Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Er litt redd at volumet forsvinner og kursen daler nedover, vet ikke hvilke støttenivå som gjelder, men tippe aksjen kan bli tung om det ikke konmer mer good news.
I ettertid burde eg jo ha forstått at eg skulle ha solgt, sitter likevel godt i pluss så ingen krise

Der var vi nedpå .79 et lite øyeblikk. Håper det var dagens bunn og jeg håper den skal stabilisere seg et sted over .80 - Jeg håper, vet jo ikke :slight_smile: 0.76 er for eksempel der vi var for en uke siden, før boreresultatene ble publisert.

Så bør det ikke gå altfor lenge til vi får godt nytt…

1 Like

Jeg tror dette blir en god longsitting Bull aksje ,Nå legger jeg aksjene i skuffen. Og legger mer på bordet om det skulle komme en emisjon senere.

3 Likes

Hvis vi holder 80 er alt tilgitt.

2 Likes

Kunne tenkt meg at aksjen ble lavt på 80 eller gjerne under også, eg ønsker å øke opp til en etterhvert stor post, men veit ikke helt hvor eg skal finne pengene enda

1 Like

Stikker nom da!?

Jeg bare takker og bukker for at duppen faktisk fant støttem syntes det så helt crazy ut det er øyeblikk.

4 Likes

Skulle gjerne hatt den nedi der, ble ikke handlet noe mer da eg fryktet ett større fall, samtidig er det jo hyggelig når det eg har blir mere verdt

2 Likes

Deilig å se 90 tallet og ok kjøpervillighet også synes jeg. Var litt redd en periode for at vi skulle ned og teste 70 intervallet… Nå er jeg uansett long i NOM så småsvingninger er forsåvidt ikke så alt for viktig, men håper vi kan danne et mer bærekraftig gulv på fine nivåer. Spennende å være aksjonær i NOM om dagen, det er sikkert!

2 Likes

Jeg lurer på om jeg skal øke litt, men usikker på om den skal ned først… Hva har dere av kursmål?

Gode nyheter for Keliber er gode nyheter for NOM:
http://keliber.fi/news/tekes-has-granted-keliber-oy-a-development-loan-of-meur-1-8

4 Likes

Mistenker at det går litt under radaren enda?

1 Like

Økte du i går eller i dag :slight_smile: Hva skjedde i morges da ? Noen som hadde travelt med å komme seg ut ? Har ikke peil på kursmål. Men et sted mellom 100-400 kroner. Blir pensjonen min detta :slight_smile:

Hva er oppesidene og evt nedesidene i denne aksjen?

Igår… Typisk :slight_smile: Hehe koselig kursmål det :slight_smile:

ingen anelse hva som skjedde… noen mener trading på gang på HO

1 Like

Hvor langt fram tenker du å ha de?

Lenge, veldig lenge hvis det ikke skjer noe spesielt da :slight_smile:

1 Like

Ikke er jeg en ekspert, siden dette er en kompleks industri. Mye avhenger av prisene på mineralene de henter ut av gruven/gruvene. Opp siden vil være oppstart og en finansiering av prosjektet av Engebø. Som ser bra ut med de analysene av mineralforekomster i fjellene, som tilsier en stor økning en opprinnelig viten. Så har de eierskap i Keliber som er rundt 25% et finsk selskap som vil hente ut lithenium (råstoff de bruker i batterier). Så ved et salg av denne eierdelen vil det gi Nordic Mining en mulighet å starte engebø uten å hente mer penger fra markedet. Oppsiden ser stor ut ved en etablert gruvedrift i fremtiden.

Nedsiden vil være om venstre, SV og miljøpartiet de grønne skulle få flertall på stortinget, siden de da kan hindre Nordic Mining å bruke sjødeponi. Noe som da vil øke driftskostnadene. En emisjon i fremtiden kan man heller ikke se bort i fra :slight_smile:

Emisjon har de nylig hatt, så det er nok en liten stund framover. Tenker det er andre her også som kan gi deg bedre svar på ditt spørsmål.

1 Like

Nå går jeg inn med en del mer i kapital. Teknisk så burde det være bra med en inngang nå.

Som ventet, og som nevnt lenger oppe i tråden, så falt Nom tilbake.
Kan godt være den gjør ett hopp igjen, men eg tror aksjen skal lenger ned i påvente av nyheter.
Ser ikke bort fra at kjøp siste dagene rundt 70-75 kan være bra i det korte bilde, selv satser eg på lavere inngang, eller evt inngang høyere etter bekreftende meldinger.
Først og fremst er det Keliber oppdatering vi kan vente oss med det første.
Kunne selvsagt vert kjekt om Engebø kunne fått samme støtte fra staten, som vi såg Keliber fikk fra finske myndigheter, noe eg neppe tror kommer til å skje

1 Like