Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Takk for flott sammendrag @Savepig! :slight_smile:

Blir spennende i neste uke. Det ser ut som om Nano skal ha fått beskjed 15.02 dersom de har fått late-breaking innvilget :slight_smile:

Fant dette på HO. Tror noe stort er i emning. Tror dere Costa pisker opp stemningen på kødd?

http://www.lmi.no/2017/02/15/kan-norge-bli-en-livsvitenskapsnasjon/

februar 2017
Ledere for store globale selskaper møter norske oppstartsselskaper og politikere under årets «Partnership for Life» som arrangeres i dag.

De store legemiddelselskapene har en ny business modell: stadig færre produkter kommer fra selskapene selv, morgendagens legemidler kommer fra små gründerselskaper eller fra videreutvikling av ideer fra forskningen. Synergien mellom forskningen, gründerselskaper og de globale legemiddelselskapene har blitt den nye utviklingsmodellen for legemidler, og alt dette foregår på en global arena. I denne modellen er det kunnskap og gode forskningsmiljøer som evner å samarbeide om ny produktutvikling som vinner fram. Her kan Norge hevde seg langt sterkere.

Derfor kommer både nøkkelpersoner fra de store selskapene – som Dieter Ziegler (Dir. Search & Evaluation Europe, AbbVie), Jan Olof Jacke (CEO Astra Zeneca AB) og Oliver Rittgen (CEO Bayer Nordic, og representanter fra lovende norske oppstartsselskaper – som Agnete Fredriksen fra Vaccibody og Tone Kvåle i Nordic Nanovector, til Forskningsparken i dag.

4 Likes

Nei, og derfor sliter jeg med å følge egen plan om å ta gevinst på den ene tredjedelen min i Nano etter forventningsoppgangen vi nå har hatt… :confused:

2 Likes

Jeg tror alt Costa sier er sant, samtidig sier han egentlig ingenting. Oppgangen basert på at Costa sier at han forventer større interesse for selskapet i kjølvannet av sterke forskningsresultater gjør meg litt bekymret til tross for at jeg tjener penger for hver krone aksjen stiger.

Som mange andre i denne tråden har sagt før så er fundamentale triggere det som egentlig er viktig, ikke at CEO lirer av seg selvfølgeligheter. Vi kan såklart diskutere motivasjonen Costa har for å ytre det han gjør, men all den tid Costa og andre innsidere i Nano har alt å vinne på å “piske opp stemningen” leser jeg ikke mer inn i uttalelsene enn det.

@Aksjesnila jeg har også lurt på å sikre innsatsen min etter en viss oppgang i kursen, men etter alle signaler og det jeg har lest heller jeg mot å sitte på alle aksjene en god stund :blush:

1 Like

Ja, men hvorfor akkurat nå i forkant av Q4? Aksjen har ligget med brukken rygg siden innside-salget til Dhale. Costa kunne sagt dette for lenge siden om det var for å pleie kursen. Jeg tror det er noe større i emning og på denne måten får de kursen opp før evt. forhandlinger.

De gjorde en justering på hvordan de regner på predoseringen underveis. :slight_smile:

http://www.inven2.com/no/suksesshistorier/børsyndling-nordic-nanovector-forbereder-seg-på-markedet

5 Likes

Denne hadde jeg ikke sett før:

http://www.biospace.com/News/norwegian-biotech-upstart-has-become-a-potential/447146/

4 Likes

Hvilke firmaer er det Costa KAN referere til tror du? Det er ikke hvem som helst som er potensielle partnere?

$480 mill. USD. Nano er så latterlig lavt priset ifht. peers. Vi må jo opp 2-3x for å i det hele tatt sammenligne oss. Håper det blir rally før noen kjøper hele selskapet for knapper og glansbilder!

2 Likes

Tekst:
“Gjorde 1 million til 600 millioner
HELSE: Radforsk startet i 1987 med 1 million i lån fra Radiumhospitalet for å investere i bioteknologi. Nå har de aksjer for 400 millioner etter å ha gitt 180 millioner til kreftforskning.
STEINAR GRINI
STEINAR GRINISTEINAR.GRINI@FINANSAVISEN.NO– Jeg er en naiv allmennlege fra Vestfold, sier Jónas Einarsson (60).Så naiv er han at den millionen Radforsk fikk låne fra Radiumhospitalet i 1987 har kastet av seg verdier for 600 millioner kroner.Sammen med Anders Tuv (38) styrer han en portefølje som nå teller 11 selskaper – fire av dem er børsnotert. Resten er foreløpig kapitalisert opp utenfor børs.– Vi børsnoterer selskapene når det er riktig for dem, og flere av dem er nå i en klinisk fase. Jeg vil tro vi vil få mellom null og to nye på børs i løpet av 2017, sier Einarsson.Når han summerer verdien av de børsnoterte aksjepostene og siste emisjonsverdi på de ikke-noterte, kommer han til 400 millioner kroner. Det er i tillegg til de 180 millionene stiftelsen har delt ut i gaver til kreftforskning.– NybrottsarbeidPengemaskinen ble satt opp av tidligere sykehusdirektør Jan Vincent Johansen, som ønsket en uavhengig stiftelse mellom sykehuset og industrien – først som et teknologisk overføringskontor, såkalt TTO. I 1996 stiftet Radforsk sitt første selskap, Photocure. Frem til da var teknologi lisensiert ut.– Det var nybrottsarbeid. Jeg kom inn i 2000, og fem måneder senere ble Photocure børsnotert. Vi gjorde et nedsalg på 40 millioner kroner. Frem til da var det bare småpenger som hadde gått rundt i stiftelsen, sier Einarsson.Fusjonen mellom Radiumhospitalet og Rikshospitalet medførte at Inven2 videreførte TTO-funksjonen, mens Radforsk skulle investere i selskaper enten ved å finne selskaper med egne rettigheter eller investere sammen med Inven2.Roy Larsens Nordic Nanovector og Oncoinvent var selskaper som kom direkte til Radforsk for at de skulle gå inn som tidlig investor. Ultimovacs kom inn den andre veien via Inven2.Immunterapi i fokus– GemVax var vårt første selskap innen immunterapi da vi gikk inn i 2002. Siden har immunterapi vært vårt hovedfokus. Norsk forskning ligger langt fremme, og nå begynner det å bære frukter, sier Einarsson.Han har allerede solgt seg ut av GemVax. Det samme gjelder aksjene i Algeta. De største aksjepostene i dag er Nordic Nanovector med en verdi på 80 millioner. Det samme er verdien av aksjene i Targovax, og omtrent det samme har de i Ultimovacs. Fortsatt sitter de med Photocure-aksjer for 40 millioner.– Når vi har solgt Photocure-aksjer er det fordi selskapet er modent og fordi vi ønsker å ha penger til å investere i andre selskaper – ikke fordi vi ikke har tro på Photocure. Vi investerer ikke store beløp. Det er skyhøy risiko, men da får vi også igjen store verdier senere, sier Einarsson.Hans egen bakgrunn er i tillegg til allmennlege i Vestfold at han var med å starte Norges første private sykehus, Klinikk8. Deretter var han allmennpraktiker i 11 år og til slutt helsesjef i Lardal kommune i Vestfold før han overtok Radforsk.Har hentet 1,1 milliardTil tross for manglende aksjebakgrunn har han truffet blink med investeringene.– Vi kan gjøre det slik fordi vi har kunnet sitte i fem, ti og femten år. Vi har vært med i PCI Biotech i 12 år, og først nå kommer de. Vi har ingen utålmodige eiere. Det er en fordel.– Ingen investeringer som har gått sure?– Det har vært selskaper vi har stiftet og avviklet fordi vi har funnet ut at de ikke var gode nok. Da er de skjøvet tilbake til sykehuset, men det er før andre investorer har gått inn i selskapene.Blant investorer er det stor interesse for selskapene Radforsk har i porteføljen. Samlet ble det gjort emisjoner for 1,1 milliarder kroner i selskapene i fjor, hvorav Nordic Nanovector talte desidert mest med 500 millioner.Satser på tillit– Hvis Nordic Nanovector får den verdi det kan se ut som vil vi ha kapital til å gå inn i mange nye selskaper. Da vil det ikke være pengene det kommer an på, sier Einarsson. Investeringsjobben gjøres av bare to personer.– Anders Tuv og jeg dekker alle engasjementene. Det går bra. Vi går aktivt inn i styrene i en tidlig fase før vi får en mindre rolle etter hvert.– Hva slags selskaper liker dere?– Vi har kompetanse innen personlig medisin og immunterapi. Det betyr først og fremst de som utvikler legemidler, ikke diagnostikkselskaper eller medtech der vi ikke har kompetanse. Vi har også gjort vår første investering i et IT-selskap, men det er fordi ideene er utviklet av forskere ved Radiumhospitalet og det arbeider med å utvikle kreftmedisinene.– Sitter dere først i køen og kan forsyne dere av honningkrukken?– Nei, vi har ingen førsteretter eller avtaler med sykehuset. Men vi har henholdsvis 17 og 10 års tillit blant forskere og virkemiddelapparat samt investorer.– Den mellomrollen og det faktum at overskudd går til kreftforskning gjør at vi har bygget mye tillit. Vi anses som noen man kan stole på, og det er viktig, sier Einarsson.Ei heller vanker det store bonuser på investeringsduoen.– Jeg påla meg selv ikke å ha eierandeler eller opsjoner i noen av selskapene rett og slett fordi jeg investerer i så mange og ville være nøytral. Vår lønn er fastlønn. Vi har en bonusordning som er helt opp til styret å benytte seg av, men den har ikke gitt noen stor avkastning hittil, sier Einarsson.”

9 Likes

8 Likes

Da er det bare å stålsette seg til webcasten imorgen! :slight_smile:

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=44475678

4 Likes

Må man ha konto for å logge inn? Eller er det bare å joine?

10 Likes

Bare fyll ut det de ber om, E-post og så joiner du.

1 Like

Helt utrolig at man faktisk kan ha negativ avkastning i Nano hvis man kjøpte for 3 mnd. siden…

Dette endret seg nok ila. denne uken :slight_smile:

Tror mitt høyeste kjøp (lite) var på 110…

1 Like

Hah, jeg kjøpte høyere enn det, mener jeg hadde kjøp på 113 (ish). Uansett, hadde lavt snitt så er i pluss totalt sett, om ikke akkurat på de aksjene enda… :slight_smile:

1 Like