Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Det er vel ikke alltid slik at det går den veien shortbanden ønsker?

Slett ingen umulighet at disse 6 store shorterfondene har flere m.hus til å sanke inn og videre formidle via DarkPool. Når det kniper, har de aksjer nok til å senke kursen dit de vil. Disse fondene ligger hele tiden og vaker mellom 0,2 og 0,5%. Kanskje bare en konspirasjonsteori dette?

7 Likes

Hvis dette er sant så har de sikkert allerede dekt mye av posisjonen og ønsker å få den siste biten billig ved å flashe 0,5% nå.

En annen ting hvis dette er sant er at slik flashing kan brukes som et manipulasjonsverktøy ettersom at de selv sender inn. Ganske latterlig opplegg. Registeret burde vært automatisk med threshhold på 0,1% IMO

Det er ikke bare latterlig men absolutt kriminelt.

Jepp, og hadde jeg visst at det var slik finanstilsynet oppererte med shorts, så hadde jeg sett på flashing som et bull signal og ikke det motsatte. Ihvertfall mtp. slik NANO har utviklet seg i det siste.

Ja, kjenner vi lusa riktig på gangen, er de nå ute og bruker shortervåpenet med 2 og 2 aksjer.

Ikke nødvendigvis slik det er.
Her er ett eksempel fra i dag hvor de 2.er postene drar kursen oppover…

Tror den kan postes her også

http://www.peterwarren.no/

De drar kursen falskt opp for å lure inn kjøpere som legger seg på bid, så hitter de den bidden for så å kjøre den opp igjen med lavt volum, altså nettoselger de til en bra pris.

Ny liste i dag. Samme deilige utvikling som i det siste. Øvrige aksjonærer har gitt bort ca 300K aksjer til topp 50 :santa:t2:

18 Likes

Deler absolutt din begeistring her. Og imens vi venter på nye oppdateringer og bedrede resultater for pasientene, gjør marketmaker jobben med å presse kurs og transportere aksjer fra små til større. Sånn er livet?

Igjen ber jeg deg sammenlikne “Øvrige investorer” på dagens liste kontra den forrige og se på antall aksjer i stedet for endringen. Så ser du at topp 50 har SOLGT 48K. :wink:

2 Likes

Viktigste er å se på hva slags aktører som kjøper og selger.

Ser man at fond og institusjonelle kjøper?
Ser man at dnb sin konto som først og fremst yter service til shorthandlere reduserer?
Ser man at det er en del salg av små antall aksjer som indikerer at småfisker driver og skreller av aksjer?

2 Likes

Er det virkelig noen her inne som gidder å gi siste tids shortnisser noen billige aksjer på tampen av året? Ett skritt opp og to tilbake. Enkel taktikk.

Etter en og en halv times handel er Hovedindeksen ned 1,94 prosent til 788,25 poeng

Men hallo? mandag er leeengst forbi! ut med lista :kissing_heart::kissing_heart:

Ikke bare fra små til store Solb.
Fra små til små også :slightly_smiling_face:

Kjøper litt hver mnd.

Fortsatt god jul

Kjøpte 350 aksjer i dag, kjøper alt under 50 kr :slight_smile:

1 Like

Jeg har også gjort det samme i lang tid. Dog er det ganske demoraliserende når vi ser at aktører fortsatt låner ut for shorting. Noe man vet raserer kursen. Ikke lett å forstå, når utlånsrente langt fra oppveier kurstapet.