Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Heller Blackrock enn Katrine Fossum…

3 Likes

Det blir noen historier å fortelle når vi en dag skal se tilbake på denne ferden…

2 Likes

Denne tråden er jo historikken…

  1. juni 2018: 2159 shareville medlemmer.

image

1 Like

Synlig short øker med 56k aksjer.

3 Likes

Det jobbes på høygir

Bikkjer

1 Like

Vel, rent teknisk kan jeg faktisk forstå shorten, kommer an på perspektiv, fundamentalt kan jeg ikke det. Hvis man også tenker makro kan det være en OK hedge men risky å shorte noe man vet mindre om. Du har jo alltids en off chance også for partneravtale og oppkjøp hvis kursen forblir for lav. Vi får se om de treffer :wink:

Noen som kan gi noen hint hvordan aksjonærutviklingen har vært siden forrige uke ?

stabilt!

2 Likes

@Inkognito666 Kunne du lægge den seneste liste ud? Tusind tak på forhånd :slight_smile:

Lister legges ut på onsdager nå :slight_smile:

3 Likes

My bad. Tak for svaret, så må vi vente til torsdag for at se listen :blush:

1 Like

Nei, jeg mente at den deles fast på onsdager her inne.
Den kommer på stocktalk på mandager,men de betaler for den, så de godkjente at listene deles her inne 2 dager etter :slightly_smiling_face::+1:

3 Likes

Aksjonærliste pr. 14.01.


Kilde: stocktalk.no

8 Likes

State Street inn på 5 plass med 1,1 millioner aksjer!
De må altså ha økt med minimum ca en million (!!) aksjer på en uke! :smiley:
I see dollar signs :money_mouth_face: :moneybag: :moneybag:
Edit: Hvis jeg forstår listen rett så har topp 50 økt med drøyt 1,2 millioner aksjer?

Takk, svindle!
Urgh, sjekk J P Morgan… reelt salg, eller utlån til short?

Takk for liste @hsvindle!

State Street Bank har dessverre ikke økt på topp 50, de ser ut til å ha redusert. På listen per 07.01.2019 lå State Street Bank også på 5. plass, da med 1 132 006 aksjer, denne posisjonen er altså redusert med 8 298 aksjer.
State Street Bank lå også 07.01.2019 på 23. plass med 223 331 aksjer, denne posten er ikke lenger synlig på topp 50, ergo er den redusert med minimum 100 000 aksjer.

Mulig disse endringene hos State Street Bank skyldes utlån til short, siden synlige shortposisjoner har økt?

3 Likes

Ja, er det ikke stas at de bruker aksjene sine flere ganger for å tilrettelegge kursen?
Hensikten er hele tiden å hente flere aksjer fra småaktører og tradere. Her er det bare å stå på og avlevere . Jeg gremmes.

Siden de er en stor aktør (inkl FTF) er gjør de ikke ting de vurderer svekke selskapet på sikt, dvs. innen den tidshorisonten de selv som eiere har. Så der er vi i samme båt.

Men kanskje de “tilrettelegger” for sin egen inntreden i for eksempel en rettet emisjon? Ref. Bravos uttalelser om viktigheten av store aktører, og om Blackrock, sett i sammenheng med forestående kapitalbehov, kan man vel spekulere om Blackrock har tenkt å ta en større posisjon gjennom for eksempel en emisjon.

Men dette er rene spekulasjoner.

En meget god spekulasjon, spør du meg.