Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Spennende hypotese! All den tid OM Holding har økt beholdiningen jevnt og trutt fra 0.3M aksjer i Q1 2015 til 1.8M to år senere virker det rart å redusere med tap bare 7 måneder etter siste økning.
En kjedeligere potensiell forklaring; kan det være at OM Holding har blitt tvunget til å låne ut aksjer (mener jeg leste her et sted at det gjelder på OBX)?

Vi sporer vel helt av her, men du kan jo lese disse reportasjene og gjøre deg opp en mening. Med såpass høy belåning så kan man fort bli sårbar for de store ulvene.

Ja alle trodde jo han solgte NANO for å risikojustere gearingen sin. Men om han nå har leid ut sier jo det noe om at han er klokkeklar i troen på selskapet.

1 Like

Selvsagt har han tro på NANO. Hadde jo solgt seg helt ut om han ikke hadde det :slight_smile: Med såpass høy belåning kan det tenkes at DnB vil ha noe igjen. Absolutt ikke utenkelig at han har lånt ut aksjer.

1 Like

Hmm…

Om man har nok aksjer og mye cash, så kan man jo shorte shorterene…

Låne ut aksjer, og kjøpe inn det shorterene dumper…

3 Likes

Det er vel noe jeg har beskrevet tidligere og noe jeg så absolutt hadde gjort om jeg hadde vert i posisjon til det.

På den andre siden kan det tenkes at en klausul i leie kontrakten kan være til hinder. Men det er jo ingenting i veien for at noen i omgangskretsen kan handle :money_mouth_face:

2 Likes

OM holding økte med 700.000k
Folketrygdefondet reduserte med 250k

Økt fra hva da?

Hvis han har økt med 700.000 fra forrige uke har han jo plutselig mer enn noensinne:

1 Like

Han har fylt på selvfølgelig!

2 Likes

Dette diskuterte vi jo her om dagen… planen hans har vært å handle mer.

Kjekt å se at det ikke bare er vi som sliter med å skaffe nok kapital til å handle NANO :ok_hand:

2 Likes

Er der verifisert at OM holding nå har mer enn 2mill?

Skulle gjerne hatt 6-sifret antall aksjer i Nano ja! Eller mer :grin::moneybag::dollar::heavy_dollar_sign:

1 Like

OM holding økte fra 1.221.366 til 1.921.366.

6 Likes

Nei det var feil, var noen som sa han hadde økt med 700.000, men det var i forhold til forrige mandag, ikke forrige torsdag.

Men: Han er på største antall noensinne i sin beholdning!

Oppdatert:

image

Øyenlegen er helt rå… han kommer til å gå inn i historien som den beste investor-øyenlegen i verden!

4 Likes

Er det kanskje riktig å si at han har et… ØYE for aksjer? :joy::+1:

1 Like

Bare jeg som legger merke til at Healthcap er byttet ut med Northern Trust Global Sevices LTD ? Noe jeg ikke har fått med meg? :thinking:

1 Like

Ser noen har redusert litt, noen har økt, og noen nye vel?
VP DNB Norge 38 plass, med 144.753 aksjer
MSIP EQITY 34 plass, med 162.610 aksjer
Morgan Stanley 32 plass, med 164.058 aksjer
DNB N Markets, 24 plass, med 233.370 aksjer
Men hva med 1 plassen, Northern Trust? Er den også ny?
Eller er jeg helt på Finnmarksvidda her? :sweat_smile:

Er vel en god stund siden det skjedde :grinning:

Du er på vidda og all snøen er vekk. Det er bek mørkt :stuck_out_tongue_winking_eye: Det er svenske healthcap som har pyntet seg.

1 Like