Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Hvordan kommer du fram til at State Street opererer 7 konti?

Kanskje det ikke er småaksjonærers pengeflukt til PCIB og PHO som er årsak til nedgangen:

11.06(17.09)
nordnet 1.581.432 (17. sept 1.490.927)
netfonds livsf 395.965 (17. sept 395.275)
nordea VPF 517.488 (17. sept 508.251)
nordnet AB 318.007 (17. sept 300.814)
dnb livsfors 189.976 (17. sept 178.459)

Rundt 115k aksjer i forskjell totalt her. Det er vel hva godeste @Spot-On alene har stått for å nedsalg og utlån av aksjer til shorting.

Pr 3.9 hadde de noen flere.

Endog ikke samme eier bak alle kontoene.

Man kan vel strengt tatt ikke konkludere med at det ikke er samme eier, det er jo samme selskap men ulike filialer slik jeg leser infoen. Det kan jo helt klart være en såkalt “coorinated effort” på tvers av filialene… Innspill?

Beklager, jeg kom nok ut av tellinga.

Ellers gjorde jeg en telling på antall aksjonærer med 10 og færre aksjer i Nano. Jeg kom til 553 stk. av totalt 8597 aksjonærer. Mange er tydeligvis interessert i selskapet, og ligger nok og venter med en lyttepost. Og kanskje vi også har store aktører som elsker å trøtte ut alle disse små. Det brukes mange sleipe triks for å fravriste Ola og Kari sine godbiter.

For veldig mange investorer av typen @babyrage og andre er NANO uinvesterbar så lenge den ligger inne i den lange nedtrenden fra ATH. Kan vel tenkes at en del sånne bare har en lyttepost inne.

1 Like

Jeg har min egen teori rundt ale disse små postene som vi ser i samtlige norske biotek selskaper.

Veldig kort fortalt går det ut på at for å kunne søke opptak til hovedlisten på børsen så er blandt annet ett av kriteriene antall eiere i selskapet. Sjekker du andre selskaper så ser du det samme. For hvem i alle dager kjøper aksjer for 500-1000 kr i ett selskap?? Drømmen om at det skal gå 10 000 gangen eller mer?

Har blitt gjort til en av mine nevøer en gang i tiden.
Tror ikke du hadde blitt trist om du fikk en konto opprettet med 10 NANO-aksjer i gave en dag. Ikke økonomisk med tanke på kurtasje, men kan være noen som enten byr på sin egen interesse som gjør det, eller noen som føler behov for å vise at de ser deg og dine interesser. Eller for å gi en økonomisk gave til en ungdom som de ikke kan drikke bort på sparket.

1 Like

For all del. Skal ikke si at det er umulig at noe slik skjer. Men at det er såpass mange i både NANO og TRVX som jeg har fulgt tettes.

Om man ikke har en vis aksjonær base/spredning får man ikke innvilget opptak fra aksess til hovedlista. Så litt muffens virker det i mine øyne. Men for all del. Skulle jeg hatt 10-15 akjser i ett selskap så snakker vi Berkshire, Amazon og Arendal foss :stuck_out_tongue:

Hei
Har sett litt på aksjonærlistene de siste ukene etter at synlig short forsvant. Det er sannsynlig at det også ligger masse short som ikke er synlig på grunn av % grensen.

Jeg får inntrykk av at det som skjer nå er at det fortsettes å dekke inn short da flere meglerhus virker til å få levert tilbake sine poster hver uke. Kursen presses nedover på lavt volum og shortere får dekket seg inn med fin gevinst. Det kan ikke være mye short igjen snart, da vil vi vel få stigning i kursen frem mot ASH. Jeg nekter å tro at mange er villige til å sitte short nå mot ASH da NN viser kortene.

Noen andre som har tanker rundt dette?

2 Likes

Topp 20 oppdatert på Nano sin hjemmeside. Eneste forskjell jeg finner fra topp50 listen som ble postet her på mandag er at Nordnet Livsforsikring AS på 4.plass reduserer 15000, mens State street på 6.plass øker med 18000 :slight_smile:

3 Likes

bæææ

For snapshotets skyld:

4 Likes

State street økt med minimum ca 140.000 aksjer da, ref nr 27 også. Spennende!

Takker så mye!

Takker og bukker

Post 6+27 = 240.000?

Pos 50 holder 102’. 190 - 102 + 50 = ca 140’

1 Like

Vi vet jo ikke hvor på lista de lå før de dukket opp forrige gang, så de har økt med et sted mellom 140.000stk og 240.000stk.
Mest sannsynlig nærmere 140.000stk siden de uka før var inne på lista.