Expand:NOM): Interim report per 30 June 2024

Titan, rutil, granitt, kvarts. Spiller ingen rolle, dette og samarbeid med Barton gruppen samt overføring fra Euronext lukter det gull av!

:grinning: :beers:

PS. Ok, har jo tatt feil en haug ganger før, men …

1 Like

Ikke noe utenom det vanlige så helt grei rapport. Tjente omtrent 23million på finansielle ting også slik som valutakurs.

Neste mndene som blir spennende med oppstart og ramp up. Antar at det blir forsinkelser men forhåpentligvis ikke for lenge.

Euronext Oslo Børs - Mottatt søknad om opptak til handel som overføring fra Euronext Expand – Nordic Mining ASA

Euronext Oslo Børs - Received application for admission to trading as a transfer from Euronext Expand – Nordic Mining ASA

1 Like

Invitation to the presentation of the Q3 2024 results on Tuesday 5 November 2024 at 10:00 (CET)

Selve resultatet som blir presentert er uinteressant. For min del. Det er først etter drift igangsatt inntekter vil komme. Kun minus før det. Det som føles verdt å legge merke til (igjen fra mitt lille ståsted) er:

1. Oppdatert informasjon om fremdrift og (mer enn gjerne) en nøyaktig dato for oppstart/igangsettelse av gruvedrift.
  2. Om man har konkrete tilbakemeldinger fra Oslo børs mtp notering hovedlisten.
  3. Tja. Tenkte å skrive noe om disse surrehuene fra Natur & Ungdom. Men kanskje best å la de synke ned i kvikksandens taushet.

Uansett, snart kan barskapet åpnes!

:beers: :cocktail:

3 Likes

Nordic Mining ASA (EN Expand:NOM): Interim report per 30 September 2024

Euronext Oslo Børs - Decision on admission to trading – Nordic Mining ASA

Euronext Oslo Børs – Vedtak om opptak til handel – Nordic Mining ASA

1 Like

Prospectus Summary for transfer of listing from Euronext Expand to Oslo Børs

1 Like

Finn Ivar Marum appointed as the new CEO of Nordic Mining

Financial calendar

Nordic Mining Announces first production of mineral concentrate at Engebø Rutile and Garnet

2 Likes

Gratulerer :blush:

Finnes det fremdeles noen som var med fra starten ? Husker jeg kjøpte meg inn helt i starten, men solgte ut i 2015-16. Har vært en dryg prosess.

2 Likes

Jeg har vært med hele veien fra Equanor-tiden :sweat_smile:

3 Likes

NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS

Det brann på Engebø der gruveselskapet Engebø Rutile & Garnet (Nordic Mining) held til tysdag ettermiddag.

Meldinga kom til 110-sentralen kl. 16.51. Alle naudetatar rykka ut, inkludert luftambulanse.

Det skal ha blitt evakuert 5–10 personar frå bygget. Straumen blei slått av raskt.

Det var opne flammar frå ein stor tørkar i produksjonshallen. Brannvesenet melde om kontroll på brannen kl. 17.45, men det var ein del røyk i bygget. Røykdykkarar var inne for å forsikre seg om at det ikkje var nokon att i lokala.

Minor incident in Engebø process plant

1 Like