Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Absolutt, enig der

Noe snacks på ukens top 50? :blush:

12 Likes

Det jeg synes er mest påfallende i de siste aksjonærlistene, er de store fluktuasjonene i DNB sin egenhandelskonto.
Fra listene:
25.02 2019 11 DNB AKSJEHANDEL 1,22 % 664 658 INN
18.03 2019 43 DNB EGENHANDELSKONTO 0,23 % 123 065 -250 540

Om man vil bli litt klokere på hvem som står bak nomineekontoene, så er altså denne linken (som jeg også postet her i oktober 2018) nyttig. Mye bra navn.

https://www.msn.com/nb-no/okonomi/aksjeopplysninger/eierskap/osl-nano/fi-alt58m?ownershipType=institutional

image
image

7 Likes

Det jeg “frykter” litt kortsiktig er at de store forminskelsene vi ser i DnB og state street sine aksjebeholdninger er utlån til shortaktører - som ønsker å manipulere ned prisen og holde den fallende trenden inntakt… muligens begynt allerede i dag…

Det begynte i går TyronIV og jeg ser d som kun som et spørsmål om tid før det store raset setter inn.
Tipper de vil prøve å dundre ned aksjen godt ned på 30 tallet for å raske med seg masse stopp loss.

Caset har kontinuerlig styrket seg og ingen ting fundamentalt skulle tilsi et kursras, men you never know med disse som sitter med lånte aksjer.
Det beste man kan gjøre er å forholde seg helt rolig slik at det blir vanskelig å riste ut aksjer fra retails.
Da må de bare bytte aksjer fra stråkontoer og de vil de ikke tjene på i det lange løp.

3 Likes

Uten å komme med detaljene her så viser de siste aksjonærlistene en netto tilgang på aksjer på rundt 200k for de store utenlandske finansielle aktørene. Det får være en oppmuntring på en laber børsdag for aksjen.

2 Likes

9 Likes

Nice! Det kan bety at analysene deres viser at det er sannsynlig med fundamentale forandringer i nær framtid.

Spørs hva det er da?

2 Likes

Man ser igjen det lille hoppet i aksjer hos folkefiendefondet nylig at short sank.

Hvor mange millioner på bok har FTF kostet nano i år? 50?

9 Likes

Liker at du er konsekvent i ordbruken!:wink:

4 Likes

18 Likes

Da økte estimert short en god del igjen ja.

2 Likes

Endringer fra Zuba sin liste:
Folketrygdefondet + 26 600
Nordnet Livsfor. -2203
UBS Switzerland AG +200 000
JP Morgan +10134
Nordnet Bank -498

4 Likes

Hva tror dere de siste shortaksjene kan være lånt inn på. Siste uke har vel kursen variert fra 43 til 45,50. Tap eller vinst på dette stuntet?

Minner om:
"Risiko

Siden en aksje kan stige ubegrenset mye i verdi, kan man i teorien tape ubegrenset mye ved shortsalg. Til sammenlikning vil tap ved kjøp av en aksje være begrenset til aksjens verdi."

Til de store hedge-fond gutta worldquant og GSA?
Tror de har betydelig mye større porteføljer enn dråpen i NANO. Videre vil jeg anta de har netto fortjeneste på sine posisjoner så langt, og vel så det(fallet siden ASH er betydelig). Utover det så vil jeg anta at alle som er long investert med blikket festet mot horisonten ikke føler det spesielt smart å gå titalls millioner i short nå i NANO selv. ^^ Rapporterte det som skjedde med short direkte etter emisjonsmelding, ellers får det være som det er. Det blir trangt i døra å eie NANO aksjer i nær fremtid sett med biotek-perspektiv er min vurdering, om det er short som kjøper tilbake, eller nye som vil inn får være som det blir. =] Og tar jeg feil så overlever jeg likevell. :wink:

Deler din oppfatning.:+1:
I den situasjonen vi er i, med stadig shortposisjoner som settes, er vi små i en spesielt gunstig situasjon. Vi har jevnt over tilgang på rimelige aksjer. De store derimot, kan ikke få større volum uten å kjøre kursen.
Vi som vet at Betalutin er uovertruffen, kan utnytte dette.:grinning:

6 Likes