Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Ser ut til at de er et trivelig ektepar fra Oslo som vet å plassere pengene sine :smiley:

Du havner vel godt oppe på listene du også nå @Spot-On? Kanskje du også har vert top 50 tidligere? Eg er uansett glad for kvar einaste aksje som havnar i langsiktige hender. Blir oppriktig lei meg på vegne av medinvestorer som blei skvisa ut på denne måten, synes det lukter dårlig av kursbevegelser den siste tida.

Ingen short inndekning på Torsdag. Spennande å se om det ble gjort på Fredag. Regner med det men…

Hele tiden, ihvertfall siden sommer 2015, men altså mest trolig på dette nivået siden IPO. Dette er stor Algeta-gevinst. Selger kun en dært en gang i blant til lommepenger.

1 Like

Hva mener du med dette?

Nordnet Zero konto = Nordnet livsforsirking/Nordnet Bank

1 Like

Livsforsikringene som ligger inne på topp 50 er jo bare de forskjellige bankene sine unit link produkter vel?

2 Likes

Jeg sitter med 10k+ aksjer. Men er ikke synlig.

Det er korrekt.

Ulempen er jo at du ikke får samme direkte tyngden på gf da,for de som er interessert i det.

For 99% og mer av investorer er nok kjeftbruk og sosiale medier mer kraftfullt enn kjøttvekten ja. :wink:

4 Likes

Fjernet

Mtp. kommende generalforsamling i mai og stemmegiving for nytt styremedlem; skulle vi ha laget en poll her på TI som først summerer opp antall aksjer for TI-brukere (det ble vel gjort for noen uker siden, men er den anonym - også mot den som lager pollen? hva ble resultatet da?) OG deretter en poll som avklarer stemningen for å få et nytt styremedlem?

Vi vet jo ennå ikke hvem som er foreslått som nytt styremedlem, men det vil komme såfremt den HC-dominerte valgkomiteen ikke koster forslaget under teppet.

I tiden fram til pollen er klar, så bør vi tenke over HVORFOR vi evt. skulle ønske oss et nytt styremedlem. Ja, hvorfor?

Stemmer NEI til Uredd1 som styremedlem med mine drøye 12K aksjer :rofl::+1:

1 Like

Evt diskusjon på hvor mye aksjer man har i Nano bør tas på innside delen av forumet, siden den åpne delen er åpen for alle.

Da vil man jo bare få en indikasjon på hvor mange aksjer noen har, mens mange faller utenom.
Jeg foreslår at alle som vil dele sin posisjon kan sende bilder av porteføljen sin privat til @pdx så summerer han sammen. Må jo jobbe litt for føden :wink::rofl:
Da har man fortsatt anonymitet, men "verifisert " sin beholdning.
Dette hvis det har noe for seg mtp styremedlemmer/avstemning.

Ligger på 12xxx antall aksjer også. ^^ Fordelt litt på LIV konto, og litt på vanlig konto. =)
Hjelper andre også,(stikker det i NANO å lar det gro, ikke bruk penger du ikke kan tape, eller trenger sårt snart) så totalt blir det noen flere aksjer, men min andel er lik din.

1 Like

Tenker det hadde vært veldig interessant å fått en god måte å få oss småaksjonærer bedre representert i gf på. Utfordring er jo at man må eksponere seg og gi noen en fullmakt.
Generelt tenker jeg også at det kunne vært spennende om det var mulig for småaksjonærer å slå seg sammen:
1, med tanke på kapitalinnsprøytinger i unoterte selskaper
2. Som en samlet flokk av hyener på gf.

Vet ikke om dette er funksjonelt mulig (@pdx) , men ville jo gi added value til tekinvestor:)

Synes denne diskusjonen er interessant. Som småaksjonær er man jo liten. Ofte en kasteball mellom store og sterke interesser.

Men hvem kan være kompetent nok til å være småaksjonærenes representant?
Tenker alle småaksjonærer likt?
Vi bor i Norge, hvor nabolagstvister ikke er uvanlig, for å si det sånn.
Kan bli mange kakekriger, det.:space_invader:

Nå har vi jo nettopp avsatt Costa. Holder vel det for en stund :joy:

8 Likes