Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Var de tallen jeg har brukt tidligere, helt til jeg kom på at man fikk nye opsjoner i januar. Gikk meg hus forbi at oversikten var PR 30.04.18 og ikke 31.12.2017 som jeg antok. Snilt gjort av Costa å si fra seg 400 000 opsjoner.

1 Like

Tror han mistet en del da han sa opp.

1 Like

Noterte meg en opel til salgs på sveitsiske finn. Dominoes.

2 Likes

Mener du og si at Spot-On ER Costa @anon21766851
Det hadde forklart mye.
Tenk på det…

Jeg tror også det er Costa. Og synes det er eksakt riktig tråd å spekulere om det i

3 Likes

#metoo

1 Like

Å spekulere i større aksjonærer i… tråden om…aksjonærlister? Litt far out there nå vel? :joy:

2 Likes

Takk for liste, Inkognito ! :innocent:
Den var etterlengtet, ja…

Hvor mange aksjer sitter LC på totalt?
Hvor der de øvrige aksjene , altså de utover 300.000, plassert?
Da er det faktisk slik at LC har spredd sin beholdning over mange ulike konti, eller?
Det er IKKE slik at LC kan ha sine aksjer plasser på en nominee konto, slik det påstås, over lang tid. Det er det rett og slitt ikke anledning til. Det er lovstridig.
Det er greit å diskuterer og spekulere, men enkelte sliter med å skille spekulasjon/diskusjon og fremsetter egne utsagn mer i retning fakta. Det blir feil.

Så kan du jo heller utdype poenget ditt da. :slight_smile:

Jeg ser overhodet ikke hvordan det du skriver svekket troen på at vi har sett Costa skaffe seg penger til julefeiring.

3 Likes

Jeg konstaterer kun at flere her inne mener LC bryter gjeldende lov ved å la aksjebeholdningen ligge på en nomineekonto i Sveits uten å tilkjennegi sitt eierskap. Hvis så er tilfelle er det greit nok.

Hvorfor må han tilkjenne eierskap?

Hva er ulovlig med å ha beholdningen på konto i Sveits?

1 Like

Tror du roter litt her…

Det er luftet forslag om en slik lov, men kan ikke se at det er vedtatt. Tvert om er det vanlig praksis i mange land.

7 Likes

Forklar.
Ansiktsløse nomineekonto er forbudt i Sveits.
Så enkelt er det.

Hvis du er juridisk utdannet og ekspert på dette her så stoler jeg på deg.

Da bør du ikke stole på meg.
Min kone er født i Sveits og jobber i en internasjonal bank med tilknytning til Sveits og Norge. Jeg tar det hun sier for god fisk, men hun har løyet før :lemon:

3 Likes

Selskapet opplyser 29.01.2018 at Luigi Costa innehar 81 115 aksjer. Videre så opplyser selskapet 05.04.2018 at L.Costa har kjøpt ytterlige 10 000 aksjer og nå innehar totalt 91 115 aksjer.

Jeg sitter på fullstendig aksjonærliste datert 13.02.2018. Altså knappe to uker etter det første oppdateringen. I denne listen finner man ikke Luigi Costa, men man finner flere kontoer som hører hjemme i Sveits. Hvorpå flere fra UBS Sveits. Ingen av disse står oppført med korrekt antall aksjer. Faktisk så er det ingen aksjonærer som står oppført med det antallet aksjer som selskapet opplyser at han har pr 29.01.2018. Det betyr at han har sine aksjer på nominee konto og at han har flere kontoer.

Om jeg slår sammen samtlige UBS kontoer (3 stk) så havner jeg på 45 387 aksjer. Dette bekrefter min hypotese om at L.Costa har sine aksjer fordelt på flere kontoer da antallet ikke går opp. Videre så vet vi at kontoene må stå på nominee da hans navn ikke dukker opp i aksjonærlisten pr 13.02.2018.

Når det gjelder bruk av nominee konto så fremkommer det av vilkår som UBS har at de sitter på fult navn til eier og at denne informasjonen vil bli oppgitt til myndigheter ved forespørsel. Mener også å huske fra tidligere diskusjon så er investerings banker pliktig til å oppgi eier av posisjoner om selskapet etterspør dette.

Mitt svar i denne tråden kom som en følge av at noen etterspurt hvorfor noen mente det var L.Costa. Jeg har merket alle mine innlegg med at min konklusjon er sannsynlig og ikke nødvendigvis den fulle sannheten. De fleste er her inne for å lære og det betyr nødvendigvis at man må ha diskusjoner og forskjellige synspunkter.

Edit: Vedlegg falt ut. Du gjorde jo tydlig poeng av at UBS hører hjemme i Sveit og at det derfor selfølgelig måtte stå Sveits bak kontoen . Not so true.

21 Likes

Fantastisk reasearsh jobb av Krieghoff. Har jo visst det lenge at Costa er dypt involvert. Men godt å få visshet.

1 Like

Sluttauksjon DP, ca 42 000 aksjer @72,5

Totalt volum ca 72 500.

1 Like