Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Ja, topp 50 har vært temmelig stabil, det er ok. Men jeg skulle likt å se at topp 50 eide minst 50% av selskapet.

Topp 20 oppdatert på hjemmesiden 1. februar:

1 Like

hvem er gladiator på topp 20 lista. har 450k aksjer har de.har ikke sett dem på listen før

De har vært der hele tiden. Det er den største SEB-kontoen. Forvaltet av svensken Max Mitterberg.

2 Likes

DNB opp enda en gang på gårsdagens topp 20 liste.

4 Likes

et spm: Hva mener du med “ufullstendig rekke”?

Er ikke helt sikker på at jeg har fått plottet den helt riktig, så den må taes med en klype salt. Spesielt før i fjor høst.

Men siste par månedene er den nok temmelig nær.

Streken som er FTF sin porteføljeoversikt er fordi de kun gir disclosure av sine holdings hvert hele og halve år. Venter spent på oppdatering om ikke så lenge. :slight_smile: Jeg vil faktisk si det er en smule oppsiktsvekkende hvis det viser seg at de har minimum en million aksjer ute til short til enhver tid. Alternativet er jo at de er så misfornøyd med lønnspolicyen til NANO at de har redusert beholdningen sin veldig mye.

Så trikset her er å få Costa og co til å kjøre et heftig nytt opsjonsprogram så FTF krever tilbake hele dritten :joy:

Sick backlash på det trikset hvis ftf dumper 3 mill aksjer i protest da

da blir det ihvertfall tidenes billigsalg, da går den nok under 30.

Klart, og jeg tror nok heller ikke det kommer mer stunts fra styret angående kompensasjon nå før neste steg er tatt for selskapet.

1 Like

Så lenge småaksjonærene holder fokus på kursutviklingen fra dag til dag, istedet for å heve blikket og se fremover mot 2019/20, så vil det være gode muligheter til å riste ut småaksjonærer. De sistnevnte er primært opptatt av hva investeringen kan kaste av seg i løpet er de nærmeste dagen/ukene. Da sier det seg selv at dersom store, tunge aksjonærer kan bevege kursen en krone eller to nedover, så begynner småaksjonærene å skjelve i buksene og klarer de en nedtur på tre fire kroner, begynner de å kaste kortene.

Og slik går no dagan. Selv velger jeg å holde fokus på det som skjer i selskapet og da ser jeg et selskap som evner å skape resultater i verdensklasse og sommer på vei mot et særdeles stort og udekket marked. Et marked selskapet vil ha gode muligheter for å ta betydelige markedsandeler. Og da vil kursen komme av seg selv.

I dag må man nyte godværet i Bergen.

2 Likes

Shorterene avstår fremdeles:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Blir litt overrasket om det ikke snart kommer en økning der.

Noe må jo ha skylden for inndekkingen? De burde vel heller dekke inn billig enn å shorte mer på lav kurs?

Ingen vesentlige endringer på topp 50 fra i går.

Disse to aktørene som @Hugoil plukket frem i fjor på HO må sees på som viktige pådrivere til volatilitet i NANO…

Det må være ekstremt bekvemt for dem at handelen nå er anonymisert i det daglige.

Innlegg av: Hugoil (28.08.17 15:59 ), lest 1536 ganger
Ticker: NANO
Endret: 29.08.17 23:26
RE^1: Nano - Vedvarende shortangrep.
State Street Bank and Trust Company simply State Street is a custodian bank organized as a Massachusetts trust company specializing in services to mutual fundsand their advisers, collective investment funds, corporate and public pension funds, insurance companies, operating companies and non-profit organizations. It is a subsidiary of the State Street Corporation, and used to also provide retail banking and commercial lending products until it sold off that division in 1999 to Citizens Financial Group, of Providence, Rhode Island.

Company Overview
Clearstream Banking S.A. provides post-trade infrastructure and securities services in Europe and internationally. The company offers asset services, cash and banking services, connectivity, global securities financing, investment fund services, issuance, IT solutions, settlement, and market coverage services. It also provides post-trade infrastructure services for the German securities industry; and manages, safe keeps, and administers the securities that it holds on behalf of its customers. Clearstream Banking S.A was formerly known as Cedel Bank S.A. and changed its name to Clearstream Banking S.A. in March 2002. The company was founded in 1970 and is based in Luxembourg. Clearstream Banking S.A. operates as a subsidiary of Clearstream International SA.

37 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.29% 140 123
42 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.25% 123 561
48 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.22% 109 130

Jeg heller mot å tro på at det foregår akkumulering her, og at det er derfor shorterene har skygget banen.

Hvis det ikke hadde vært ekte interesse i bunn her hadde det vært den enkleste ting i verden i dag å shorte kursen til 55 eller verre.

Edit:

Blir rett og slett veldig spennende å følge aksjonærlister frem til q4.

Det aner meg at det var meget konkrete grunner til at de trengte forsterkninger på IR nå.

3 Likes

Innlegg av: @Hugoil (07.02.18 20:18 ), lest 52 ganger
Ticker: NANO
RE^1: NANO: KJØPSSIGNAL 4dOHS m halslinje 73 > KURSMÅL 77

Nye 45K handlet utenom børs:

Ingen endring i short i dag heller.

Støtten på 67 bare gauler RESPECT MY AUTHORITHA!!!11

3 Likes

Første gangen kursne gikk nedpå 67 (og litt under) var jo på åpningen da endel litt mislykekt hoppet over bord. Andre gangen mot slutten samme dag, ble det gjort kun et forsøk på å teste bunnlinja - og det var et ganske sparsommelig forsøk med nedkast av 3-4K. Kjøpersiden flyttet seg ikke.

Haha, South Park der … :smile: